Tweedehands fiets, hulp nodig

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
ies6abel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 4 oktober 2021, 20:12

Beste allemaal,

Met veel enthousiasme ben ik op zoek naar mijn eerste mountainbike. Nu heb ik vrij weinig verstand van fietsen en vind ik het lastig om een keuze te maken. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Nu las ik al op dit forum dat je dan beter een tweedehands fiets kan kopen. Ik ben hier naar op zoek gegaan en kwam bij de volgende fiets uit:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ousPage=lr

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of dit een goede beginnersfiets is? Of kan ik beter verder kijken?

Groetjes,

ies6abel
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Hoi, dit is meer een mountainbike die geschikt is gemaakt als een soort van gravelbike. Dit gezien de gemonteerde banden maar vooral doordat er geen geveerde maar een vaste voorvork in zit.
Ik betwijfel of je hier gelukkig van wordt als beginnend biker(ster). Daarnaast zul je ook moeten kijken naar de framehoogte, die moet wel bij jouw lengte cq binnenbeenlengte passen. Daar is zowel hier als op het www genoeg over te vinden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

49 cm is bijna 20" en dat is zeker maat L
Tenzij je 180 bent is dat best groot.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ies6abel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 4 oktober 2021, 20:12

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben 1.80 haha :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ies6abel schreef: ma 4 oktober 2021, 21:34 Bedankt voor jullie reacties! Ik ben 1.80 haha :)
Dan is maat L waarschijnlijk goed voor jou.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Hoi Ies6abel,

Op het forum staat ook deze Kona te koop:

viewtopic.php?f=20&t=152269

Wel binnen jouw prijsrange en ook nog net jouw maat. Mooi fietsje Hij staat inmiddels op gereserveerd zag ik, maar wie weet kan je nog wat regelen.... ;)

Succes met je zoektocht sowieso! :-q
Plaats reactie