Te gevaarlijk om te kopen van marktplaats als beginner?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op MP heb je grofweg 2 soorten verkopers (van fietsen).
De ene wil graag een nieuwe fiets kopen en verkoopt z'n fiets, de andere wil graag van z'n oude fiets af (omdat er iets mee is).
Dus je moet geluk hebben, of verstand van zaken, om een goede deal te sluiten.

Voor beginners met een beginners budget is het soms spannend, omdat bij een misser de extra kosten vaak de prijs vd fiets overstijgen.

Hier op het forum heb je (denk ik) iets meer zekerheid. Maar omdat iedereen hier weet wat z'n fietsje waard is geen bodemprijzen.
Die heb je op MP wel, omdat iemand geen idee heeft, of omdat het gewoon bagger is waar ze snel vanaf willen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

P@trick schreef: zo 5 juni 2022, 22:32 Die rockrider op MP ziet er zo op het eerste gezicht best goed uit. De vork zou ik een onderhoudsbeurten geven (lower-leg) en knallen maar. Bieden vanaf 700,- en staat al vanaf half april te koop dus grote kans dat je hem voor 700,- mee kan krijgen. Ik zou wel iemand met enige ervaring mee nemen :-q
Vanaf half april al te koop? Ik zou ‘m een bericht sturen: “Ik geef je €600,- en kom ‘m gelijk ophalen”.

Grote kans dat ie toehapt.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Mario070 schreef: zo 5 juni 2022, 09:26 Dan ga je eerst YTen daar kun je mega veel info vinden over, versleten onderdelen het vevangen daarvan en de hoe en waarom komt meestal ook voorbij :-q
Hi,

Heb je toevallig aanraders van kanalen/goede filmpjes?
Ik wil vrijdagavond gaan kijken voor een fiets, maar ben een beetje huiverig vwb kopen van een 'kat in de zak' vwb versleten onderdelen.

Alvast dank.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dank u :-q verder niets aan toe te voegen :D goede tekst en uitleg hierboven :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Spurter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 27 juni 2022, 16:56

Ik zou als beginner toch naar een speciaalzaak gaan. Misschien betaal je iets meer, maar bij een fatsoenlijke speciaalzaak krijg je wel goed advies en weet je zeker dat je een fiets koopt die in orde is.
Plaats reactie