Startende MTB-er

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Knakworstkweker schreef: di 17 november 2020, 21:47
Dkawa28 schreef: di 17 november 2020, 21:31 Zou niet weten wat het verschil gaat zijn met tapered stuurbuis en airfork..
Tapered vorkbuizen zijn stijver en hebben daardoor meer respons van de ondergrond en heb je meer controle.

Straight vorkbuizen flexen meer en kunnen 'wiebelig' aanvoelen.

Airshock is wat soepeler, comfortabeler en ook actief met kleine oneffenheden.
Coilshock is stugger en heftiger, handig bij grote verschillen, maar op kleine oneffenheden voelt hey soms als een rigid fork.....

Tapered air is het meest comfortabel en binnen Nederland ook het nuttigste voor het meeste XC werk

Tapered coil is voor het heftige werk.

En straight is.......goedkoper!
Ben ook maar een beginner en heb ‘helaas’ een 2021 model met straight buis en coil vork.

Nou ja boeien... op de Joe Mann tracks in Son kan ik me goed uitleven. Afgelopen weekend nog in St Oedenrode door de Vresselse bossen gefietst, ging ook allemaal prima

Als ik over een paar jaar een andere fiets ga kopen zal ik wel voor een duurdere gaan met beter kwaliteit spul

Voor nu vind ik het prima fietsen voor €749 🤙🏾
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

kan niet meer schreef: di 17 november 2020, 22:04 Probleem is denk ik dat je geen fatsoenlijke rechte vork meer nieuw kan kopen. Verder kun je daar prima mee rijden.
Oa een Recon is nog te koop, maar of dit veel beter is dan mijn Coil Judy weet ik niet
Knakworstkweker

Dkawa28 schreef: di 17 november 2020, 22:27
Knakworstkweker schreef: di 17 november 2020, 21:47

Tapered vorkbuizen zijn stijver en hebben daardoor meer respons van de ondergrond en heb je meer controle.

Straight vorkbuizen flexen meer en kunnen 'wiebelig' aanvoelen.

Airshock is wat soepeler, comfortabeler en ook actief met kleine oneffenheden.
Coilshock is stugger en heftiger, handig bij grote verschillen, maar op kleine oneffenheden voelt hey soms als een rigid fork.....

Tapered air is het meest comfortabel en binnen Nederland ook het nuttigste voor het meeste XC werk

Tapered coil is voor het heftige werk.

En straight is.......goedkoper!
Ben ook maar een beginner en heb ‘helaas’ een 2021 model met straight buis en coil vork.

Nou ja boeien... op de Joe Mann tracks in Son kan ik me goed uitleven. Afgelopen weekend nog in St Oedenrode door de Vresselse bossen gefietst, ging ook allemaal prima

Als ik over een paar jaar een andere fiets ga kopen zal ik wel voor een duurdere gaan met beter kwaliteit spul

Voor nu vind ik het prima fietsen voor €749 🤙🏾
Daar kom ik ook regelmatig en net als in de rest van Nederland kan je daar met deze setup prima vooruit
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Vergeleken met mijn allereerste mtb ooit is
jouw Trek zwaar over gekwalificeerd 😃 .
Laat je niet gek maken door wat je hier voorbij ziet komen, en mocht je ooit toch gaan upgraden zorg dat het in verhouding staat met de waarde van je bike op dat moment. Vaak is inruilen/verkopen en dan overstappen op een nieuwe slimmer.
Plaats reactie