Wendbaarheid MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
SaschaNL
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 1 juli 2020, 19:34

Hoi allemaal. Ik ben nieuw en beginner mtb.
Graag wil ik horen of het aan mijn 29er ligt of aan mijn skills. Al een paar keer op mbt single route geweest maar op bochten ga ik er onderuit. Niet elke bocht gelukkig. Mijn fiets is niet echt wendbaar en snel door de bocht ga ik er dwars door. Gelukkig remmen doen het goed 8) maar toch is het niet echt leuk zo. Alvast bedankt :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Dat je kunt fietsen betekent nog niet dat je kunt mountainbiken".

Een harde uitspraak die niet hard bedoeld is, maar wel bedoeld is beginnende mtb-ers aan het denken te zetten en ze te stimuleren een clinic te volgen. De belangrijkste leerpunten en adviezen leer je in een halve dag.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bert geeft het inderdaad al aan, meestal is het je techniek en zeker als ik het zo lees dat het vaker is voorgekomen. Een enkele keer kan ons allemaal overkomen wanneer we het uiterste opzoeken. Maar constant onderuit gaan is niet de bedoeling nee.

Daarbij kan het eventueel versterkt worden door verkeerde banden. Misschien zit je niet lekker of goed op je fiets waardoor de controle ook minder is.

Wat voor 29er is het en welke banden zitten erop.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vallen betekent wel dat je je grenzen opzoekt en niet bang bent eroverheen te gaan. Ga zo door! Daar leer je alleen maar van.
De eerste tochten viel ik minstens 1x, veel lezen en kijken, en veel doen, daar wordt het beter van.