Breedte stuur en vallen.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hotdog schreef: za 1 augustus 2020, 22:16 Hoeveel druk/sag heeft je voorvork?
In mul zand behoud je het beste spoor als de voorvork even niet inveert. Een stugge vork is voor mul het beste.
Je zou ook kunnen zeggen dat op het moment dat de vork niet inveert, je met je hele gewicht lekker aan het doorduwen bent en de band dus direct dieper het mulle zand in geduwd wordt. Met alle gevolgen van dien. Dus misschien is een hyper soepele vork juist beter?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plankton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 april 2020, 22:20

Bedankt! Ik ga die kortere stuurpen maar eens proberen.

Vandaag 2x Geestmerambacht gefietst en was weer ff wennen na 4 maanden Schoorl.
Leuke veranderingen, het eerste rondje was weer ff opnieuw uitvinden maar ook vandaag ging 't bijna mis.. Na een sprongetje, een bijna blokkade..terwijl ik bewust naar achteren hing..
Mis m'n wtb Rangers tov de schwalbes..

Leuk zo lullen over deze verslaving en zoeken naar perfectie🤙😜
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik zou een clinic nemen als ik jou was. Of meegaan met een lets ride waar je tips kan krijgen. Dan ga je veel meer vertrouwen krijgen.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Plankton schreef: za 1 augustus 2020, 23:10 ..terwijl ik bewust naar achteren hing..
Misschien toch wat aan je techniek werken, met hangen aan je stuur trek je teveel aan je stuur waardoor je gauw onbalans in je landing hebt.
Als je de diverse filmjes op internet goed bekijkt zie je dat ze daar staand hun kont naar achteren hebben. Soms bijna op het achterwiel. De landing vang je op met je benen. Dan kun je je stuur nog steeds losjes in je handen houden.

De tip is al eerder gegeven, goed afkijken en proberen. Kan al van een stoeprandje bij je huis.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

TS je bent beginnende mtber :-q zou niet eerst eens proberen om beide wielen aan de grond te houden :roll: om zo heel mss te kunnen ontdekken, welk ondergrond wat doet en dan ook nog in de verschillende jaargetijden :-q
En daarna waar je dan inmiddels bekend bent :-D eens hier en daar een jump nemen :-q en ik zeg dit omdat wanneer je geblesseerd raakt :-{ dan kan zomaar de lol van het mtb'n verdween zijn en dat zou zonde zijn :( en niemand zit op een otb te wachten, dus laat staan met regelmaat :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie