bunny hop

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
silly walk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 23:13
Mijn mountainbike: cannondale super V2000

ik probeer dit te doen:

Overigens is het aan te raden om een bunnyhop allereerst met platform pedalen te maken. Op deze manier kan je de techniek beter onder de knie krijgen dan met 'klik' pedalen. Het is wel een stukje lastiger op het begin...maar des te hoger je springt mét automatische klikkers...

1. Zorg ervoor dat je voldoende snelheid hebt. Een paar meter voor het obstakel kom je uit je zadel en zet je je pedalen horizontaal.

2. Verdeel je gewicht optimaal over je bike en breng je gewicht iets naar achteren vlak voordat je afzet.

3. Voor je afzet, 'druk' je je fiets naar beneden, op deze manier gebruik je de veerkracht van je banden (vooral achter) om hoger te kunnen springen.

4. Trek nu je stuur omhoog en breng je gewicht weer iets naar voren, je zal merken dat je op deze manier je achterwiel omhoog trekt.

5. Airtime! Bewaar je balans. Let erop dat je je stuur recht hebt zodra je de landing weer inzet...

Zorg ervoor dat je achterwiel het eerst de grond raakt bij de landing, op deze manier behoudt je het beste de controle. Bij contact met de grond breng je je gewicht weer geleidelijk naar de normale positie.

komt vanhttp://www.adrenalinsports.nl/mountainb ... /bunny-hop


ik heb spd pendalen en gebruik die voor een klein beetje extra, gebruik voor het grotendeel mijn vering. door vlak van te voren zovel mogelijk in te druken met name me voor vering, het effect is dat met mijn voorwiel er altijd ovrheen kom en soms met me achterwiel als het net ff te hoog is, lichtje het obstakel raak.

Waar het, het een beetje om gaat is dat ik boomstammen om een of andere reden wel doe. maar de bankjes in de stad vindt ik toch nog eng( om het zomaar te zeggen) want ik dus eigenlijk wil is zorgen dat ik genoeg hoogte maak om over die bankjes heen te springen.

mischien moet ik het gewoon is proberen als het donker en niemand kijkt :-D
Deef
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:22

Iedereen kan hoger springen als 20cm!!!
Ik niet hoor hehe ik moet maar eens beginnen met oefenen.. als je dus echt helemaal niet kan springen zoals ik dus.. hoe kan je dit het beste trainen?

thanks voor de uitgebreide uitleg btw.. die er al staat
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Deef schreef:
Iedereen kan hoger springen als 20cm!!!
Ik niet hoor hehe ik moet maar eens beginnen met oefenen.. als je dus echt helemaal niet kan springen zoals ik dus.. hoe kan je dit het beste trainen?

thanks voor de uitgebreide uitleg btw.. die er al staat
Leg een balkje op een veldje (5 cm of zo) en oefen net zo lang totdat je hier probleemloos over heen gaat en verhoog dan iedere keer je obstakel.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Deef
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:22

Leg een balkje op een veldje (5 cm of zo) en oefen net zo lang totdat je hier probleemloos over heen gaat en verhoog dan iedere keer je obstakel.
Doe ik :-q
mokaveg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Marin Pine Mountain '94 / Canyon FX3000 '02 / Grand Canyon AL9.9

djska schreef:
Boscrosser schreef:Wat ik onder een bunnyhop versta is een sprong waarbij je, door je gewicht te verplaatsen van voren naar achter en weer terug een sprong maakt. Dus krijg je dat eerst je voorwiel en dan je achterwiel omhoog komt. Als je dan een wortel tegenkomt en je hopt er op die manier over heen, dan land je toch met je voorwiel als eerst en dan je achterwiel, nadat die eroverheen is.
Dat is het dus niet.
Dat is het dus wel!

http://www.bmxbasics.org/new/bmx0703.html Een uitgebreide uitleg over een bunnyhop!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

heb je wel eens een bunny zien hoppen?

die land toch ook op z'n voorpoten
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
mokaveg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Marin Pine Mountain '94 / Canyon FX3000 '02 / Grand Canyon AL9.9

Hilco schreef:heb je wel eens een bunny zien hoppen?

die land toch ook op z'n voorpoten
Hahahaha :-q ...lekker relevant!
djska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 17:11
Mijn mountainbike: Enduro SL custom
Contacteer:

mokaveg schreef:
djska schreef: Dat is het dus niet.
Dat is het dus wel!

http://www.bmxbasics.org/new/bmx0703.html Een uitgebreide uitleg over een bunnyhop!
Ik zeg 'dat is het dus niet' omdat je eerst met je achterwiel neerkomt ipv. zoals Boscrosser zegt met je voorwiel. Jij haalt die site erbij er wat zie je dan op http://www.bmxbasics.org/new/bunnyhop/rachelpull8.jpeg. Juist ja, maar dit is een instructie om het te leren!!! Kijk verder en zie dan:

<quote>And she puts her rear wheel down first. That's a good idea too. It stabilizes your landing and makes controlling the bike afterwards easier. Note that the box is falling, and that the big cardboard box has moved somehow. I just did that to keep you on your toes, and also because I messed up the vidcap extraction! It's actually from another bunnyhop she did... oops!

What's he doing wrong? You know - he's putting his front end down first. He certainly knows better, but the extra time it took to rotate his rear end sideways kept him from having a textbook rear-end-first landing. Since it was for style, we'll let it pass.
</quote>

Duidelijk?
silly walk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 23:13
Mijn mountainbike: cannondale super V2000

als ik de bmxbasics lees dan doe ik geen bunny hop. geen idee wat ik wel doe, maar ja in ieder geval kom ik er over heen hoe geen idee :)

site wel ff gebook marked, van vroeg naar bed morgen op tijd op en in de ochtend uren maar ff lekker in het park( waar dan niemand is :-q ) lekker oefenen.

zeker de bunny hop.

en mijn wheelie die lukt tot dat ik dus het gwicht op me achter as heb en dan op een of andere manier val ik weer terug maar goed thats the fun over and over again. :-q .
flippie flink
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 28 maart 2003, 23:48
Mijn mountainbike: Revell

Mensen moeten niet zoveel nadenken bij bunnyhops en die shit gewoon doen, als je ze leert moet je iemand hebben die ze voordoet, dat is nou eenmaal het makkelijkste, en daarna gewoon overal op springen waarvan je denkt dat je het gaat halen, je merkt dat je vanzelf steeds hoger gaat, allerlei theorieen achter zo`n hop bedenken waardoor je hoger zou kunnen gaan slaan nergens op.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Idd, net als 4x aan komen rijden, nog eens turen en het dan alsnog niet doen.

*kijkt naar zichzelf en lacht zichzelf uit

Het is trouwens ook wel handig dat je een beetje aankloot en daarna naar wat tips gaat luisteren van iemand die 't kan.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ruud schreef:Idd, net als 4x aan komen rijden, nog eens turen en het dan alsnog niet doen.
Ruik ik hier iets van angst bij de grote Ruud ? :tong
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

En een mogelijke kinderwens, wat ook meteen de reden is dat is geen manual to barspin ga proberen ;)
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Damn ! Ik bunnyhop ongeveer zoals die ouwe gast :-?
Vette tutorial :-q
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Bunnyvolvocannon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 21:48
Mijn mountainbike: Volvo cannondale
Contacteer:

als je nouw gewoon afstapt?? :wink:
heb je ook niet zo snel een slinger in je wiel en ben je er zeker van dat je gewoon later nog kinder kan krijgen en dus kinderbijslag krijgt :-q
Volvo Rulez
Plaats reactie