Cube vs Giant

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
claudetjansen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 maart 2022, 14:51

Hoi,

ik ben een beginnende mountainbiker en wil zelf een fiets aanschaffen. Nu heb ik 2 fietsen op het oog maar heb er zelf eigenlijk weinig verstand van. Graag jullie mening over deze fietsen! :)
- Giant Talon 3 https://vanslingerlandfietsen.nl/fietse ... 9er-3-ge-m
- Cube analog https://www.bikester.nl/cube-analog-M10 ... CCEALw_wcB

Alvast bedankt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Allereerst, het zijn beiden instapmodellen, dus verwacht niet teveel van de onderdelen (qua duurzaamheid en werking onder zware omstandigheden). Voor een beetje leuk door het bos toeren zijn ze beiden wel geschikt, maar wil je ruigere dingen gaan doen of gaat je snelheid fors omhoog zullen ze niet meer echt voldoen.
Met beide merken is op zich niets mis, zowel Giant als Cube zijn hele grote spelers en weten echt wel een goede fiets (frame) te bouwen.

Van deze twee is de Cube wat mooier afgemonteerd. Geen voorderailleur meer, een wat betere vork en nog wat verschillen maken dat die voor mij de voorkeur zou hebben boven de Giant.

Welke fiets je uiteindelijk ook kiest, de maat is het belangrijkst!
Maak dus niet de fout door liefde verblind een te grote of te kleine fiets te kopen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verkrijgbaarheid is ook een belangrijk punt.
Een fiets die je binnen afzienbare tijd thuis hebt fietst veel fijner dan een fiets die pas over een jaar geleverd wordt :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie