Band blijft uitscheuren/lek gaan bij ventiel

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

corex schreef: do 9 december 2021, 18:34
Smeren met talk als in eerder reacties beschreven. Niet de velg en buitenband!

Ook leuk bedacht.
Wrijving verhogen met een zachte droge lijmlaag
Het probleem is dat de talk dus niet helpt om het verdraaien tegen te gaan. De talk zorgt er echt niet voor dat je de binnenband met de velg mee door de buitenland kunt trekken. Je voorkomt dus niet dat het ventiel uitscheurt. Je kunt ook niet voorkomen dat er dan talk tussen de band en de velg komt en dus maak je het probleem alleen groter.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

1e punt kan ik in meegaan. Leer moment. Vastplakken van biband aan buiband wordt wel voorkomen
2e Ga ik niet in mee. Er komt geen talk tussen de velg op de manier hoe ik talk gebruik.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

BiggerBiker schreef: do 9 december 2021, 12:03
Azurri schreef: za 4 december 2021, 15:34 1 solution; Tubeless!! :D
Dat klinkt best als een goed idee eigenlijk.





Ik heb het met tubeless nog nooit gehad

dus...

:lol:

Ik zou als het kan met die banden ook gewoon tubeless maken.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gewoon proberen, heb vroeger vaak niet tubeless bnden, tubeless gemaakt, was soms wel een gedoe,en sommige moesten elke week bjjgepompt worden(waren wel raceking's supersonic's,met hele dunne zijwangen) maar werkte wel.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

corex schreef: do 9 december 2021, 20:14 1e punt kan ik in meegaan. Leer moment. Vastplakken van biband aan buiband wordt wel voorkomen
2e Ga ik niet in mee. Er komt geen talk tussen de velg op de manier hoe ik talk gebruik.
Moet je toch eens uitleggen. We hebben het er over de wrijving tussen de binnenband en de buitenband te verlagen, dus niet ín de binnenband. En jij beweert extreem fijn en stuivend poeder te kunnen aanbrengen zonder dat het ook tussen de band en de velg komt???
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie