Canyon

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ivocare schreef: ma 1 februari 2021, 13:46 Nou moe :roll:
Ik vind hem gewoon mooi :kiss: en de geometrie zit er aantrekkelijk uit :)
Dat mag hoor. Ik liet me even gaan..
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, Anders reden we allemaal op eenzelfde fiets ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peter57
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 24 november 2020, 16:09

BraMKJ schreef: ma 1 februari 2021, 21:48 Orbea Alma wellicht ook een optie? Zijn her en der nog wel op voorraad bij fietsenwinkels en dus wellicht op afspraak uit te proberen.

https://www.orbea.com/nl-en/bicycles/mountain/alma/
Orbea is zeker een optie
Alma M25 ziet er fraai uit.
Levenslang garantie op het frame spreekt me ook wel aan,
Zeker gezien mijn gewicht.

Peter
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Hier ook super positieve ervaringen met Canyon, zowel in aankoop als in after-sales/garantie. Brak een plastic kabelklemmetje af: alu upgrade klemmetjes werden kosteloos geleverd. Crankbout stukgedraaid (lag aan raceface, niet aan canyon); nieuwe bout kosteloos geleverd. Maar je hebt ook de optie om de boel terug te sturen zodat zij het voor je fiksen, maar dat vind ik dan teveel gedoe.
Ja het is ff spannend, want je moet de fiets in elkaar zetten als hij binnenkomt (lees: het stuur er op, zadelpen er in en wielen er in). Maar dat moet wel lukken toch?
Wat voor fiets heb je nu, en wat zou een reden zijn waarom je de fiets eventueel zou willen terugsturen? Kleur niet mooi? Daar kun je op anticiperen... Verkeerde maat? Kun je ook goed op anticiperen.... Zit niet lekker? In de categorie waarin je zoekt zitten daar geen grote verschillen in. Ik denk zomaar dat als je een 29er Canyon Exceed of Grand Canyon niet lekker vind zitten, dit ook gaat gelden voor een Spark/Alma/XTC/Reaction enz.
Peter57
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 24 november 2020, 16:09

Bram87 schreef: di 2 februari 2021, 11:20 Hier ook super positieve ervaringen met Canyon, zowel in aankoop als in after-sales/garantie. Brak een plastic kabelklemmetje af: alu upgrade klemmetjes werden kosteloos geleverd. Crankbout stukgedraaid (lag aan raceface, niet aan canyon); nieuwe bout kosteloos geleverd. Maar je hebt ook de optie om de boel terug te sturen zodat zij het voor je fiksen, maar dat vind ik dan teveel gedoe.
Ja het is ff spannend, want je moet de fiets in elkaar zetten als hij binnenkomt (lees: het stuur er op, zadelpen er in en wielen er in). Maar dat moet wel lukken toch?
Wat voor fiets heb je nu, en wat zou een reden zijn waarom je de fiets eventueel zou willen terugsturen? Kleur niet mooi? Daar kun je op anticiperen... Verkeerde maat? Kun je ook goed op anticiperen.... Zit niet lekker? In de categorie waarin je zoekt zitten daar geen grote verschillen in. Ik denk zomaar dat als je een 29er Canyon Exceed of Grand Canyon niet lekker vind zitten, dit ook gaat gelden voor een Spark/Alma/XTC/Reaction enz.
Service klinkt goed. En een fiets inelkaar schroeven gaat mij zeker lukken.
De fiets welke ik nu rij heeft een 4.5 comp frame. Alu. Geheel xtr/xt afgemonteerd. Veel nieuw spullen erop. Manitou vork en enz.

Maar ik zou graag eerst de fiets fysiek willen zien en aanraken voordat ik 2800 euro neertik. Ook qua maat niet onbelangrijk. Ik val net tussen M en L.
Das toch niet vreemd.
Bovendien als er iets niet deugd, of transportschade oid, zie dan maar de schade te verhalen.
Ik ben er wel huiverig voor. Aan de andere kant lees ik hier alleen maar positieve verhalen over canyon. Dat doet me dan weer twijfelen.

Overigens erg fijn jullie zo bereidwillend zijn om mij te adviseren. Top.

Peter

P

Is er nergens in nederland iets van een servicecenter iod?
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Canyon heeft een servicecenter in Eindhoven voor garantie en afspraken met diverse fietsenmakers voor onderhoud. Via hen kun je volgens mij de fiets ook laten leveren (en dus opbouwen).
Peter57
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 24 november 2020, 16:09

Mathijs_7 schreef: di 2 februari 2021, 14:57 Canyon heeft een servicecenter in Eindhoven voor garantie en afspraken met diverse fietsenmakers voor onderhoud. Via hen kun je volgens mij de fiets ook laten leveren (en dus opbouwen).

Klopt had ik zojuist gelezen.
Maar je mag geen fiets aanraken of passen.
Je krijgt idd verkoop en maatadvies.

Na de covid ellende zeker een afspraak maken.

Peter
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Transportschade valt ook mee hoor.

Afbeelding

Zo word je fiets geleverd door Ups en alvorens hij vertrekt kun je natuurlijk even de doos checken op beschadigingen aan de buitenkant. Fietsen zitten super goed verpakt met goed beschermingsmateriaal. Ik zou mij hier niet zo’n zorgen over maken.
Peter57
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 24 november 2020, 16:09

👍
Mag ik de inhoud ook zien svp

Peter
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Hallo peter,

kijk even bij mijn topic over mijn nieuwe Canyon 29 -er Spectral CF7 daar staan de foto's van mijn nieuwe fiets.
Plaats reactie