Cube Reaction Pro of Cube Reaction TM

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

depadenopdelanenin schreef: zo 9 augustus 2020, 07:47
Zum schreef: za 8 augustus 2020, 21:42 Zelf heb ik voor ongeveer dezelfde keuze gestaan. De TM is een fiets voor de technische rondjes, als snelheid je minder interesseert. Ik mag af en toe graag knallen op de lokale rondjes, en ben ook niet vies van een toertochtje in de herfst/winter. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor een Reaction SL, die ik binnenkort van een dropper ga voorzien.
Die dropper vond ik ook erg aantrekkelijk in de TM. Zou je aanraden, mits het budget toereikend is, om die er vanaf het begin op te laten zetten?
Dat zou ik zeker doen ja. Maar nogmaals, jij weet het beste wat je met de fiets gaat doen.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

NickVE schreef: zo 9 augustus 2020, 10:20 2019 - spec list vind je hier

https://www.cube.eu/nl/2019/bikes/moun ... ange-2019/

Belangrijkste wijziging die ik heb gedaan zijn de banden vervangen voor een combinatie van vittoria , door deze is de fiets ook geschikt voor lokale rondjes.
Helder. Jij hebt NX afmontage zie ik. Dat is beter dan de SX die er nu op zit en hierboven afgeraden wordt.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

Zum schreef: zo 9 augustus 2020, 15:04
depadenopdelanenin schreef: zo 9 augustus 2020, 07:47

Die dropper vond ik ook erg aantrekkelijk in de TM. Zou je aanraden, mits het budget toereikend is, om die er vanaf het begin op te laten zetten?
Dat zou ik zeker doen ja. Maar nogmaals, jij weet het beste wat je met de fiets gaat doen.
Heb je een tip voor een dropper-post met een goede prijs/kwaliteitsverhouding voor een beginnend mtb-er?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

depadenopdelanenin schreef: ma 10 augustus 2020, 12:21
NickVE schreef: zo 9 augustus 2020, 10:20 2019 - spec list vind je hier

https://www.cube.eu/nl/2019/bikes/moun ... ange-2019/

Belangrijkste wijziging die ik heb gedaan zijn de banden vervangen voor een combinatie van vittoria , door deze is de fiets ook geschikt voor lokale rondjes.
Helder. Jij hebt NX afmontage zie ik. Dat is beter dan de SX die er nu op zit en hierboven afgeraden wordt.
Een NX derailleur kost zo een €65. Cassette en ketting zijn gelijk. Een shifter (als je die ook zou willen vervangen) kost ook niet zoveel. Bij elkaar is dat minder dan wat een dropper kost.
Misschien valt het mee..
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

Willem Altes schreef: di 11 augustus 2020, 00:40
depadenopdelanenin schreef: ma 10 augustus 2020, 12:21

Helder. Jij hebt NX afmontage zie ik. Dat is beter dan de SX die er nu op zit en hierboven afgeraden wordt.
Een NX derailleur kost zo een €65. Cassette en ketting zijn gelijk. Een shifter (als je die ook zou willen vervangen) kost ook niet zoveel. Bij elkaar is dat minder dan wat een dropper kost.
Misschien valt het mee..
Goed punt. Hoe beoordeel je de kwaliteit van NX?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

NX is prima. Het schakelt gewoon goed. Je moet natuurlijk altijd met beleid schakelen. Duurdere groepen zijn lichter.
Plaats reactie