Advies voor mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Noahdd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 25 maart 2021, 09:32

Elvander schreef: do 25 maart 2021, 18:09 Doe vooral rustig aan, haast is hier niet je beste vriend.
Er komen altijd weer nieuwe fietsen op marktplaats en als de gekte wat over is misschien wel veel meer en betere voor een normalere prijs dan nu.

Shimano deore (of Sram NX) is voor wat serieuzer mountainbiken heb minste dat je wilt hebben.

22inch is bedoeld voor mensen van 190+ cm lengte vergis je niet in die framematen.
Kijk goed bij de fabrikanten op de sites naar de maattabellen en die zijn niet heilig, volgens Lars TB (onze huisadviseur hier) adviseert Canyon steevast een maat te klein. Ik heb nooit een Canyon gereden dus geen eigen ervaring mee.
Bedankt voor je reactie! Ik ga misschien nu toch ipv een nieuwe mtb te kopen, nieuwe shifters/derailleur op mn rockrider zetten. Daar kan ie zeker nog wel even mee door en dan kan ik over een aantal jaar misschien voor een betere mtb gaan kijken in een wat hogere klasse, als deze mountainbike gekte voorbij is :roll:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die mountainbike gekte is nooit voorbij. Duurt bij mijn al zo'n 30 jaar... wel verrassend dat ik in die 30 jaar "maar" 6 fietsen heb gehad. Sommige hier slijten 6 fietsen in 1 maand :D :o

Maar verstandige beslissing om je huidige fiets iets aan te passen en daar het nog even een tijdje mee uit te houden :-q
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Noahdd schreef: do 25 maart 2021, 19:23
Elvander schreef: do 25 maart 2021, 18:09 Doe vooral rustig aan, haast is hier niet je beste vriend.
Er komen altijd weer nieuwe fietsen op marktplaats en als de gekte wat over is misschien wel veel meer en betere voor een normalere prijs dan nu.

Shimano deore (of Sram NX) is voor wat serieuzer mountainbiken heb minste dat je wilt hebben.

22inch is bedoeld voor mensen van 190+ cm lengte vergis je niet in die framematen.
Kijk goed bij de fabrikanten op de sites naar de maattabellen en die zijn niet heilig, volgens Lars TB (onze huisadviseur hier) adviseert Canyon steevast een maat te klein. Ik heb nooit een Canyon gereden dus geen eigen ervaring mee.
Bedankt voor je reactie! Ik ga misschien nu toch ipv een nieuwe mtb te kopen, nieuwe shifters/derailleur op mn rockrider zetten. Daar kan ie zeker nog wel even mee door en dan kan ik over een aantal jaar misschien voor een betere mtb gaan kijken in een wat hogere klasse, als deze mountainbike gekte voorbij is :roll:
Zijn jouw derrailleur en shifters nu al versleten dan ? Jouw bike heeft nieuw denk ik € 250,-- gekost en heeft momenteel nog een waarde van € 150,--.
Daar zou ik enkel het hoognodige aan vervangen mocht het versleten zijn en verder 0,0 upgrades. Hooguit met zaken die je kunt meenemen naar een volgende bike. ( zadel, pedalen,handvatten )
Plaats reactie