Decathlon vs Serious Rockville

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Martounbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 maart 2021, 20:01

Beste Lieden,

Een introductie, ik ben Mart en sinds een jaar ben ik regelmatig te vinden op een mountainbike track. Ik volg dit forum al enkele maanden en meestal vind ik wel een topic als ik vraag heb [vandaar dat dit mijn eerste post is]. Graag jullie advies en wijsheid voor het volgende; ik heb twee dochters en wij denken er aan om een mountainbike aan te schaffen om te kijken of ze het ook leuk vinden. We willen er eerst een [1] mountainbike kopen zodat ze beide een paar keer meekunnen om te ervaren hoe mountainbiken is. Nu is marktplaats compleet ontploft en heerst er totale gekte. Nu hebben wij twee nieuwe fietsen op het oog en ik zou graag jullie advies willen hebben.

Even extra informatie:

Ervaring van de dames = 0
Lengt = 155 -160

Serious Rockville 27,5"
https://www.bikester.nl/serious-rockvil ... 32004.html

MOUNTAINBIKE ST 120 27.5" 1X9 SPEED ROCKRIDER/MICROSHIFT ZWART/BLAUW
https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... 20&c=ZWART

We weten weinig van deze merken en ik wil ook niet gelijk vol all-in gaan.

Alvast bedankt.
Rookie Rider
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik vind de van € 499 voor €429 van die Serious nog steeds veel geld voor hetgeen je krijgt. De € 299,-- voor de Rockrider klopt veel beter, is gewoon in verhouding met wat je krijgt. Daarbij, mochten je dochters het mountainbiken nu helemaal niets vinden raak je die Rockrider makkelijker weer kwijt omdat die er beter uitziet qua kleur. Die Serious is een meidenfiets, ga je aan een jongen/kerel niet verkopen.
Martounbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 maart 2021, 20:01

Dank en die Serious is er ook in het zwart en heeft dan wel Shimano onderdelen. Dat is een van de weinige onderdelen die ik herken :oops:
Rookie Rider
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Shimano Tourney is de eenvoudigste en goedkoopste groep, vergelijkbaar met Microshift.
Houd er in beide gevallen rekening mee dat het rijklaarmaken nog een keer door een goede monteur gedaan moet worden want die hebben ze niet. ( een enkele uitzondering daargelaten )
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Met weinig ervaring en gewoon om te kijken zou ik echt voor de goeiekoopste kiezen. Later kun je het altijd nog zo gek maken als je wilt.
Lekker fietsen!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik vind de 1x9 van de Decathlon een groot voordeel boven de 3x8, weer een ding minder om over na te denken en wat er mis/stuk kan gaan.
Ook lijkt de Decathlon vork me beter, maar gewicht is nog weer wat hoger.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Martounbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 maart 2021, 20:01

Dank voor de reactie en idd, niet te duur instappen. Straks vinden ze na een paar keer helemaal niks. We hebben er een bij Decathlon besteld. :-q
Rookie Rider
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Waarom niet ergens eerst gaan fietsen waar je mountainbikes kunt huren?
Dan rij je vaker ook op wat beter materiaal dan wat je nu gaat bestellen.
Zo heb ik het namelijk zelf ook gedaan en daarna heb ik een betere bike aangeschaft waar ik nu na 5 jaar nog steeds met plezier op fiets.
Martounbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 maart 2021, 20:01

Kleine update, vorige week binnen gekregen en zover zo goed :-D

Beide kinderen zijn nu [nog] helemaal in hun nopjes met de fiets en er is gezamenlijk al meer dan 80 km erop gezet dus dat ik lekker :-q
Rookie Rider
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Niets mooiers dan blije kinderen die gezond buiten aan het sporten zijn ipv achter de PlayStation. :-q
Plaats reactie