Nieuwe/Eerste Mtb 29 inch fiets advies

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Olemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 23:14

Dank heren en idd de maat vind ik nog spannend en dat iets als je erop zit wat je gelijk voelt of die goed is? Weet eerlijk gezegd niet hoe kritisch dat komt en hoe ik dat verneem haha.

Nee er staat in de advertentie alleen dat hij hem sinds een jaar in bezit heeft. Lijkt me dat hij hem nieuw heeft maar dat is een aanname..

Hij is rood (enige wat ik minder vind)..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maat M is wat krap voor 1.82m.
Maar terwijl wij discussieren is de fiets alweer verkocht?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Olemtb schreef: vr 21 mei 2021, 14:05Nee er staat in de advertentie alleen dat hij hem sinds een jaar in bezit heeft. Lijkt me dat hij hem nieuw heeft maar dat is een aanname..
Reken daar maar niet op. Dat zou hij expliciet beschreven hebben. En waarom denk je dat hij schrijft over gebruikssporen die horen "bij een fiets van deze leeftijd"?

Deze verkoper weet een mooie suggestie te wekken, maar kan later -succesvol- zeggen dat hij nooit geschreven heeft dat de fiets één jaar oud is.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Die groep was er inderdaad nog niet toen dit type werd gemaakt. De Formula Oro remmen zijn mogelijk origineel en dat is heel wat alweer een flinke tijd terug dat die werden gemonteerd door Cube die gebruikte.
Ben overigens zelf 1.82 en een 18 inch Cube is echt veel te klein (zeker te kort qua zit) voor mij. De lengte van de bovenbuis is erg kort bij Cube.

(we hebben zelf een Cube van 18 inch met die remmen gehad tot vorig jaar zomer, daar reden de kids nog op)
Olemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 23:14

https://link.marktplaats.nl/m1706006657 ... nt=app_ios

Ja hij heeft gehapt op mijn bod van €800 en ik zou hem morgen ophalen. Maar door de maat begin ik nu ernstig te twijfelen! Foto’s staan erbij en hij ziet er netjes uit met een duidelijk verhaal..Maar zeker weten doe ik als leek sowieso niet helaas.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

In de advertentie staat ook dat de shock vorig jaar gereviseerd is. Dat die je niet als je m toen nieuw kocht. Deze fiets is al wat jaartjes oud.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

viewtopic.php?f=20&t=51946


Deze fiets lijkt er wel heel erg op vind je niet? Dat zou betekenen dat de fiets een slordige 13 jaar oud is.
Olemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 23:14

Ja klopt lijkt er verdacht veel op!
Al mijn enthousiasme is nu alweer weg :-{
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

In je titel vraagt je expliciet om een 29--er. Er wordt in de advertentie nergens gesproken over de bandenmaat. Ik heb het idee dat deze fiets 26 inch banden heeft.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Olemtb schreef: vr 21 mei 2021, 16:05 https://link.marktplaats.nl/m1706006657 ... nt=app_ios

Ja hij heeft gehapt op mijn bod van €800 en ik zou hem morgen ophalen. Maar door de maat begin ik nu ernstig te twijfelen! Foto’s staan erbij en hij ziet er netjes uit met een duidelijk verhaal..Maar zeker weten doe ik als leek sowieso niet helaas.
Dit is een 26¨ fiets en wel wat aan de dure kant voor zo´n oudje
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Olemtb schreef: vr 21 mei 2021, 18:13 Ja klopt lijkt er verdacht veel op!
Al mijn enthousiasme is nu alweer weg :-{
Lekker laten staan die bike, sowieso niet op het randje gaan zitten qua frame maat...En als je tussen 2 maten in valt pak dan ,zeker bij een Cube, de grotere maat. Een Cube M is te klein voor iemand van jouw lengte.
Dan vind ik de velgen er nogal afgekloven uitzien als je inzoomt op de foto's of dat ding is gewoon smerig op de foto gezet. In beide gevallen vind ik dat slecht nieuws..zegt iets over hoe met de fiets omgesprongen is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mn buurman in NL had er zo een.
26" en ruim 10 jaar oud.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Olemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 23:14

Bedankt allen het blijkt idd om een oud model (geeft die ook eerlijk toe) en 26 inch..Dat ik dat niet door heb gehad ai slecht!

Maar weer verder speuren haha wat een hell je raakt soms helemaal lost in die 2de hands. Heb ook geregeld een type die ik dan probeer te Google en zelden echt dezelfde kan vinden zeg maar.

We goeie tip over die maat van een Cube bedankt daarvoor!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

https://www.mantel.com/cube-attention-sl

Is dit niet iets voor jou ?
Je kunt je aanmelden zodat je bericht krijgt wanneer er voorraad is..dan moet je overigens wel heel snel reageren want het is zo weg.
En ik weet dat er velen je zullen adviseren om een 19" te nemen...want "wendbaar" maar 21" zou een optie kunnen zijn als je korte pootjes en een lang bovenlijf hebt. ( Cube = kort, weet je inmiddels 😉)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

21" is Hoog voor iemand van 1.82
Dan weet je zeker dat er (later) geen dropper tussen frame en zadel gaat passen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie