2e hands Gitane Rocks - 599 - Goede deal?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MTBrandon
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 april 2021, 13:55

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een topic aan maak.

Ik ben op zoek naar een instap model mountainbike, waarmee ik vooral woon-werk verkeer op asfalt af zal leggen doordeweeks, en in het weekend singletrack routes wil gaan rijden (regio Zuid-Oost Brabant).

Ik zat lang te twijfelen tussen een gravelbike en een MTB, maar na lang zoeken (o.a. op dit forum), besloten om op zoek te gaan naar een 29-inch HT mountainbike.

Nu is er bij een fietsenwinkel om de hoek een tweedehands 29-inch Gitane Rocks te koop voor 599 euro. Qua afmetingen klopte deze, ik heb er een stukje op gereden en het reed comfortabel.

Afbeelding

Zelf heb ik de volgende foto's nog gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De verkoper kon hier nog een extra set buitenbanden (zie onderste foto) en spatborden bij doen.

Ik ben (nog) niet van plan zelf te gaan sleutelen aan de fiets, dus mij leek dit wel een goed bedrag om kennis te maken met de sport. Zonder meteen richting 1000-1200 te gaan voor een instapmodel van CUBE. Denken jullie dat deze mountainbike goed geprijsd is voor de kwaliteit die er op zit, of kan ik beter verder zoeken? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien krijg je nog 25 euro korting als ze de standaard er af halen :winkie:

Je hebt geen fotos vd voorvork, da's jammer.
Heb je nog meer info?

Verder lijkt het me een mooie start, maar voor 599 moet de fietsenmaker wel zn meerwaarde gaan bewijzen.
Garantie, gratis servicebeurt na 3 maanden.
Niet spotgoedkoop, maar in deze tijd geeft men veel geld uit voor een 2e hands fiets, dus wat dat betreft valt het waarschijnlijk nog mee.

Gitane is een oud frans merk en ik had geen idee dat ze nog fietsen maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Deze fiets is volgens mij uit 2014.
http://www.taille-velo.com/taille-gitan ... -2014.html

Wat ik zou verwachten voor dit geld bij een FM is dat de fiets tenminste een beurtje heeft gehad.

Het setje banden wat je er bij krijgt geeft je geen voordeel volgens mij. Als je deze fiets bij een particulier zou kopen dan vind ik 'm wat prijs betreft wel wat aan de hoge kant, maar goed. de FM moet er nog wat aan kunnen verdienen en hij geeft er garantie op. En als de fiets idd een beurtje heeft gehad en de slijtagedelen vervangen zijn...

Voor je doeleinden is het denk ik wel een geschikte fiets.
Plaats reactie