Kledingmerk prijs/kwaliteit

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Madereiro
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 oktober 2020, 09:13

Ik koop deze week waarschijnlijk mijn eerste gravelbike, de Cube NuRoad Pro 2021 https://www.fietsvoordeelshop.nl/cube-n ... -mat-heren. Zin in! 8)

Nu ben ik alvast op zoek naar kleding maar vind heel veel verschillende soorten/maten/prijzen.
Wat is volgens jullie het beste merk qua kleding? Ik ben vooral op zoek naar de beste prijs<>kwaliteit verhouding. (niet te duur, maar toch degelijk).

Heeft er iemand ervaring met fietskledingvoordeel.nl? Hier zijn opzich leuke sets te koop voor starters.

Ik heb ook zitten kijken om een setje op Alibaba te bestellen om erbij te hebben (verwacht er niet veel van).

Bedankt!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Het gaat er ook om wat voor kwaliteit je wil hebben en dat je koopt wat je nodig hebt.

Je zou ook bij fietskledingvoordeel.nl (ze hebben ook een winkel) kunnen kijken. Ook biedt Decathlon verschillende kwaliteiten aan. Als je echt voor bodemprijzen ( en eenvoudige kwaliteit) wil gaan heb je de lidlshop ook nog.

Pasvorm is belangrijk. een kwaliteitje terug die goed past, is beter dan op papier betere kleding die net niet past.
Knakworstkweker

Dit persoonlijke voorkeur, geen discussie

budget/ ali:
Xtiger en Weimostar

prijs/kwaliteit:
Rogelli, Craft, Shimano

persoonlijke voorkeur:
Exteonde, Sportful, Lake, Specialized

overgewaardeerd:
Rapha, Castrelli, Sidi
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Vergeet endura niet. Mijn favoriet.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Brul78 schreef: wo 28 oktober 2020, 21:04 Vergeet endura niet. Mijn favoriet.
Bij fietskledingvoordeel ( in de winkel zelf) heb ik wel eens een afgeprijsde Endura broek gekocht. De plakletters ENDURA kwamen er af dus die mocht weg voor weinig.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Check de reviews eens op www.fiets.nl mbt kleding... Daar komt een windjack van Decathlon heel positief uit de test terwijl deze maar €20,- kost!

https://www.fiets.nl/2020/10/27/mtb-kle ... bontrager/
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goede ervaringen met de shirts van Rogelli! Qua bibshorts zweer ik bij Ekoi.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ad58 schreef: do 29 oktober 2020, 14:35 Goede ervaringen met de shirts van Rogelli! Qua bibshorts zweer ik bij Ekoi.
Precies mijn combi. Aangevuld met craft onderkleding.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mijn favorieten:
Zeem: Endura (andere merken Jamis, Craft, Ali, Rogelli; vond ze allemaal minder goed)
Windjack: Castrelli Jabba, echt winddicht en waterafstotend, en tegelijk goed ademend. (ook Craft gehad maar was veel minder winddicht en minder ademend)
Shorts: Ion, ademend, licht en toch sterk (vorige merk Rogelli, sterk maar stug)
Shirts: Fox, super goeie vocht afvoer door open constructie (andere merken Alpine, TLD; vond ze minder goed vocht afvoeren. Ook veel Aldi / Lidl / Scapino gehad die na 15 jaar nog als nieuw uit zien maar minder snel vocht afvoeren)
Ondershirt: Bruyne; super goed ademend en voert heel goed vocht af (ook Craft gehad maar was veel minder ademend en vocht afvoerend)
Sokken: warm weer merkloos, bij kou Bruyne

Heb veel verschillende merken / non merken gehad, waarbij het heel vaak net niet of helemaal niet was.
Ben er wel achter dat je voor goede kwaliteit vaak moet betalen. Dat wil niet zeggen dat alles wat duur is ook goed is!

Heb wel sinds een jaar Decathlon ontdekt voor sokken, jassen, buffs en colls voor de koude periode.
Er ligt veel bij de trekking / hiking afdeling dat perfect werkt voor fietsen.
Bijv. een merino wollen coll om de nek warm te houden voor 8,-
Pas 3 dagen in de stromende regen gefietst met een groep waarvan iemand een Decathlon jack aan had van een paar tientjes die waterdicht, van binnen droog en warm bleef.

Bij bijv. Wiggle en Bikester is kleding heel vaak voor grote kortingen te krijgen, ik koop nooit iets voor de volle prijs.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Voor baggy kleding kom ik al gauw uit op RocDay tegenwoordig. Superspul en fijne pasvorm, en immer snelle levering via het onvolprezen House Of MTB :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mad Wally schreef: do 29 oktober 2020, 15:00
Ad58 schreef: do 29 oktober 2020, 14:35 Goede ervaringen met de shirts van Rogelli! Qua bibshorts zweer ik bij Ekoi.
Precies mijn combi. Aangevuld met craft onderkleding.
Haha, zo mad ben je dan toch ook weer niet! Verder heb ik twee oude iso- shirtjes die het heel goed doen, een windvanger en een dun fleece colletje voor als het échte koud is ..
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Endura heeft vaak een hele aardige prijs/kwaliteitverhouding. En als je dat belangrijk vindt, Endura heeft veel "baggy style" dus niet van die strak aansluitende shirts en broeken.

Voor mij is een topkwaliteit zeem heel belangrijk (ben nogal zadelpijn-gevoelig) dus ik bespaar niet op de broeken. Tot nu toe nog niets ontdekt dat voor mij beter werkt dan Assos, maar dat betekent meestal wel dat je >125 euro voor een broek met zeem kwijt bent. Voor veel mensen kan het echter een stuk goedkoper, ook voor een tientje of zeven, acht heb je al behoorlijk goede broeken.
De hele goedkope modellen hebben in mijn ervaring niet alleen flutzemen, maar ook een veel flodderiger stofje. Een goede broek sluit strak aan zonder last te geven.
Een te grote broek zal altijd problemen geven omdat de zeem dan ergens gaat vouwen wat gegarandeerd irritaties oplevert.

Voor shirts kun je de eisen indien gewenst een stuk naar beneden bijstellen, daar zit ook wel kwaliteitsverschil in maar daar heb je in de praktijk veel minder last van.
Handschoenen en schoenen zijn weer contactpunten met je fiets, en daarom ook belangrijk qua pasvorm.

Ondershirtjes hebben maar een doel, en dat is zo snel mogelijk vocht afvoeren om je lichaam zo droog mogelijk te houden. Hoe meer je zweet, hoe belangrijker dat wordt. Ik ken geen betere dan de gaatjesshirts van Brynje, en die zijn niet eens duur in vergelijking met andere "a-merken" als Craft, Gonso e.d. Bovendien gaan ze vele jaren mee, dus die investering betaalt zichzelf makkelijk terug.

Net als Jamis' koop ik vaak afgeprijsde kleding en dan kijk ik vaak naar Britse webshops omdat daar de losse kleding veel meer ingeburgerd is dan in ons landje waar de meeste mountainbikers eigenlijk wielrenners op een mountainbike zijn ;-) en bijpassend gekleed gaan.
Ik heb meerdere "loose fit" shirts van prima merken die geen van alle meer als 25 euro gekost hebben.

Onder andere vanwege morele redenen koop ik vrijwel nooit (vrijwel, want ik heb het één keer wel gedaan) via Ali, ik kan me niet voorstellen dat een jack voor twee tientjes geproduceerd en helemaal naar de andere kant van de wereld verscheept kan worden zonder dat daar hele vieze luchtjes aan zitten. Natuurlijk weet ik ook van de reguliere kanalen vaak niet zeker dat daar alles "klopt", maar via Ali weet je eigenlijk wel zeker dat je kinderarbeid en milieu-onvriendelijke productie stimuleert.
Bovendien kun je dus met wat zoeken voor nauwelijks meer geld slagen bij reguliere (web)shops...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

veel feedback al gegeven, nog niet genoemd, maar ik vind dat Planet-X On-One een prima prijs kwaliteit levert.
Vooral ook op de aanbiedingen letten, alles komt wel een keer voorbij,

En als je echt van nul start kijk naar de "bundle" deals
Complete set voor de herfst of winter voor heel strakke prijzen.

Ik heb er al merino en coolmax sokken, regenjack, koersbroek en schoenen voor spinning, Agu winddichte lange broek, onderkleding, handschoenen, armwarmers, kniewarmers, beenwarmers, buffs, helm mutsjes, een helm, nekwarmer, overschoenen, maar ook bikpacking tassen, 700 lumen Magicshine lampjes, bidonhouders, binnenbandjes, oplaadbare ledlampjes voor de tienerfietsen, en wat nog meer weg gehaald, allemaal voor spotprijzen vergeleken met de reguliere webshops.

En daarnaast heb ik inderdaad gericht een paar high end items. Assos koersbroek, Bioracer winddicht ademend shirt lange mouwen voor lente/herfst, TLD baggies, Northwave boots, Rogelli windstopper handschoenen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bij mijn postuur werkt Gore Bike Wear het beste, niet goedkoop wel (heel) erg goed. Bij bijna alle andere long sleeves zijn de mouwen te kort voor mij.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Shirts maakt niet zoveel uit. Zolang het maar goed zit en ademende stof is.

Fietsbroek is een ander verhaal.....

Castrelli ken ik niet. Castreren wel en dat doen sommige goedkope(re) broeken soms bijna...
Ik heb iig veel ervaring met goedkope(re) en redelijk dure broeken. Alles boven de € 150 laat ik liggen.

Vroeger goede ervaringen met Sportful maar de laatste ervaringen met Sportful zijn gewoon erg slecht (kleding van mijn LBS). Castelli zit mij niet lekker. Pearl Izumi zit prima net als Gore. Heb ook een Rapha (‘budgetvariant’) en die zit OK maar.....
wat mij betreft is er maar één broek: Assos. Gaan heel lang mee, zitten perfect en blijven comfortabel.

Mijn oudste Assos is >10 jaar oud en is nog steeds in heel goede staat. Heb nu 3 broeken van Assos. Paar weken geleden een Assos Tiburu S7 gekocht (voor- najaarsbroek) in de aanbieding; van ruim € 200 voor € 125). Na de 1e keer dragen wist ik meteen weer waarom ik op Assos ben overgestapt... Zit echt perfect!

Er zijn geregeld aanbiedingen op Assos broeken. Meestal ben je dan rond de € 100 kwijt. Smeer het uit over een jaar of 10 en 24 ritten per jaar: dan betaal ajb minder dan € 0,50 per rit waarvoor je dan een hoop plezier terugkrijgt :-)
StAlTiCa
Plaats reactie