Voorstellen + vraag Cube AMS 100 *Cannondale Trail 3?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Leuke fiets,veel plezier er mee :-q
Alleen die banden kende ik nog niet,Rocket Nick? Zeker een combi van Rocket Ron en Nobby Nick.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

gijsje schreef: vr 21 augustus 2020, 18:33 Top , veel plezier ermee !
Even een tip, laat bij de 1e servicebeurt de kabel van je vork lockout iets inkorten...staat mooier en minder risico dat je keer in een tak blijft hangen.
Ja daar heb je gelijk in, dat valt ook wel erg op zo als je de foto's bekijkt.
Over 3 maanden kan ik langs komen voor de gratis 1e service beurt, zal het er bij zeggen. :-D
nick22 schreef: vr 21 augustus 2020, 18:37 mooie aankoop en fijn dat ie eerder klaar was
veel plezier ervan
Dankje, scheelde gelukkig een dagje (ongeduldig) wachten!
TenZNL schreef: vr 21 augustus 2020, 19:28 Ha, mooi fietsje zo! Leuk ook om je enthousiasme te zien. :-q

En die helm zien we even door de vingers :tong
Dank!
Tsja die witte helm kan ik nu niet meer mee worden gezien natuurlijk :winkie:
Ding zit sowieso niet fijn, dus er moet een nieuwe komen.
Bodemloze put dat MTB gebeuren. :lol:
Cube AIM schreef: vr 21 augustus 2020, 19:52 Leuke fiets,veel plezier er mee :-q
Alleen die banden kende ik nog niet,Rocket Nick? Zeker een combi van Rocket Ron en Nobby Nick.
Dankje, banden heb ik geen kennis van verder maar vond de naam wel grappig. :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hiltsje schreef: vr 21 augustus 2020, 20:21 Bodemloze put dat MTB gebeuren. :lol:
Bezint, eer ge begint...
Afbeelding
:winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En is zo waar :bier:

Lekker dat ie eerder klaar stond :-q
Maar toch wel een kleurtje helm, om de boel een eentje kleur te geven :winkie: .
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Vandaag weer met de fiets naar de winkel geweest.
Twee keer mee gefietst en het zinde me niet (krijg je als je beroep kwaliteitscontroleur is :winkie: ).
Ratelende ketting (heel klein beetje) en schakelde niet helemaal oké in één versnelling, voorvork veerde teveel in en het ergste was het zadel (zadelpen?) die gigantisch kraakte bij elk kuiltje.. werd er gek van!
Ook meteen even gevraagd of de kabel van de lockout korter kon (thanks voor de tip!).
Alles meteen gefixt, vering nu op mijn gewicht afgesteld, geen gekraak of geratel meer, schakelt netjes.. nu fietst ie dus écht goed! :-q
TenZNL schreef: vr 21 augustus 2020, 21:22
Hiltsje schreef: vr 21 augustus 2020, 20:21 Bodemloze put dat MTB gebeuren. :lol:
Bezint, eer ge begint...
Afbeelding
:winkie:
Haha, mooie :winkie:
Jurriaan schreef: vr 21 augustus 2020, 23:15 En is zo waar :bier:

Lekker dat ie eerder klaar stond :-q
Maar toch wel een kleurtje helm, om de boel een eentje kleur te geven :winkie: .
Dan maar op zoek naar een gifgroene helm.
Zitten een paar groene stickers/details op :P
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Hiltsje schreef: za 29 augustus 2020, 23:26 Vandaag weer met de fiets naar de winkel geweest.
Twee keer mee gefietst en het zinde me niet (krijg je als je beroep kwaliteitscontroleur is :winkie: ).
Ratelende ketting (heel klein beetje) en schakelde niet helemaal oké in één versnelling, voorvork veerde teveel in en het ergste was het zadel (zadelpen?) die gigantisch kraakte bij elk kuiltje.. werd er gek van!
Ook meteen even gevraagd of de kabel van de lockout korter kon (thanks voor de tip!).
Alles meteen gefixt, vering nu op mijn gewicht afgesteld, geen gekraak of geratel meer, schakelt netjes.. nu fietst ie dus écht goed! :-q
Herkenbaar, mijn Cannondale trail 3 was ook slecht afgesteld bij aflevering. Schakelen ging slecht, uiterste versnelling pakte vaak niet of na doortrappen. Lockout werkte na 33 uur niet meer (olie in de damper buis stond te laag).
Plaats reactie