Nieuw lid vraag welke mountainbike en merk

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
PeterZw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 juli 2021, 09:33

Beste mensen,

Ik ben een nieuw lid ik heb meer als 40 gewielrend maar door een zwaar ongeval en een herseninfarct door de klap ben ik wel klaar met wielrennen.
Ben 56 jaar dus wil nog genieten .
Zit nog we in revalidatie proces maar mag sporten.
Ik vind mountainbiken ook erg leuk op de weg of een niet te zwaar parcour.
Mijn vraag is wat voor soort mtb heb ik nodig en welk merk .

Mvg peter
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Welke je moet nemen; de Duurste 'kanondaale' met zoveel mogelijk veerweg en versnellingen!!!

Dit is natuurlijk een dom grapje.
Ik zou eerst eens proberen (op een geleende fiets?) Of de mtb iets voor jou is, ik ken genoeg racefietsers,en vice versa, die mtb maar niks vinden, het is tenslotte een hele andere tak van sport. En daarna,als je weet welke richting je uit wilt;
Xc(boswielrennen hier ook wel, denigrerend?,🤔genoemd), freeride, downhill,enz. Daar een voor jou passende fiets bij zoeken. Als ik t zo snel ff hoor , zou ik zeggen probeer eens een gravelracer, vanwege wat je aangeeft;weg/ licht parcours en vanwege de houding die je gewend was,misschien.
Maar t is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik zou vooral zolang je nog herstellende bent, zo veel mogelijk fun proberen te zoeken en niet presentatie gericht.

👍 Beterschap en veel plezier.
Laatst gewijzigd door Azurri op za 17 juli 2021, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

PeterZw schreef: za 17 juli 2021, 09:47 Beste mensen,

Ik ben een nieuw lid ik heb meer als 40 gewielrend maar door een zwaar ongeval en een herseninfarct door de klap ben ik wel klaar met wielrennen.
Ben 56 jaar dus wil nog genieten .
Zit nog we in revalidatie proces maar mag sporten.
Ik vind mountainbiken ook erg leuk op de weg of een niet te zwaar parcour.
Mijn vraag is wat voor soort mtb heb ik nodig en welk merk .

Mvg peter
Dat is wel heel breed. Er is veel keus in merken en modellen maar er is maar heel weinig beschikbaar vanwege de enorme schaarste. Gelet op je gebruiksdoel denk is dat je een hardtail zoekt, maar wat is je budget?
Ik denk dat je binnen je budget moet rondzoeken of er iets in de juiste maat te krijgen is. Daarna eventueel hier weer de opties voorleggen en advies vragen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie