Advies voor allround mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gilliboy82 schreef: vr 18 februari 2022, 18:21 Mybikeoutlet.com

Free shipping bij maar dat is misschien riskant..

Iemand ervaring met deze website?
IK zou daar echt heel ver vandaan blijven.
Gilliboy82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 11:22

De Rock rider 100s Eagle van Decathlon ziet er ook niet verkeerd uit.

Full suspension met Sram nx versnellingen. Voorvork en achtervering is 'slechts' 120mm maar dat is ook al voldoende misschien.

Vooral het gewicht lijkt me ook interessant, 13.6 kg in maat large. Niet slecht voor een full suspension!
Gilliboy82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 11:22

Ik ben inderdaad eens in decathlon gaan zien en er is mooie keus/variatie aan mbt's.

Mijn budget ligt max. 1500 EUR en dan kom ik bij het model Rockrider AM fifty S of Rockrider XC 100 S uit.

Nu ben ik aan het bedenken of een full suspension wel nodig is hier in de bossen want het gewicht neemt ook toe van een hardtail naar een full suspension toch? Ik wil makkelijk/comfortabel kunnen klimmen.

Er is een mooie tussenweg die maar rond de 1000 EUR kost namelijk Rockrider AM 100 ht. Is dat prijs/kwaliteit niet een topper of raden jullie aan om toch een stapje hoger te gaan naar de full suspension?
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Zo te zien is er alleen een leveringsprobleem; van de AM fifty-s is alleen de maat L nog leverbaar. De rest niet meer.
Er is nog wel een XC ht met Shimano Deore: https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... mc=8616937
Maar de vraag is of je dat dan wil.
mountainbiken: It's ok to be crap
Thomaskrop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 19:39

Ik heb de fifty s nu misschien net een maandje binnen en helaas maar nog maar een keertje mee kunnen banjeren.
Een zeer fijne fiets voor het geld, voor in de Benelux is deze fiets echt voldoende.
Ik heb gelezen over dat de fifty s de sram sx 2021 model heeft, deze zou minder problemen moeten geven dan alleen op de derailleur.
Dit is een vervanging van 80euro 'als' ie kapot gaat.
Ik heb er al lekker mee geklommen, je zet eenvoudig de demper op standje geen demping
Hierdoor wordt de fiets lekker stijf en kan je stijle stukken omhoog komen.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust
Plaats reactie