Scott scale 940,2020

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

Vooreerst ff voorstellen ik ben wim kom uit vlaanderen en ben nieuw op dit forum.. ,bij deze hallo allemaal :D
Ben ook volledig nieuw in de mtb wereld en heb paar maand geleden een scott scale 940 aangekocht ..nu heb ik al kosten aan de derailleur is namelijk een eagle sx groep en is blijkbaar niet zo goed is reeds afgebroken :roll: nu zou ik deze en de shifter willen vervangen door eagle gx is dit een goeie keuze? En is dit frame goed genoeg om verder te upgraden met betere componenten? Alvast bedankt
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ha, nog een Vlaming, zit er hier vol van. Je hebt een zeer degelijk carbon frame, daar kan je zeker verder op bouwen. Zo deed ik het ook met mijn eerste bike. De GX keuze is zeer goed, maar neem dan de nieuwere 520% versie, de derailleur schijnt toch wel beter te zijn. https://www.vojomag.nl/test-nieuw-sram- ... ndje-meer/
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

Bedankt voor de reactie 👍mijn wielen zijn met Shimano body en er kan geen xd body op 🙄dus zou is de gx derailleur op de nx casette gebruiken ... en later een upgrade van de wielen overwegen? Zijn nu syncros x-25 wielen ....
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

ja, als je wil investeren is de volgorde van waar je meest winst uit haalt: Frame (is al deftig) - wielen - groep. En verder wat aan vervanging toe is upgraden zoals nu je derailleur. Goeie wielen kan je ook altijd later op een nieuwe fiets gebruiken.
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

tnx :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Een derailleur breekt niet zo maar af. Heel goed mogelijk dat de GX het ook niet zou hebben overleefd.
Alhoewel je wel niet zo positieve zaken leest over de SX, misschien eens navragen ivm garantie.
NX schijnt toch beter te zijn, jammer dat de cassette geen XD-body nodig heeft en met 11 begint.
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

Zou idd niet mogen het plastic is afgebroken gx zou alu zijn is toch wel steviger ...en kan ik later wielen kopen met naven waar xd body op past en de bijhorende gx casette ..wat zijn trouwens goeie prijs kwaliteit wielen ?
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

Gx derailleur en shifter gemonteerd ..was nog vrij simpel met dank aan you tube 😄
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Wim19 schreef: ma 22 juni 2020, 16:47 Gx derailleur en shifter gemonteerd ..was nog vrij simpel met dank aan you tube 😄
:-q
boV
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 10 juli 2014, 13:41

Schakelt alles soepel? Als je sx bij een klap is afgebroken, kan het zijn dat de derailleurpad ook verbogen is. Een scheve derailleurpad maakt het afstellen wat lastig namelijk
Wim19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 08:27

Alles schakelt heel soepel ,het verschil merk ik heel erg ,kan nu ook doorschakelen meerdere tandjes tegelijk wat met de sx niet het geval was , Heb derailleur pad Richter gebruikt maar stond blijkbaar goed , derailleur geïnstalleerd de H&L afgesteld ,dan het tooltje gebruikt die bij de nieuwe derailleur zal om de hoogte te regelen en dat was het ... perfect in orde 👍
Plaats reactie