Banden en remblokken

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Koekkerd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 augustus 2020, 21:36

Hallo allemaal ik ben nog beetje nieuw met het mountainbiken en heb even wat hulp nodig.

Ik heb een tweedehands mtb (scott 30 scale carbon) gekocht maar de banden zijn aan vervanging toe.

Ook de remmen moet ik redelijk ver inknijpen en dan nog remt het niet heel erg hard.

Om te beginnen de banden;
Er liggen nu schwalbe nobby nic 26x2.10 op.
Ik rij voornamelijk op de weg en sporadisch eens een bospaadje. Ik zoek niet te gek dure banden maar zijn schwalbe black jack of cx comp wellicht beter voor me?

De remmen;
Ik heb juice five schijfremmen. Ik heb geen idee of deze versleten zijn maar aangezien ik de hendel redelijk ver moet indrukken heb ik zoiets dat misschien nieuwe blokjes dit probleem kunnen verhelpen. Ik zie verder geen afstelmogelijkheid.

Zijn onderstaande blokken geschikt of beter iets anders?
Promax Remblokken Q3 / DSK-905 / Avid BB7 / Juicy 5/7

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Denk dat die remmen heel graag ontlucht willen worden. Of er genoeg remvoering op de blokken aanwezig is kun je zien als je tussen de klauw gluurt. Of de blokken er even uithalen. Ik heb een paar juicy 7’s gehad maar weet niet meer exact uit mijn hoofd wat de minimale dikte was. Als je in de buurt van 0,5 mm komt is het meestal een goed moment om te vervangen. Als er genoeg op zit en ze voelen sponzig dan moet je zeker weten ontluchten. Al kan het sowieso geen kwaad als je een oudere fiets overgenomen hebt. De olie in die remmen trekt vocht aan en dat helpt niet voor de remwerking.

De blokken van promax ken ik niet maar het klinkt alsof die wel gaan passen.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Die Nobby Nics zijn, als je een sporadisch bospaadje doet, echt overkill en ook nog eens minder comfortabel op de weg.
Als ik je een tip mag geven gooi je in het Gezocht Topic even een vraag voor een setje 26'' banden met daarbij het terrein waarop je ze wil gebruiken. ik vermoed dat er nog voldoende forummembers zij die iets in 26'' hebben liggen waarmee ze niets meer mee doen vanwege de maat.
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie