Kenosha mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Nou, ik wil graag een MTB om mee te beginnen. Van de zomer heb ik gefietst op een Kenosha, verder geen idee, alleen dat ik geen last van m'n rug kreeg omdat de maat goed was (leek). Toen reden we door het bos, ze moesten wel steeds op me wachten, maar ik dacht het is de eerste keer en zonder testosteron.. (vrouwenbenen). Met een andere MTB een week eerder moesten ze ook op me wachten en dat was de rolls royce onder de MTB's zeiden ze (dus het ligt ook aan mijn benen en conditie)

Ik kan hem overnemen zei hij, ik weet verder nog niks. Hij gaat hem nog eens nakijken, want hij heeft lang stil gestaan. Hij denkt ook nog na over de prijs.

Kenosha is niet zo goed lees ik. Lastig, want ik vond deze fiets fijn fietsen van de zomer.
Wat zeggen jullie?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 29 maart 2021, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb je 2 topics samengevoegd.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Stond het zadel zo toen je erop gereden hebt? Dan is er nog wel het een en ander aan te merken op welke maat de juiste zou zijn. Deze fiets komt sowieso uit een tijdperk waarvan we blij zijn dat het achter ons ligt. MTB’s waren toen erg kort en vooral dit type (van de halfords?) was niet gemaakt om echt mee te mountainbiken. Qua lengte tussen stuur en zadel zit je waarschijnlijk goed maar de standover hoogte zal niet heel prettig zijn. De remmen en voorvork zien er niet best uit. En de banden eigenlijk ook niet. Ik zou er persoonlijk met een grote boog omheen fietsen en op zoek gaan naar iets moderners.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou er 50,- voor betalen, rustig mee fietsen en ondertussen hard sparen voor een echte mtb. Meer dan 50,- lijkt me gezien bouwjaar, te grote maat en afmontage niet de moeite.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Hij vroeg 70 euro, ik heb het afgezegd. Ik koop liever in één keer iets goeds.
Ja, zo stond het zadel. Toch een te groot frame denk ik dan.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Wat vinden jullie hiervan? Specialized, Rockhopper van 2016, schakelset Shimano Deore LX, 17 inch:
https://www.facebook.com/groups/1161120 ... 6560401428

We kijken ook hiernaar: https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... s/p/28788/

Ik ben 168 cm, inside leg 75 cm
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

LX op de mtb is van (ver) voor 2016.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 28 maart 2021, 20:19 LX op de mtb is van (ver) voor 2016.
Ik heb al het idee dat hij niet helemaal eerlijk is, zegt m'n vriend. Wat een fijn forum :)
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Ik vind deze echt heel leuk: https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... edark_grey oh geen damesversie (met knikje).
Laatst gewijzigd door Everon op zo 28 maart 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Mijn vriend stelt nu voor: we kopen een frame van 16 of 17 inch en dan zet hij daar de onderdelen van zijn mtb op.
Zou dat kunnen werken?

Derailleurs shimano deore xt, voor en achter
De rest is lx (naven, crankset, remmen, shifters)
wielen zijn 26 inch
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Damesversie en damesmaat is meer marketing dan techniek, dus trek je daar niet teveel van aan.
Die Trek lijkt me een fijne fiets, maar is ie leverbaar?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Everon schreef: zo 28 maart 2021, 20:33 Mijn vriend stelt nu voor: we kopen een frame van 16 of 17 inch en dan zet hij daar de onderdelen van zijn mtb op.
Zou dat kunnen werken?

Derailleurs shimano deore xt, voor en achter
De rest is lx (naven, crankset, remmen, shifters)
wielen zijn 26 inch
Soms past alles, soms past niets.
Veel veranderd door de jaren heen.
Reken er op dat 1:1 niet gaat lukken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 28 maart 2021, 20:36
Everon schreef: zo 28 maart 2021, 20:33 Mijn vriend stelt nu voor: we kopen een frame van 16 of 17 inch en dan zet hij daar de onderdelen van zijn mtb op.
Zou dat kunnen werken?

Derailleurs shimano deore xt, voor en achter
De rest is lx (naven, crankset, remmen, shifters)
wielen zijn 26 inch
Soms past alles, soms past niets.
Veel veranderd door de jaren heen.
Reken er op dat 1:1 niet gaat lukken.
Hij vraagt het na bij een kennis met een fietsenzaak. Het zou in theorie kunnen zegt ze, als het kan wel erg arbeidsintensief. Ze verkoopt zelf Flanders mountainbikes: https://www.desnellefiets.eu/fietsen/fl ... 9821704223
We kijken nu naar Flanders 27,5"er (Aluminium)
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Het is wat voordeliger om de Scatto 26er Competition V-brake te kiezen, https://www.desnellefiets.eu/fietsen/sc ... 3494833823 wat vind je daarvan?
R-T-B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 21:13
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H30

Er zit zo veel tussen de laatste 2 fietsen die je post.
De Flanders is een carbon frame, verschillende afwerkingen.
De Scatto een alu frame. Maar zelf zou ik vandaag de dag absoluut geen v-brakes mtb meer kopen.

Kijk nog eens rond, er zijn genoeg andere merken die een leuke instapper hebben, of via marktplaats. zeker als je het al had over opnieuw obouwen van een frame, dan is een goedkopere hardtail op marktplaats op de kop tikken en er zelf wat aan verbeteren ook een optie, zolang de basis maar goed is.
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

R-T-B schreef: zo 28 maart 2021, 21:08 Er zit zo veel tussen de laatste 2 fietsen die je post.
De Flanders is een carbon frame, verschillende afwerkingen.
De Scatto een alu frame. Maar zelf zou ik vandaag de dag absoluut geen v-brakes mtb meer kopen.

Kijk nog eens rond, er zijn genoeg andere merken die een leuke instapper hebben, of via marktplaats. zeker als je het al had over opnieuw obouwen van een frame, dan is een goedkopere hardtail op marktplaats op de kop tikken en er zelf wat aan verbeteren ook een optie, zolang de basis maar goed is.
Ik lees net ook dat v-brakes niet zo goed zijn bij nat weer.
We kijken nog even rond.
Plaats reactie