Scott vs Cube newbie vraag

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Patjuh82
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 november 2021, 00:14

Goeiedag allemaal,

Ik ben als complete nieuweling opzoek naar een mtb tot 200 euro en heb nu 2 opties. Een Scott racing of een Cube acid uit 2011. Ik wil eerst met een goedkopere fiets beginnen en als het bevalt doorsparen voor een nieuwe. Wat zou een betere fiets zijn om mee te beginnen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daar is weinig van te zeggen zonder verdere info.
Neem iemand mee die verstand heeft van fietsen.

Als merk staat Scott wat hoger aangeschreven dan Cube, maar als nieuwe fiets krijg je bij Cube meer waar voor je geld.

Mijn gevoel zegt dat je voor 200 euro sowieso niet veel kunt verwachten. Maar als dat je budget is moet je het ermee doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Er valt zeker niets voor te zeggen zonder te weten hoe de staat van de fietsen is. Al zegt mij het gevoel dat je voor die 200 euro de ellende en dus het uit te voeren onderhoud van een ander koopt.....

Neem in dit soort gevallen iemand mee die weet waar hij of zij naar moet kijken.
Canyon Neuron CF9 2022
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Het lijkt me handiger om als complete beginner eerst een paar keer een fiets te huren om te bepalen of het iets is.
Een oude barrel geeft niet de juiste ervaring van hoe het zou kunnen zijn op een MTB.
Er is veel verandert betreffende geometrie, als dan ook nog het materiaal slecht of slecht onderhouden is...
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik heb zelf begin dit jaar een Rockrider ST520 nieuw gekocht voor 300 euro; zodoende kocht ik niet andermans ellende en had ik een leuke fiets om de sport mee te verkennen. Ik vond de kwaliteit verbazingwekkend goed en je kunt zo'n fiets heel mooi gebruiken om jezelf dingen zoals onderhoud plegen aan te leren, maar ook dingen aan de fiets veranderen om te zien of je dat beter bevalt, zoals een ander zadel, stuur, etc. Ik ben gaandeweg gaan kijken wat er voor merken, types, etc zijn.
Ondertussen heb ik een (veel) duurdere Rockrider gekocht die volledig voldoet aan mijn eisen.
Dat huren is op zich wel een goede tip, maar hoe vaak kun je huren voor 200 euro?
mountainbiken: It's ok to be crap
Plaats reactie