mtb schoenen voor smalle voeten

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Larske

Mijn Specialized Sport mtb-r schoenen hebben hun beste tijd wel gehad en ben daarom op zoek naar nieuwe schoenen. Heeft iemand ervaring met geschikte schoenen spd schoenen die geschikt zijn voor smalle voeten?
Laatst gewijzigd door Larske op ma 1 maart 2021, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Volgens mij zijn de winkels nog steeds dicht...

En even zelf googlen helpt ook...

Maar Hopmans (Bergen op Zoom), Mantel (Den Bosch) of Cyclewear (Budel) hebben wellicht iets staan. Al is ook dit soort spul erg schaars in de gangbare maten...
StAlTiCa
Larske

Komende week mogen winkels weer open voor winkelen op afspraak dus wellicht is erg iets mogelijk om te passen.
Laatst gewijzigd door Larske op ma 1 maart 2021, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Larske

De Rogelli AB-410 schoenen zijn scherp geprijsd. Zijn er mountainbikers onder ons die ervaring hebben met deze schoenen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sidi valt smal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Fizik valt smal. Ik ben zelf vorig jaar overgestapt van Sidi naar Fizik.
Rij nu met de Fizik Vento X3
Eerst doen, dan denken
Larske

Bedankt voor de reacties. Ik ga online maar eens op onderzoek uit om een geschikte schoen te vinden van bijvoorbeeld Sidi of Fizik. Maat tabelletjes aanhouden op de websites en gewoon bestellen en aanpassen. Bij Mantel mag je ze zelfs 30 dagen proberen :-q
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Giro Empire
*Mies*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 16:41
Mijn mountainbike: Scott scale carbon met allegaartje❤

Ik heb ook smalle voeten, vroeger vooral Sidi gereden, maar het laatste paar zat toch niet echt lekker. Giro geprobeerd, was een aanbieding, maar die schoenen kraakten bij elke trap, heel irritant. Nu overgestapt naar Fizik (terra x5) en die zitten heerlijk, nu zelfs nog beter omdat ik de inlegzool van de giro's in de Fiziks heb geplaatst. Doordat fietsschoenen nogal stijf zijn en de vorm van de zool vastligt is het nogal uitproberen welke er voor jou lekker zitten, spelen met een andere binnenzool kan nog wel eens helpen.
Plaats reactie