Kenosha mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

V-brakes horen op een B-twin of Rockrider van Decathlon in de prijsklasse tot € 250 --
V-brakes op een 26" bike van € 749,-- dat is geen verkopen, dat is diefstal 😲
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies.
Vbrakes, onbekend, 26", (3x) 9 vesrsnellingen en een xcm vork.
Dat is sub €500.
Dus zeker 50% te duur, (als het geen 100% is)

Maar je gaat alle kanten op.
Carbon of alu, niet 900 euro en 2e hands 300 euro.
Wat wil je, wat is je budget?

26" zou ik niet doen, tenzij een hele goede 2e hands deal.
Dus 27.5 (xs, s) maar liever 29".

Je vriend(in) is fietsenmaker en heeft Flanders?
Wat hebben die te koop?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik weet niet zo goed hoe ik daar over denk over die Flanders fietsen.
https://flandersfietsen.be
Eigenlijk is dat niet waar, ik weet het wel.
Een Belgische partij die nu nog nieuw 26" mtb´s verkoopt, ze zijn niet meer bij de tijd.
Ik dacht dat alle merken al vele jaren geen 26" meer verkochten. Zelfs de goedkope €200 fietsen van decathlon zijn 27,5".
Fout dus, er is dus nog een bedrijf die niet mee gegaan is in de tijd.

Die Trek X-caliber 7 is een leuke fiets, beschikbaarheid zal waarschijnlijk een punt zijn.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Verstandig. Wat ik eerder al zei, als je op zo’n fiets qua hoogte goed zit zijn ze alsnog veel te kort. Zo werd vroeger gebouwd. Tegenwoordig zijn MTB’s gelukkig veel langer wat de zitpositie ten goede komt.

Succes met zoeken!
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Ik postte de Flanders aluminium, bovenaan de pagina stond een carbon-versie. Ze verkoopt Vlaamse merken, ze is ook van Vlaamse origine.
Eigenlijk wil ik gewoon een fijne mtb die een hele tijd mee kan.

Ik heb niet zulke lange armen en ik wil geen last van m'n rug krijgen.

We hebben nu iets gezien op Facebook: https://www.facebook.com/marketplace/it ... _pdp_share
Best duur denk ik? En ik durf niet te zeggen of de positie voor mij goed is. Ik ben 1.68 m en 75 binnenbeen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 28 maart 2021, 20:34 Damesversie en damesmaat is meer marketing dan techniek, dus trek je daar niet teveel van aan.
Precies dit. De enige aanpassing die ik zou doen: een dameszadel.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Everon schreef: zo 28 maart 2021, 20:28 Ik vind deze echt heel leuk: https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... edark_grey oh geen damesversie (met knikje).
Dit vind ik je enige verstandige optie vooral omdat ie gewoon nieuw is en afgemonteerd met een goed werkende Deore groep.
Belangrijkste: je kunt kiezen uit een heleboel maten ook onderin het spectrum.
En goed zitten op de juiste fiets is uiteindelijk het belangrijkste. Een keer een ander zadel, trappers of wat dan ook is zo geregeld maar een ander(e) frame(maat) niet.
Als je kortere armen hebt is Cube ook een optie, is een wat korter merk waar jij dan wellicht voordeel bij hebt.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 29 maart 2021, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Everon schreef: ma 29 maart 2021, 15:30 Ik postte de Flanders aluminium, bovenaan de pagina stond een carbon-versie. Ze verkoopt Vlaamse merken, ze is ook van Vlaamse origine.
Eigenlijk wil ik gewoon een fijne mtb die een hele tijd mee kan.

Ik heb niet zulke lange armen en ik wil geen last van m'n rug krijgen.

We hebben nu iets gezien op Facebook: https://www.facebook.com/marketplace/it ... _pdp_share
Best duur denk ik? En ik durf niet te zeggen of de positie voor mij goed is. Ik ben 1.68 m en 75 binnenbeen.
Voor een 26" is dit belachelijk duur zelfs...deze fiets mag niet meer dan € 300,- kosten. Sowieso zijn die Hayes remmen minder goed dan Shimano qua remkracht..lekker laten staan deze !
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Elvander schreef: ma 29 maart 2021, 15:49
Everon schreef: zo 28 maart 2021, 20:28 Ik vind deze echt heel leuk: https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... edark_grey oh geen damesversie (met knikje).
Dit vind ik je enige verstandige optie vooral omdat ie gewoon nieuw is en afgemonteerd met een goed werkende Deore groep.
Belangrijkste: je kunt kiezen uit een heleboel maten ook onderin het spectrum.
En goed zitten op de juiste fiets is uiteindelijk het belangrijkste. Een keer een ander zadel, trappers of wat dan ook is zo geregeld maar een ander(e) frame(maat) niet.
Als je kortere armen hebt is Cube ook een optie, is een wat korter merk waar jij dan wellicht voordeel bij hebt.
Ik ga morgen contact opnemen met de fietsenwinkel hier (niet die van Flanders) die Trek en Merida verkoopt. Niet dat dat nu op voorraad is ws, maar ik ga eens informeren.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik begrijp heel goed dat je NU wil fietsen, maar liever wat geduld en straks de ideale fiets voor jou, dan een teleurstelling als gevolg van haast.
Laatst gewijzigd door gijsje op ma 29 maart 2021, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of wat al veel eerder gezegd werd.
Nu een goedkoop barrel kopen.
En meteen doorsparen/budget vrijmaken en een echte mtb bestellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

+1.... Pluk nu iets van marktplaats voor pakweg € 125,-- en je houdt dat met minimale investeringen rijdend ( zelf sleutelen dus )dan vang je over een halfjaar met een beetje mazzel je eigen geld weer terug. Zo heb ik mijn "pekelfiets" verkocht voor € 100,-- aan een beginner...die m na 3 maanden weer verkocht voor € 135,-- 🤐😬🤪 en nu een splinternieuwe heeft gekocht omdat hij de smaak te pakken kreeg. Hij rijdt in mijn cluppie dus de "winst" hebben we omgezet in koffie met appeltaart "to go" 😊
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

We gaan zaterdag kijken voor een Trek, tweedehands. 16 inch, ik ga kijken of het mijn maat is. 200 euro, bij een fietsenzaak, ze zorgen dat hij helemaal in orde is. Ik wil gewoon beginnen en als ik echt flink in de bossen ga rijden (met een groepje?) kan ik altijd nog veranderen.
Laatst gewijzigd door Everon op wo 31 maart 2021, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

gijsje schreef: ma 29 maart 2021, 23:40 +1.... Pluk nu iets van marktplaats voor pakweg € 125,-- en je houdt dat met minimale investeringen rijdend ( zelf sleutelen dus )dan vang je over een halfjaar met een beetje mazzel je eigen geld weer terug. Zo heb ik mijn "pekelfiets" verkocht voor € 100,-- aan een beginner...die m na 3 maanden weer verkocht voor € 135,-- 🤐😬🤪 en nu een splinternieuwe heeft gekocht omdat hij de smaak te pakken kreeg. Hij rijdt in mijn cluppie dus de "winst" hebben we omgezet in koffie met appeltaart "to go" 😊
Geweldig!
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Afbeelding

Ik heb hem dus gekocht :D ik heb al uren gefietst, geweldig! Ik ben er zo blij mee.
Plaats reactie