Cube Acid vs Merida Big Nine 300 vs Big Nine 500

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Sem_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 15:47

Hallo allemaal,

De zoveelste nieuweling die om advies vraagt...

Na een rustperiode van ~20 jaar heb ik besloten weer op de fiets te klimmen. Ik heb de afgelopen tijd veel gelezen op het forum, veel gezocht op internet want in die twintig jaar zijn er nogal wat ontwikkelingen geweest. Omdat de hele wereld besloten heeft om te gaan fietsen is de keuze beperkt, mijn budget heb is inmiddels al wat opgeschoven maar ik denk (ondanks de beperkte keuze op het moment) wel te kunnen slagen voor een bedrag tussen de 750~1000. Ik ben 1.86 en weeg op het moment ~95kg (thanks covid).

Omdat het een voor mij wat ingewikkelde samenhang van factoren is heb ik besloten toch maar een topic te starten.

De opties die ik voor mijzelf heb zijn:
1) Cube Acid E999 dus mijn maximale budget.
2) Merida Big Nine 300 E849

En deze kwam ik zojuist tegen, nav een topic over buitenlandse webshops
3) Merida Big Nine 500 Ook E849

Dan de factoren die voor mij een rol spelen, en waar ik even jullie hulp bij vraag:
- Vanmiddag heb ik een stukje gereden op de Cube Acid, fijne fiets en vandaar nog iets meer rek in het budget.
- Nr 1 en 2 komen bij een fietsenwinkel in de buurt vandaan, hebben een groot service pakket
- Nr 3 kwam ik toevallig tegen. Volgens mij is dit gewoon de laatste uitvoering maar ik zie in de specs geen verschil, behalve in gewicht (Merida website: 12,19kg, webshop 11,85kg) maar die komt uit Duitsland en daar heb ik geen ervaring mee.

Wat is wijsheid? Bestellen uit Duitsland voor minder geld maar zonder service, bestellen in Nederland maar meer betalen voor minder (Merida's), Merida vs Cube? Ik kom er niet meer uit...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Niet crossposten aub, hier verder dus: viewtopic.php?f=3&t=146576
Gesloten