Pedaal adapters

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

Is er iemand die ervaring heeft met pedaal adapters?
Afbeelding

Afbeelding

Om dit op de pedalen te zetten als je even met je gezin een rondje gaat fietsen bijvoorbeeld.
Aangezien ik alleen een mtb en een racefiets in mijn bezit heb en er op beide fietsen spd-sl zit zou dit een optie zijn toch?
Laatst gewijzigd door Boof72 op wo 30 september 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Pedaal-adapters bedoel je denk ik. Gaat vast werken, maar ik zou eerder opteren voor een (budget) setje echte flat-pedals. Met SPD-SL op een MTB is een slecht idee
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als je al met SPD-SL mountainbiked en dat prima vindt.. waarom niet! Ik geloof wel dat die adapters prima zijn voor een rondje door de polder met het gezin. Vraag me wel af hoe makkelijk je ze in de praktijk vast en los maakt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Keertje afstappen, stukje moeten lopen, niet meer in kunnen klikken, lukt het toch, dan kom je er nevernooit meer uit.
Adapters losklikken is ook wel een dingetje lijkt me idd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

38x10 schreef: wo 30 september 2020, 12:24 Keertje afstappen, stukje moeten lopen, niet meer in kunnen klikken, lukt het toch, dan kom je er nevernooit meer uit.
Ja, verschrikkelijk, SPD-SL in het bos. Maar de topicstarter gebruikt het kennelijk al naar tevredenheid op zijn mountainbike, dus volgens mij gaat de discussie daar helemaal niet over.
Waar woke is, is vuur
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Heb een setje van die pedaal adapters, maar werkt zo slecht dat ik maar gewoon de fietsschoenen pak. :roll:
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

:-D Er worden aannames gedaan, maar wil het wel uitleggen hoor.
Ik heb sinds enkele maanden een vintage Specialzed Rockhopper in mijn bezit. En daarnaast ook een vintage Concorde San Remo. Beide aangeschaft om te kijken of fietsen mij bevalt en niet de financiële middelen om 'beter' spul aan te schaffen. En de reden is met name omdat ik als hartpatiënt aan mijn conditie moet werken. Dus tot nu toe alleen nog maar de weg genomen om te rijden, fiets te leren kennen en de juiste afstellingen te vinden. Toen zag ik toevallig deze adapters voorbij komen en vroeg mijzelf gewoon af of dit werkt om er even in te klikken en een rondje dorp te fietsen. Want zoals ik al schreef, een andere fiets buiten deze 2 heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Boof72 op wo 30 september 2020, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Valt wel mee met die aannames toch? Ik blijf bij mijn advies: koop een setje (budget) flat pedals. Ik ben te lui om op te zoeken wat die adapters kosten, maar veel scheelt het vast niet met een setje "dedicated" pedalen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

Een hoop aanname is misschien wat overdreven inderdaad.
Ik heb het gewijzigd naar aannames. :-D

Maar een paar flats is voor in het bos is zeker wel een beter idee. Dat zal ik niet ontkennen, zeker niet als beginner.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Ik heb ook een tijdje van die ondingen gehad, amper gebruikt, later de spd ook afgevoerd, rij nu "flats-only".

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Plaats reactie