kind mee

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

https://youtu.be/s0LxdQ1vhHY

in deze kunnen ze zich goed vasthouden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

JLWE schreef: zo 25 april 2021, 08:28 Hi all,

Ook al een tijdje aan het twijfelen 🤔 m een dergelijk zitje te halen. Met een voorkeur voor de Shotgun. Kwam gister iemand tegen in hoge/lage vuursche met zo’n zitje en het lijkt me toch wel heel erg leuk m de kids van 4 en 1,5 mee te kunnen nemen😊

Zitten de kinderen eigenlijk zelf nog vast, of is het een kwestie van goed vast houden (en natuurlijk als vader niet te gek doen😉)
Goed vasthouden, dat gaat met een kind van 1,5 niet lukken tenzij de motoriek en het begrijpen van papa echt fantastisch is.
Met 2 moet het wel lukken als hij/zij het leuk vindt én begrijpt wat je bedoelt als je blijft zeggen "goed vasthouden!". Ik blijf ook heeeeel vaak herhalen dat het belangrijk is zijn voetjes goed op de pedaaltjes te duwen (of eigenlijk BMX pegs). Je moet vooral niet proberen met het rubberen strapje je kind vast te maken aan de pegs. Die zijn echt tegen het er uit stuiteren, er moet nog zoveel ruimte zijn dat bij een onverhoopte val het kind makkelijk los komt.

Gisteren wel een momentje van miscommunicatie. M'n zoontje wilde stoppen en toen zei ik "ik stop zo, dan mag je afstappen". Veel te moeilijke zin dus hij begon al rijdend met afstappen. Eigenlijk geen moment spannend, je kunt hem best wel even tegenhouden en tegelijkertijd zelf stoppen. Maar je moet dus wel geduld hebben en zelf helder communiceren. Eigenlijk geldt dat voor wel meer dingen in het ouderschap :bier:

En vooral niks pushen natuurlijk, het wordt vanzelf leuk, behalve als je het opdringt. Met een kind van 2 kun je er op rekenen dat je best wel eens een uur in de auto naar Leersum zit en dan uiteindelijk maar een boswandeling maakt :-q
Waar woke is, is vuur
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Mijn dochter reed wel eens meeachter de gravelbike in zo’n meetrap aanhanger fiets stoeltje.
Ze werd er niet echt warm van.
Afgelopen week heeft ze op een 20” mtb gereden, volgens mij os die fiets wat te groot 7jr en 120 ( en wellicht paar cm).
Maar ze wilt nu ook zo’n fietsje om met papa door het veld te kunnen crossen.
N+1, dus vrijdag even rondje marktplaats.
Helaas is ze afgelopen maandag met haar voet tussen wiel gekomen, al achterop zittend en lijkt haar enkel behoorlijk gekneusd...
Hopelijk verliest ze de zin om te mtben niet... ik ga in ieder geval fietsje bekijken en dan hopen dat hij volgende maand niet op marktplaats hoeft.
Ik ben erg benieuwd, ook naar jou avonturen. Succes!!!
Plaats reactie