Rock Machine TRL 70-29 voor een wijndrinkende opstarter?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Rikkepik78 schreef: ma 14 december 2020, 12:20 De knoop maar doorgehakt. Ze zijn op voorraad, dus eentje voor zoonlief en eentje voor mij.
Gefeliciteerd! :-q
Had er niet eerder van gehoord maar idd hele knappe fietsen.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Rock Machine is inderdaad geen bekend merk hier, maar is wel populair in Tsjechië, waar ze ook gemaakt worden.
https://www.youtube.com/watch?v=byPJUT36tEs&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=iFOcaUp98Io

Volgens mij een prima fiets voor dat geld. :-q
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Uit dezelfde fabriek komt dus ook Cortina zie ik op het filmpje. Productiehal is nog best groot.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik zie ook Skoda en Superior voorbij komen.
Ook veel dozen met made in China, maar dat is niks nieuws. Zal niet veel anders zijn bij een Specialized of Cannondale.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Bizar hoe immens de fiets industrie eigenlijk is, die filmpjes laten 'een' fabriek in Tsjechië zien en dat is gewoon een joekel van een geindustrialiseerd proces. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik MTB-en zie als een niche sport maar dat is het gewoon echt niet.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

TenZNL schreef: zo 13 december 2020, 11:31 Denk dat een proefritje/zitje wel aan te raden is, ook omdat de maatvoering wat afwijkend is (19" voor een XL?)
De korte zitbuis is denk ik vooral bedoeld om een zadelpen met een flinke drop ruimte te geven. Bij mijn Honzo is dat ook zo.
TenZNL schreef: zo 13 december 2020, 10:05 Ik ken het merk ook niet maar het ziet er qua specs best aardig uit (een DVO als OEM-vork).
Dat is een DVO D3 welke alleen OEM geleverd wordt. Die heeft geen OTT en HSC instelmogelijkheden maar is in de basis hetzelfde als de D2. Gewoon een fijn vorkje dus.

Als herintreder zou ik idd een proefrit maken, het zal compleet anders sturen dan je gewend bent. Door de lange achtervork en luie balhoofdhoek zul je hem meer de bocht in moeten "werken" met je gewicht dan met een meer mainstream ontwerp. Mijn Scandal lijkt hier een beetje op en fietst veel anders dan m'n Honzo of Niner RIP bijvoorbeeld.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Voor de liefhebber heb ik hier nog even een link naar een test van de BLIZZ TRL kunnen vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=qUdZYl6zmb0

Met mijn beperkte kennis van Čeština kan ik het volgende samenvatten: De geometrie is progressief, lang en slack met ruimte voor een lange dropper. Wordt aangeduid als een "extreme Hardtail" (LTHT denk ik dan). Qua rijeigenschappen is hij zeer capabel, lang en stabiel. Zeker vergeleken met "klassieke" hardtails. Geschikt om Enduro's mee te rijden, al zal je geen wedstrijd winnen. Bikepark kan ook prima, met name de flowtrails. Hij is minder geschikt voor rockgardens. Een goede "do-it-all" bike (voor zijn begrippen dan hé, in Nederland liggen de zaken toch net wat anders. Kijk vooral ook even zijn stunt op 20:50 min, waarbij hij tekort komt op een roadgap. :lol: )

In de comments is er nog iemand die hem als Mullet rijdt, waar ik me ook wel iets bij voor kan stellen, door het grotere volume van de achterband zal deze meer comfort en grip geven, terwijl de iets kleiner diameter hem nog wat wendbaarder zal maken.

Verder is het wel grappig te zien dat hij af en toe de trail volledig kwijt lijkt te zijn om dan weer een aantal grote jumps uit het niets te zien opdoemen.

Krijg er bijna zin in om er zelf ook een te kopen :-q
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Leuk filmpje, hij rost die fiets (en zichzelf) behoorlijk goed af :lol: lijkt me een leuk fietsje zo, al zou ik liever voor een ander kleurstelling opteren.
¯\_(ツ)_/¯
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

Vorige week de fietsen opgehaald en wij hebben al een aantal ritjes er op zitten. Ik ben heel tevreden over de fiets. Rijdt relax en comfortabel. Nu hebben wij nog geen ontzettend technische routes gefietst, maar ik denk dat wij nu een mooie basis hebben om verder te komen.

Bedankt voor jullie reacties en overpeinzingen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Rikkepik78 schreef: za 26 december 2020, 19:09 Vorige week de fietsen opgehaald en wij hebben al een aantal ritjes er op zitten. Ik ben heel tevreden over de fiets. Rijdt relax en comfortabel. Nu hebben wij nog geen ontzettend technische routes gefietst, maar ik denk dat wij nu een mooie basis hebben om verder te komen.

Bedankt voor jullie reacties en overpeinzingen!
Pics or it didn`t happen! :winkie:
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Rikkepik78 schreef: za 26 december 2020, 19:09 Vorige week de fietsen opgehaald en wij hebben al een aantal ritjes er op zitten. Ik ben heel tevreden over de fiets. Rijdt relax en comfortabel. Nu hebben wij nog geen ontzettend technische routes gefietst, maar ik denk dat wij nu een mooie basis hebben om verder te komen.

Bedankt voor jullie reacties en overpeinzingen!
Willen wel een SYS.
Plaats reactie