Kopen of niet kopen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gilliboy82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 11:22

Ik kan een Giant XTC advanced Carbon met Shimano xt versnellingen kopen aan een interessante prijs.

De voorvork is een Fox 32 elite maar ik heb een vermoeden dat het eentje van 2016 is ipv recenter model. Boven de naam elite Fox op de voorvork staat er 'elite 32' in een rond wit cirkeltje.

Kan ik ervan uitgaan dat dit verouderd 'spul' is of toch niet ?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Gilliboy82 schreef: do 17 maart 2022, 23:59 Ik kan een Giant XTC advanced Carbon met Shimano xt versnellingen kopen aan een interessante prijs.

De voorvork is een Fox 32 elite maar ik heb een vermoeden dat het eentje van 2016 is ipv recenter model. Boven de naam elite Fox op de voorvork staat er 'elite 32' in een rond wit cirkeltje.

Kan ik ervan uitgaan dat dit verouderd 'spul' is of toch niet ?
De 'Giant XTC advanced Carbon' gaat al een tijdje mee. Je hebt ze nog met 26 inch wielen. In de huidige modellen zit daarom ook de aanduiding '29' in de naam. Dat doe je niet. Heb je te maken met een oude 26-er?
Ik denk dat je wat meer informatie moet geven over de fiets en zijn bouwjaar en als de verkoper die informatie niet heeft verstrekt, is het een grote kans dat de minst waardevolle uitleg klopt.
Gilliboy82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 11:22

Ik heb de mountainbike online gevonden, het model is de Giant XTC advanced 1 27.5 2016.

Als die er in nieuwe staat uitziet, zouden jullie zoiets durven kopen? Of is de kwaliteit in vering en alles de voorbije jaren er veel op vooruit gegaan?

Hier is de link naar die fiets

https://vimeo.com/138882664?embedded=fa ... r=31348686
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://99spokes.com/en-EU/bikes/giant/ ... ced-27.5-1

Je zal toch meer info moeten geven om goede antwoorden te krijgen.
Mijn idee, zonder verdere info, is Nee.
Ik had m in 2016 niet gekocht en nu zou ik m ook niet kopen.
Het is een XC racert met kleine wielen.
Dat is niet optimaal op de Nederlandse routes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Voor zo een XC hardtail is een 27,5 vooral geschikt voor als je klein bent en een S of XS rijdt. Anders rijdt een 29 inch toch lekkerder.

Voordeel is wel dat zo een 27,5 tweedehands goedkoper is.

Vraag is natuurlijk wel in welke staat alles is.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

27,5 fietst niet perse minder fijn. Hij zal namelijk speelser aanvoelen,scherper sturen (minder hoekig) hij is een stuk lichter en je bent sneller op gang. Ik heb twee fietsen een 27,5 en een 29 en mijn voorkeur gaat naar de 27,5. Enige voordeel van de 29" is dat hij beter klimt en over wortels heen rolt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ik naar mezelf en mijn clubleden (ex) kijk, dan is in NL de 29" echt wel in het voordeel.
Sturen, gewicht (en reageren in het algemeen) is niet alleen van de wielen afhankelijk.
Nogmaals, ik zou geen 27" XC fiets kopen.
Maar als het een leuke fiets is voor een paar honderd euro, dan kan je er over denken.
Dus meer info.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie