Mtb <1000 euro beginner

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
odd_ambassador
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 12:11

Beste mtb'ers,

Ik ben sinds een maand actief begonnen met mountainbiken en doe dat nu op mijn oude tweedehandse American Eagle 570 Traverse, maar ik zou graag een nieuwe mtb willen kopen. Ik fiets vaak in het Hulsbeek (Oldenzaal) en ben van plan wat vaker de auto te pakken naar bikeparken of leuke single tracks in de buurt of een klein uitstapje naar Duitsland (Osnabrück is maar een uur en Winterberg 2,5 uur).
Ik ben een vrouw van 1.70 met gezond gewicht en een gevoelige onderrug.
Wielmaat heb ik denk ik liever 27,5 inch, omdat dat dichter bij mijn huidige 26 inch ligt en beter in verhouding staat met een kleiner frame.
De fietswinkel in de stad heeft een Ghost Kato FS Base in mijn maat staan, die is dus iets boven budget (1099 euro), maar wel een fully met (naar mijn idee) prima onderdelen.

Wat zouden jullie mij aanraden?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Veel fiets voor die prijs, vooral als 'beginmodel'
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Welkom hier. Staat die fiets bij Leenders? Zo ja dan koop je hem iig bij een betrouwbare dealer en zit het qua garantie /evt onderhoud wel goed.
Persoonlijk vind ik die Ghost een prima instapper voor dat geld. Er heerst een schaarste dus als je er echt interesse in hebt zou ik niet te lang wachten met de aanschaf.
odd_ambassador
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mei 2022, 12:11

Fiets staat inderdaad bij Leenders, ik heb denk ik over 2 maanden geld voor, dus duimen dan maar.
Bedankt voor jullie reacties, sta altijd open voor andere suggesties (hardtails bijvoorbeeld)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gewoon overleggen met de fietsenzaak dat je hem vast aanbetaald of zo, dan over 2 maanden afbetalen en ophalen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Ghost maak prima fietsen met prima afmontage.

Ik heb ooit een Ghost Tacana pro LE gehad (de HT versie van de Kato) en vond het een erg fijne fiets.

Veel succes!
Canyon Neuron CF9 2022
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Leenders is juist een zaak waar ze geen verstand van mtb's hebben.
Vroeger werkte Freddy daar nog en die was ook de enige die wel verstand van zaken had.
Ga eens naar een betrouwbare bike zaak zoals Zwiep in Hengelo of in Oldenzaal, Ten Tusscher in Enschede en zo zijn er meer.
Laat je voorlichten wat goed is voor jou ook i.v.m. je zwakke rug en doe eventueel een bike fitting.
€1000 is tegenwoordig niet veel geld maar je kan ook overwegen om eventueel een goede 2de hands te kopen als die er zijn.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie