MTB voor mijn zoontje

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Mail nu net 53 cm mbt die conway , volgens mij is dat een L, dat zou passen.
Kbouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 13:02

Is toch een 53 frame. Dat lijkt me beter. Ga es kijken of hij past.
Kbouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 13:02

Is 250 een mooie prijs?
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Het is geen topmerk, shimano alivio ook niet top of the bill en zo te zien gebruikt als school/stadsfiets en niet na elke regenrit opnieuw gesmeerd 🙃
Ik denk dat € 200,--/€ 225,-- de max is mits alles nog enigszins goed functioneert.
Zodra je zoon het mtb-en echt leuk gaat vinden kun je altijd deze weer verkopen, en een stap omhoog maken. Een 29-er als deze blijft voorlopig altijd wel rond de € 175,-- waard..ook over een jaar.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Kbouter schreef: wo 9 september 2020, 21:57 Is 250 een mooie prijs?
Op het moment wel, gezien vrijwel alle mtb's als warme broodjes zijn gegaan ivm corona. Je zal veel oudere fietsen vinden voor hetzelfde bedrag.

Uiteraard vanuitgaande dat alles nog in orde is. Je mist op het moment dan nog wel een fietshelm (en kleding).

Ik raad het niet aan, maar ze verkopen bij de action ook fiets helmen. Beter een helm van de action dan geen helm denk ik maar. Dan kan hij direct sparen voor een betere helm.

Ps, als die het echt voor het mtb-en gaat gebruiken. Haal die standaard er dan direct af. :winkie:

Vergeet ook niet de diverse filmpjes te volgen qua onderhoud, want het e.e.a. onderhouden/gesmeerd worden.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Kbouter schreef: wo 9 september 2020, 21:57 Is 250 een mooie prijs?
Is het nog wat geworden?
Kbouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 13:02

MeneerPeer schreef: di 15 september 2020, 14:03
Kbouter schreef: wo 9 september 2020, 21:57 Is 250 een mooie prijs?
Is het nog wat geworden?
Jazeker.. Die rode uit Stadskanaal. Ziet er echt goed uit. Moet alleen nieuwe achterband op omdat hij een keer goed hard geremd heeft en er een slijt plek zit.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Misschien heeft iemand er nog een over. Nieuwe fietsen komen vaak met banden die later geüpgrade worden. Die staan dan ergens in de schuur.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Klopt, ik heb nog wel een mooi setje 29er banden waar ik zelf te snobistisch voor ben :oops:

Stuur maar een PB als je interesse hebt, al mijn kids rijden nog op kleinere wielen op het moment (ik heb vrijwel alle bandenmaten in huis tegenwoordig :lol:) dus daar wil ik best iemand blij mee maken.
Kbouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 13:02

George schreef: wo 16 september 2020, 14:33 Klopt, ik heb nog wel een mooi setje 29er banden waar ik zelf te snobistisch voor ben :oops:

Stuur maar een PB als je interesse hebt, al mijn kids rijden nog op kleinere wielen op het moment (ik heb vrijwel alle bandenmaten in huis tegenwoordig :lol:) dus daar wil ik best iemand blij mee maken.
Heb zeker interesse. Heb ook een pb gestuurd maar weet niet zeker of dit werkt.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb niets ontvangen, als je op dit linkje klikt moet het lukken: ucp.php?i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=2526021

Als je onder mijn helm op het wolkje naast 'contacteer' klikt kun je 'verstuur privé bericht' selecteren (dezelfde als de link hierboven) en kom je in het PB scherm.
Kbouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 13:02

George schreef: wo 16 september 2020, 18:08 Ik heb niets ontvangen, als je op dit linkje klikt moet het lukken: ucp.php?i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=2526021

Als je onder mijn helm op het wolkje naast 'contacteer' klikt kun je 'verstuur privé bericht' selecteren (dezelfde als de link hierboven) en kom je in het PB scherm.
Opnieuw geprobeerd
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Mijn mail reactie nog ontvangen? Als je verder geen interesse in hebt mag dat hoor. Dan laat ik ze gewoon op de plank liggen. 😊
Plaats reactie