Sportieve budgetfiets voor de weg en wat bospaadjes

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
FluffyFox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2020, 23:45

OPGELOST (fiets gekocht)

[Voor een verkorte versie, scroll naar beneden. Waarschuwing: nu volgt een lang, niet altijd samenhangend verhaal x)]

Hallo allemaal,

Voor ik aan mijn (lange) vraag begin zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben net geregistreerd op dit forum, maar houd mezelf al een aantal maanden regelmatig bezig met het lezen van topics (waardoor ik ook al een hoop termen heb geleerd). Helemaal nieuw ben ik hier dus ook niet meer, hoewel ik wel nieuw in het mountainbiken zelf ben. Ik ben een eerstejaars studente van 19 jaar, met het bijbehorende budget :). De afgelopen zes jaar heb ik elke dag in totaal anderhalf uur gefietst op een stadsfiets om bij mijn middelbare school te komen. Het fietsen op zich heb ik altijd erg leuk gevonden (niet voor niets ging ik altijd zo hard mogelijk = uitgeput thuis komen), maar aangezien ik ook nog een schooltas van minimaal 10 kg moest meezeulen, heb ik nooit aan een andere fiets dan mijn Gazelle gedacht.

Sinds ik aan mijn studie ben begonnen, fiets ik alleen nog maar de vijf minuten naar het station of naar mijn bijbaantje, dat eerste vanwege corona slechts één of twee keer per week. In de tentamenperiode is dit nog minder.

De waarheid is: ik mis het fietsen. Waarom ik dan niet af en toe een leuk rondje doe? Omdat ik de ervaring heb dat een stadsfiets daar niet heel erg voor geschikt is. Omdat ik echter vanwege een heupafwijking moet blijven fietsen, ben ik een aantal maanden geleden (lees: direct in september al) op het idee gekomen om een andere fiets aan te schaffen. Niet per se vanwege corona dus.