Fietsendrager?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Peugeotto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 oktober 2020, 12:13

asphaltdude schreef: wo 14 oktober 2020, 23:06
Knakworstkweker schreef: wo 14 oktober 2020, 22:38 - Toch dat stuk op de fiets doen (hoe vaker je het doet hoe sneller je wordt) dit is de goedkoopste optie.
Als je de tijd die je moet werken om de auto te betalen meetelt als reistijd is de fiets sowieso sneller :bier:
Hahaha, smart thinking.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Altijd hetzelfde rondje waar je ook nog eerst een stuk voor moet fietsen dat gaat heel snel vervelen.

Fiets in de auto zoals voorgesteld is dan het gemakkelijkst. Als je voorzichtig bent en een doek gebruikt dan gaat dat gewoon goed. Als je dat niet wil koop je op marktplaats een setje dakdragers en een fietsendrager voor op het dak. Beetje zoeken en geduld hebben dan moet je voor €100 wel klaar zijn. Of je scoort zo'n seasucker of de replica ervan. Staat wel een topic hierover op dit forum.
Peugeotto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 6 oktober 2020, 12:13

Update!

Heb contact opgenomen met m'n vaste garage en een trekhaak op mijn auto zou zo'n €500 kosten, €250 voor een tweedehands setje. Dat geld is er nu niet.

Ergens anders las ik dat iemand ook z'n MTB in z'n Peugeot 207 had gekregen dus vanochtend de tijd genomen om het toch maar te proberen. En het is zowaar gelukt! https://imgur.com/a/nJ2ww0N
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Heel fijn dat het gelukt is, al vraag ik mij wel oprecht af wat je meer brengt in tijd en conditie er vanuit gaande dat je het zelfde rondje blijft fietsen?

De fiets 2x demonteren, monteren en in de auto leggen, plus het werk aan de auto zelf.

Of net even dat stukje verder fietsen conditie opbouwen en dan de route/ trail fietsen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Achterwiel eerst naar binnen is makkelijker in- en uitladen.
Heeft bij mij ook een paar jaar geduurd maar dankzij Pat zag ik het licht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik hang een tweepersoons hoeslaken over de hoofdsteunen vd voorstoelen. Dan trek ik die naar achteren over de platte bank heen. Met mijn voorwiel eruit past de fiets dan net in een Seat leon. Heb tot nu toe niet het idee gehad dat er krasjes door kwamen en als dat wel zo is blijf ik het toch zo doen. Het is een gebruiksvoorwerp. Knallen met dat ding.

Een trekhaak was al 400 euro geloof ik. Beetje goede drager ook. Werd me veel te duur.

Edit ; ik zie nu je foto ik leg nog een handdoek tussen voorwiel en de fiets dan liggen die niet op elkaar te stuiteren zonder bescherming.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik heb er een in mei op laten zetten. Aangezien mijn auto en hybride is dient dat ook nog een speciale te zijn. Het was er een van Brink en koste zo'n 600 euro. Op marktplaats heb ik Thule fietsendrager gekocht voor 200 euro. Deze worden best veel verkocht met name de dragers die net geen electrische fietsen mogen dragen ivm de kogeldruk dan te hoog is. Ik wilde persé een Thule of Uebler omdat die het beste zijn na heel veel reviews en filmpjes te hebben bekeken. Mijn versie is een speciale editie en maakt ook nog gebruik van het one key systeem. Mocht ik een andere auto kopen wat de komende 3 tot 5 jaar toch niet gaat gebeuren want ik rij auto's meestal aardig op dan kan ik de fietsendrager dus blijven gebruiken.
Hij werkt super en ik heb er al erg veel gebruik van gemaakt. Zelfs van Brabant naar Friesland en diverse routes die te ver liggen om hier vanaf te fietsen. Nu heb ik veel meer afwisseling in waar ik fiets en dat is erg fijn vind ik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit is natuurlijk een heel sterk argument:
Nu heb ik veel meer afwisseling in waar ik fiets en dat is erg fijn vind ik.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Maar dat niet alleen. Probeer jij maar eens twee fietsen achterin je auto op elkaar te leggen. Nu kan ik mooi twee fietsen kwijt.
Mijn broertje heeft een half jaartje geleden ook een bike gekocht en nu gaan we regelmatig samen biken op zondag.
Hij zegt regelmatig. Wat is jouw fietsendrager handig. Je zet ze er zo op. Draait de fietsen vast aan het frame en dan kunnen we vertrekken.
Dat je zo snel met twee fietsen ook op weg kunt zijn is erg fijn. Zonder fietsendrager zou ik echt geen twee fietsen in mijn auto kwijt kunnen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ligt aan de auto.
Als het een hatchback, station of SUV is, dus met een grote klep, en er past 1 fiets in, dan passen er ook 2 in.
Beetje verpakkingsmateriaal om het spul niet kaal op elkaar te stapelen. Zeiltje er onder tegen modder en nattigheid.
Maar veel mensen moeten een flinke drempel over, om hun vieze fiets achterin hun schone auto te leggen.

Vroegah, in mn 3 deurs Golf had ik 2 fietsen op de achterbank.
(Kofferbak zat vol met bassbox en andere audio rommel)
Ging prima.
Voor de vakanties uiteindelijk een touwtjesdrager gekocht die op de achterklep ging. Daarmee half Europa rond gereden, geen centje pijn.
Zoals ik hierboven al schreef, sommige mensen willen gewoon niet en blijven maar zeuren zoeken.
De auto's waar je echt geen fiets in kwijt kunt zijn dun gezaaid.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Peugeotto schreef: za 17 oktober 2020, 11:02 Update!

Heb contact opgenomen met m'n vaste garage en een trekhaak op mijn auto zou zo'n €500 kosten, €250 voor een tweedehands setje. Dat geld is er nu niet.

Ergens anders las ik dat iemand ook z'n MTB in z'n Peugeot 207 had gekregen dus vanochtend de tijd genomen om het toch maar te proberen. En het is zowaar gelukt! https://imgur.com/a/nJ2ww0N
Of iets voor jou?

viewtopic.php?f=20&t=148206&p=2537062&h ... r#p2537062
Gebruikersavatar
paashaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 22:43
Mijn mountainbike: Giant Terrago XC29
Contacteer:

Ik heb 2 verschillende dragers voor op de trekhaak, en ik kan er 3 op het dak zetten.
Dat laatste heeft mijn voorkeur.
Ik zou marktplaats in de gaten houden en originele dakdragers voor de Peug aanschaffen.
Daarna kun je voor een paar tientjes de gootjes erop zetten en klaar ben je...
En als je ooit van auto switched....koop een station....die hebben dakrails, dan is het nog makkelijker :-q
What separates the men from the boys, is just the size of their toys
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat dakdragers een overweging zijn wanneer je geen trekhaak hebt, kan ik me nog iets bij voorstellen...

Maar het voordeel van dakdragers wanneer je de keuze hebt ze achterop een fietsendrager te plaatsen? Ik zie ze niet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

cheeta schreef: wo 28 oktober 2020, 09:06 Dat dakdragers een overweging zijn wanneer je geen trekhaak hebt, kan ik me nog iets bij voorstellen...

Maar het voordeel van dakdragers wanneer je de keuze hebt ze achterop een fietsendrager te plaatsen? Ik zie ze niet...
Een extra argument om een hele dure lichte fiets te kopen. Het is wel handig als je fiets een beetje licht is, wil je hem boven je hoofd op het dak zetten.
NielsW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 18:00
Mijn mountainbike: Kona Honzo (2021)

Peugeotto schreef: wo 14 oktober 2020, 23:05 Budget voor een dak/trekhaakdrager is er nog niet dus ik ga het voor nu maar gewoon fietsend proberen, moet inderdaad nog conditie opbouwen dus dat kan nog verbeteren. En als het niet verbetert koop ik dan wel alsnog een drager, haha.
Dat kan ook, ik pak vanuit Velp ook wel eens de auto met fietsendrager en kinderen om bij de brandtoren of bloemersweg te fietsen, dus vind het geen gekke gedachte. Maar als ik daar geen zin in heb fietsen we ook wel naar het stukje bos tussen a12, schelmseweg en Arnhemse allee, prima gebiedje voor een uurtje plezier en spelerij, wel uitkijken voor wandelaars en loslopende honden
Plaats reactie