Hulp bij het kiezen tussen twee mountainbikes

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Robje10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 9 augustus 2022, 08:15

Hoi allen, ik sta op het punt een mountainbike aan te schaffen en heb na wat speuren, info vragen en uitproberen de volgende twee op m’n lijstje staan:

https://www.decathlon.nl/p/touring-moun ... xkQAvD_BwE

https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... ellar-blue

Wie kan me helpen de juiste keus te maken? Ik ben trouwens 1,93 dus het zal een maatje XL worden.

Alvast bedankt!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit zijn beiden echte instapfietsen, in dat segment krijg je doorgaans meer waar voor je geld bij prijsgerichte merken dan bij de bekende "grote namen". Dat is hier ook het geval, qua onderdelen wint de Decathlon fiets het duidelijk.
Ook de geometrie doet imo niet onder voor die van de Scott, dus van deze twee zou ik zeker voor de Rockrider kiezen.

Maar hou er rekening mee dat dit allebei fietsen zijn die bij wat intensiever gebruik snel aan hun grenzen zitten en (meer nog dan duurdere fietsen) goed onderhouden moeten worden als je er lang plezier van wilt hebben. Afdichtingen van lagers om maar wat te noemen zijn bijvoorbeeld minder goed dan bij hoogwaardiger onderdelen.

Voor die prijs vind ik het echter best een net fietsje.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk ook dat je bij Decathlon een betere fiets krijgt voor dat geld.
En iedere 100 euro die je extra vrij kunt maken geeft in deze categorie een betere fiets, dus als je je budget kunt oprekken ...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Robje10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 9 augustus 2022, 08:15

Het is uiteindelijk de cube analog 2022 geworden! Vandaag mn eerste ritje gedaan en wat een fantastische sport! Lang geleden dat ik me zo in het zweet gewerkt heb.
Plaats reactie