Ff check op flats en schoenen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

muddymtb schreef: vr 9 oktober 2020, 18:26 Denk zelf ook aan de five ten freeride dlx, gewoon zelfde maat als m’n superstarts bestellen of een maat groter??

Voor pedalen had ik de dmr vault op het oog maar de v12 zijn wel een stuk goedkoper. Weet niet of die dubbele prijs de moeite is?
Geen ervaring met DMR, maar wel met de CB Stamp 2 (73,-) en CB Stamp 7 (130,-). En met de Nukeproof Horizon Pro (102,-) en de Nukeproof Neutron Evo (36,-).
Het verschil bij de CB's zit hem in het gewicht, en bij de Nukeproof's in alu vs. kunststof. in alle gevallen prima pedalen om veel grip mee te hebben.
Hope F20 trouwens ook gehad. En de CB7 zijn mijn absolute favoriet op mijn lichtste bike (-10kg). Anders zou ik de CB2 goed genoeg vinden.
Hope F20 was ik niet over te spreken qua grip. En de Nukeproof's hebben soms teveel grip met fiveten's.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Mark-V schreef: vr 9 oktober 2020, 20:34
muddymtb schreef: vr 9 oktober 2020, 18:26 Denk zelf ook aan de five ten freeride dlx, gewoon zelfde maat als m’n superstarts bestellen of een maat groter??

Voor pedalen had ik de dmr vault op het oog maar de v12 zijn wel een stuk goedkoper. Weet niet of die dubbele prijs de moeite is?
Geen ervaring met DMR, maar wel met de CB Stamp 2 (73,-) en CB Stamp 7 (130,-). En met de Nukeproof Horizon Pro (102,-) en de Nukeproof Neutron Evo (36,-).
Het verschil bij de CB's zit hem in het gewicht, en bij de Nukeproof's in alu vs. kunststof. in alle gevallen prima pedalen om veel grip mee te hebben.
Hope F20 trouwens ook gehad. En de CB7 zijn mijn absolute favoriet op mijn lichtste bike (-10kg). Anders zou ik de CB2 goed genoeg vinden.
Hope F20 was ik niet over te spreken qua grip. En de Nukeproof's hebben soms teveel grip met fiveten's.
Oké vooral gewicht kwestie dus...
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niet helemaal. Stamp 7 is de enige die concaaf is. De belangrijkste reden dat ik de stamp 7 koos is echter dat die als enige goed serviceable is! Vervangbare assen enzo..
Waar woke is, is vuur
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Kan een mooie deal krijgen op de Mdr Vault Midi. Gezien grootte komen ze overeen met de v12's. Zie ik nog wat over het hoofd? Is toch een "beter" pedaal dan de v12 of de crankbrothers stamp...

Wilde eerst voor de v12 of stamp 1 of 3 gaan maar mag wat kosten dus toch maar de vault midi?
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Makkelijk schreef: za 10 oktober 2020, 12:38 Niet helemaal. Stamp 7 is de enige die concaaf is. De belangrijkste reden dat ik de stamp 7 koos is echter dat die als enige goed serviceable is! Vervangbare assen enzo..
Dat wist ik niet, maar ik vrees dat ze het toch zo lang niet volhouden bij mij :winkie:
Schoullie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 12:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

In het weekend 2 ritjes gedaan met de nieuwe pedalen en schoenen.
Zaterdag 20 km met namen draaien en keren, en wat klimmetjes
Zondag 45 km voor mij onbekend terrein met hele kort klimmen

Bevinding moet er toch aan wennen voor al zaterdag te veel bezig met het nieuwe.
Blijkt dat ik toch meer trek aan de pedalen dan ik zelf wist.

Ze blijven er voorlopige nog op want vind wel dat je voor een goed oordeel je het tijd moet geven.

Groet Roy
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

muddymtb schreef: vr 9 oktober 2020, 18:26 Denk zelf ook aan de five ten freeride dlx, gewoon zelfde maat als m’n superstarts bestellen of een maat groter??
Ik heb net een paar Freeride DLX retour gestuurd; 43 1/3 zat me te krap, dus 44 besteld.
Normaal heb ik schoenmaat 43. Dus ik zou zeggen neem een maat groter en wellicht zit je in 1 keer goed.

Ik heb het gecombineerd met Stamp 2’s trouwens, maar die heb ik nog niet gemonteerd. Ik rijd nu ook al met flats.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Tarwetijger schreef: ma 12 oktober 2020, 15:17
muddymtb schreef: vr 9 oktober 2020, 18:26 Denk zelf ook aan de five ten freeride dlx, gewoon zelfde maat als m’n superstarts bestellen of een maat groter??
Ik heb net een paar Freeride DLX retour gestuurd; 43 1/3 zat me te krap, dus 44 besteld.
Normaal heb ik schoenmaat 43. Dus ik zou zeggen neem een maat groter en wellicht zit je in 1 keer goed.

Ik heb het gecombineerd met Stamp 2’s trouwens, maar die heb ik nog niet gemonteerd. Ik rijd nu ook al met flats.
Zijn de freerider pro geworden. Gegokt op half maatje groter dan m’n superstars. Zitten zelfs met dikke wintersok prima👍🏻 Helemaal blij mee, nu nog de flats....
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

muddymtb schreef: ma 12 oktober 2020, 18:53
Tarwetijger schreef: ma 12 oktober 2020, 15:17

Ik heb net een paar Freeride DLX retour gestuurd; 43 1/3 zat me te krap, dus 44 besteld.
Normaal heb ik schoenmaat 43. Dus ik zou zeggen neem een maat groter en wellicht zit je in 1 keer goed.

Ik heb het gecombineerd met Stamp 2’s trouwens, maar die heb ik nog niet gemonteerd. Ik rijd nu ook al met flats.
Zijn de freerider pro geworden. Gegokt op half maatje groter dan m’n superstars. Zitten zelfs met dikke wintersok prima👍🏻 Helemaal blij mee, nu nog de flats....
Ik krijg onder de 8 graden koude voeten in die dingen. Jij nog geen last van gehad?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Shimano xt zijn ook fijne flats. Misschien niet de lichtste maar geven veel grip zijn degelijk en makkelijk te onderhouden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Even inhakend; ik heb voor m’n Izzo al nieuws xt trail pedalen gekochten, welke ik ook het merendeel zal gaan gebruiken.

Toch ben ik benieuwd naar het rijden op flats. 15 jaar geleden deed ik niet anders. Ik wil dus, om te proberen, een setje CB Stamp 1 kopen. 40 euro is nog te overzien.

Maar kan ik daar gewoon op mijn Vans of DC’s fatsoenlijk genoeg op fietsen. Die zolen zijn niet super dik, waarschijnlijk wel sticky genoeg.

Ik begrijp dat een paar Five Tens beter rijden, maar om nu ook nog eens +100 euro uit tegen voor alleen proberen, vind ik te gortig.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Het kan, maar of het fijn fietst? Het is een kwestie van zelf testen om te kijken wat voor jouw werkt. Met Vans ging prima, maar toen ik paar 5ten freerider aanschafte om dat de Vans op waren. Merkte ik persoonlijk wel nodige verschil. Meer grip...

In april naar jaren SPD voor eerst weer flats op de HT gezet. (Stamp 1) en ik was zelf aangenaam verrast. Aantal jaar geleden ongelukje gehad (schedelbreuk met complicaties) En sinds die tijd hield ik mij enorm in op de fiets. Door met flats te gaan fietsen is mijn vertrouwen weer zo goed als terug en wissel ik nu geregeld tussen flats en SPD. Al merk ik afgelopen maanden lichte voorkeur heb gekregen voor flats.

Fiets tegenwoordig op de HT met Stamp 3 en fully Stamp 7 gecombineerd met de 5ten freerider en freerider pro.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie