Voorstellen nieuw forum lid

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
GJ71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 20:31

Hoi,

Ik ben dus GJ (Gert-Jan). Zit al een tijdje te lezen op het forum en vond het nu wel tijd om ook zelf iets bij te dragen, waar mogelijk.

Zoals het getal in mijn naam al doet vermoeden, ben ik geboren in 1971 en opgegroeid in de jaren 80. Dus met de BMX groot gebracht. Daar was ik best goed in durf ik nu te zeggen :) Heb verschillende NK's mogen rijden (nooit gewonnen :-D ) maar wel andere kampioenschappen en heb de bekers nog ergens in een doos op zolder staan.

Tot een jaar of 10 geleden was het fietsen naar de achtergrond verdwenen. Een mountainbike was geen echte fiets vond ik toen ze net uit kwamen. Zaten versnellingen op etc. Dus het ging een beetje aan mij voorbij. Tot ik 10 jaar geleden mijn vriendin leerde kennen. Zij was een fanatiek mountainbiker. Ik opscheppen over mijn BMX natuurlijk :) best wel sneu als ik er nu aan denk. Maar je moet wat om indruk te maken...
We zijn samen naar de Franse Alpen op vakantie geweest en er moest een MTB mee. Ik heb toen via via een Giant Cadex3 kunnen kopen. Super lekker fietsje. Maar het was wel afzien in de Alpen. Bergaf maakte ik indruk maar naar boven was een hel. In mijn beleving was die Giant hyper modern. Carbon frame, Shimano spul erop. Tot ik haar fiets zag :D Ik weet overigens pas sinds kort dat die fiets inmiddels meer dan 20 jaar oud is :lol:
Maar goed, ik heb bijna 10 jaar lol van de Giant gehad. Omdat er nu best veel vervangen moest worden, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe fiets. Ik wist ongeveer wat ik wilde en ben nu sinds een goeie week de trotse eigenaar van een Scott sprak 950. Wat een verschil met mijn lieve oude Giant 8)
Onderhoud en sleutelen vind ik leuk om zelf te doen. Ik heb vooral veel aan de fiets van mijn vriendin gedaan. Maar ook aan de Giant heb ik de afgelopen jaren het e.e.a. vervangen.
Mijn vriendin fietst helaas niet meer. Wat we nu veel samen doen is naar de Drunense duinen. Zij op het paard, en dan fiets ik mee. Of gewoon bij ons thuis in de buurt. Wel geinig om wedstrijdje te doen met het paart trouwens. Kan hem redelijk bijhouden in galop.
Met de nieuwe fiets wil ik wel meer tracks gaan fietsen dan ik de afgelopen jaren heb gedaan. Ik heb wel eens een trial gedaan en de fiets ging wel mee op vakantie. Maar nu wil ik echt meer gaan fietsen. We wonen vlakbij Drunen. Dus daar zal ik wel veel te vinden zijn. Ik zoek nu alleen nog wat gelijkgestemden om samen mee te fietsen.
En hoewel ik veel gefietst heb, weet ik dat ik veel op goed geluk doe. Dat gaat meestal goed. Maar ik ga tot wat clinics volgen. Omdat het leuk is en om oude slechte gewoontes af te leren.
Eat me
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie introductie! Veel plezier met je nieuwe fiets :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Welkom, geniet ervan :-q

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Plaats reactie