Tips voor een beginner

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Miesss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 december 2020, 15:24

Hi!

Ik ben helemaal nieuw met het mountainbiken (dus sorry alvast voor de wat voor de hand liggende vragen :wink: )

Ik ben een vrouw, 1,75 en ik beschik over een goede conditie. Ik wil binnenkort een eigen mountainbike aanschaffen, maar wat raden jullie aan qua:
  • Beginnersfiets: formaat/merk/tweedehands prijs;
  • Uitdagende (beginners)route in de Randstad
  • Fiets gear;

Ik wil minstens één keer in de week op zaterdagen en/of zondag een uurtje tot 1,5 uur gaan rijden. Wat raden jullie aan?
Groetjes,
Miesss
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Hoi, Ik zou je aanraden een paar keer een MTB te huren ( verschillende modellen en liefst een keer met en zonder achtervering ) en lekker te gaan fietsen op single tracks bijvoorbeeld.
Daarna merk je zelf ook al wat je leuk en fijn vindt. Eventueel later met aanvullende info die echt nodig is om wat gerichter een reactie te geven nog eens vragen hier.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat is je budget? Welke uitdagende routes ga je rijden?

En qua uitrusting in ieder geval een helm!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Miesss schreef: wo 2 december 2020, 15:56 Hi!

Ik ben helemaal nieuw met het mountainbiken (dus sorry alvast voor de wat voor de hand liggende vragen :wink: )

Ik ben een vrouw, 1,75 en ik beschik over een goede conditie. Ik wil binnenkort een eigen mountainbike aanschaffen, maar wat raden jullie aan qua: