Welke mtb kopen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

Beste vrienden,

Graag zou ik jullie advies willen hebben omdat ik overweeg een deftige mtb te kopen met van eerste keer kwaliteit erop..

İk benb 180.5 cm en weeg 78 kg. Ben dus gewoon een slank mens.. İemand die graag sport. Nu we met de Corona zitten en ik niet meer kan genieten van mijn zwembeurten en sauna beurten wil ik iets anders gaan doen. İk fiets momenteel gewoon met de stadsfiets. Maar wil nu meer sportief gaan touren dank zij verschillende mtb routes in Vlaanderen. ik zelf ben van Gent.

ik wil een goede mtb waarmee ik de natuur wil gaan opzoeken dus en mtb routes wil gaan doen. Maar ook verharde wegen aangezien ik in stad woon.. ik ben niet benauwd om bergop te fietsen dus het moet goed vooruit.

Na wat opzoekwerk denk ik dat ik een fullnsuspension trail zou nodig hebben? Zou ik juist zijn? İk vind hun type ook wel mooi beerlijk gezegd dan een gewone mtb voor meer op verharde wegen...en recreatief. İk zelf ben ook recreatief maar toch wel wat meer dan recreatief eerlijk gezegd.

İk heb eens met de mtb naar de zee gereden bv. Dus ik sta er voor open om zulke dingen te gaan doen.. 😁

Budget tot 2700 euro.. liefst de beste met prijs kwaliteit!! Hetgeen je kunt krijgen voor onder 2700. Of de beste mogelijkheid tot 1200 euro.. en dan wil ik kiezen?

Canyon, cube, trek, giant,... Of Elke andere merken nog die op kunnen tgn bv. Deze

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... /2471.html

Moet ook qua uiterlijk mooi zijn aerodynamisch liefst. Plus wil ik niet veel voorop gaan buigen.

Sorry voor deze lange mail..

Graag jullie hulp aub

İlyas
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Charlie30 schreef: di 26 mei 2020, 21:38 Moet ook qua uiterlijk mooi zijn aerodynamisch liefst. Plus wil ik niet veel voorop gaan buigen.
Dat lijkt me vrij lastig zoeken. Wat je verder vraagt spreekt zichzelf allemaal tegen. Full suspension in de stad of aan de zee? :-? Tussen 1200 en 2700 zit ook enorm verschil. Zeker als je dan nog hardtail/fully gaat zoeken. Voor 2700 heb je een hele mooie carbon hardtail maar een aluminium fully. Ook het afmontage niveau verschilt enorm tussen een 2700 euro fully of 2700 euro HT.

Misschien moet je eerst maar eens gaan speuren op het forum over wat je nu echt wilt?
Omdraaien kan altijd nog!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Aerodynamisch mooi en niet veel voorop gaan buigen. :~
Dat is de eerste keer dat ik zoiets lees, het aerodynamisch slaat op het mooi.

Zoals ik het lees weet je wat je wilt na opzoekwerk, dat kan maar is niet waarschijnlijk.
Ik zou zeggen, ga eerst eens een HT en een fully voor een dag huren en de routes rijden die jij wilt gaan rijden.
Dit geeft een veel beter inzicht in wat je wilt.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

massen schreef: wo 27 mei 2020, 09:14 Aerodynamisch mooi en niet veel voorop gaan buigen. :~
Dat is de eerste keer dat ik zoiets lees, het aerodynamisch slaat op het mooi.

Zoals ik het lees weet je wat je wilt na opzoekwerk, dat kan maar is niet waarschijnlijk.
Ik zou zeggen, ga eerst eens een HT en een fully voor een dag huren en de routes rijden die jij wilt gaan rijden.
Dit geeft een veel beter inzicht in wat je wilt.
Mijn idee! Ik moest het ook twee keer lezen..
Omdraaien kan altijd nog!
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

:-D

Heb eens een mountainbike gehuurd voor op de gewone weg alleen wat vering vooraan. Trek 600 eueinorzo was hij nog nieuw..

Maar goed tis lastig.. ik wil bv. Van Gent naar de zee, naar Nederland.. ook het strand in de duinen fietsen liefst ook easy mountainbikeroutes ben geen 20 meer he, ben 42 ondertussen dus ... Wat moet ik zoeken volgens jullie dan.. wil ook naar de Vlaamse Ardennen golvend parcours..

??🖐️
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Charlie30 schreef: wo 27 mei 2020, 17:27

...liefst ook easy mountainbikeroutes ben geen 20 meer he, ben 42 ondertussen dus ...
Met 42 jaar zit je in de middenmoot hier. Ik tik bijna de 50 aan maar dat weerhoudt mij niet om nieuwe uitdagingen te zoeken. En daarin ben ik hier op het forum zeer zeker niet de enige.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Charlie30 schreef: wo 27 mei 2020, 17:27 Heb eens een mountainbike gehuurd voor op de gewone weg alleen wat vering vooraan. Trek 600 eueinorzo was hij nog nieuw..
Dit trek model ken ik niet en google ook niet, of bedoel je de t600, dit is een hybride of trekking fiets, is niet echt een mtb.
Niks mis met de canyon, deze is naar mijn mening een erg fraaie:
https://www.12gobiking.nl/kona-hei-hei-2020
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

-Jij hebt gewoon een HT nodig. Een trail model is zwaar overbodig.. Alles in het Meetjesland , tot zelfs de Vlaamse Ardennen is te doen met een gewone HT of zelfs een gravelbike.
Christonabike!!
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

Thx .. nog effe verder afwachten en opzoeken..

Wil je er anders paar goede ervan linken aub van een ht of gravelbike?
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

Thx .. nog effe verder afwachten en opzoeken..

Wil je er anders paar goede ervan linken aub van een ht of gravelbike?
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

Thx .. nog effe verder afwachten en opzoeken..

Wil je er anders paar goede ervan linken aub van een ht of gravelbike?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Laten we er nog een categorie bij doen. Een starre plus bike:
viewtopic.php?f=3&t=112488
Heb je meer comfort dan een gravelbike.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

massen schreef: do 28 mei 2020, 08:26 Laten we er nog een categorie bij doen. Een starre plus bike:
viewtopic.php?f=3&t=112488
Heb je meer comfort dan een gravelbike.
Erg leuk inderdaad! En rolt nog best vlot ook.
Omdraaien kan altijd nog!
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Spring eens binnen bij deze in Gent .

https://bataia.cc/
Christonabike!!
Charlie30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 20:24

Bedankt Chris ..
Plaats reactie