NIeuweling met overgewicht

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

ManWithTheGoldenBike schreef: do 25 november 2021, 18:07 Een heel verhaal
Zoals de Amerikanen welgemeend zeggen: good for you!
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Hilco schreef: di 23 november 2021, 19:39 Ondanks dat iedereen me gaat tegenspreken: je valt niet af van een beetje mountainbiken dat moet je gewoon doen voor de conditie en de fun .

Wil je gaan afvallen kun je bijv gaan powerwalken ...is iets minder leuk maar prima te doen naast het fietsen :-q
Dat ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak en hoe intensief , maar inderdaad , ik heb zelf de ervaring dat je daar niet heel veel mee kwijt raakt. En ik fiets toch wel vaak en eet weinig (lees niet meer dan nodig)

Maar als je eenmaal beweegt krijg je vaak wel meer zin om actieve dingen te doen , dus ga je vaker bewegen ,dat is nooit verkeerd natuurlijk.

Ik ben in 2 jaar tijd van 98 (max 102 geweest) naar 84 gegaan , door mijn eetpatroon aan te passen , en dat scheelt aanzienlijk als je op de fiets stapt. Ik denk dat ik nog zo'n 88 kg was toen ik begon met mtb-en.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

melf#50 schreef: za 27 november 2021, 12:39
Hilco schreef: di 23 november 2021, 19:39 Ondanks dat iedereen me gaat tegenspreken: je valt niet af van een beetje mountainbiken dat moet je gewoon doen voor de conditie en de fun .

Wil je gaan afvallen kun je bijv gaan powerwalken ...is iets minder leuk maar prima te doen naast het fietsen :-q
Dat ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak en hoe intensief , maar inderdaad , ik heb zelf de ervaring dat je daar niet heel veel mee kwijt raakt. En ik fiets toch wel vaak en eet weinig (lees niet meer dan nodig)

Maar als je eenmaal beweegt krijg je vaak wel meer zin om actieve dingen te doen , dus ga je vaker bewegen ,dat is nooit verkeerd natuurlijk.

Ik ben in 2 jaar tijd van 98 (max 102 geweest) naar 84 gegaan , door mijn eetpatroon aan te passen , en dat scheelt aanzienlijk als je op de fiets stapt. Ik denk dat ik nog zo'n 88 kg was toen ik begon met mtb-en.
respect hoor !!!
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Meleier schreef: di 23 november 2021, 17:49 Hallo allen,

Al een paar maanden is het aan het kriebelen, ik wil nu toch echt stappen gaan zetten en een mountainbike aanschaffen. Echter, waar moet je beginnen. Ik ben namelijk nogal wat te zwaar, ca 120-125 kilo. Daar moet vanaf, maar ga dan maar eens een fiets zoeken. Zijn er merken die er dan echt bovenuit springen zonder dat je meer dan 1000 euro kwijt bent. Wie kan me op weg helpen. Ik ben fanatiek maar geen racewonder. Elke week een uurtje (of iets langer) op een mooie route is wat ik wil...

Benieuwd naar jullie reacties!
Ik rij, met royaal 125+ kilo's, met plezier rond op een Vitus Mythique, en eerder een Kona Unit, zonder problemen. Rondjes in nederland, maar de Vitus heeft ook al een paar dagen Willingen overleefd. Geen fietsen die speciaal uitgezocht zijn op hoge gewichten, maar gelukkig houdt mijn pens de airtime aardig beperkt, wat weer scheelt in piekbelasting.

Moraal van het verhaal : Kijk ook eens naar Vitus voor leuke fietsen tegen redelijke prijzen, en verder vooral niet te bang zijn maar meters gaan maken.
Plaats reactie