Shimano XTR onderdelen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Ik zit er aan te denken om wat XTR onderdelen op mijn Cube LTD Team te zetten Opzich ziet het er wel mooier uit dat de xt onderdelen. Maar waarin zit precies het verschil met de XTR onderdelen? Ik denk zelf dat het allemaal verfijnder is maar ik zou het ook graag van andere willen horen die er bijv. ervaring mee hebbe.
Mvg
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Probeer de zoekfunctie is op dit forum dan zul je veel vinden :-q

Trouwens welkom hiero :tong
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Welkom!
Als je die dus gebruikt vind je dit topic over XTR vs. XT algemeen.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... hlight=xtr

Je hebt ook nog onderdeel specifieke topic, succ6 met de zoekfunctie!
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Ik had wel even gezocht met de zoekfuncite maar vond toch niet helemaal wat ik ik wou. Kijk hier al tijd rond maar nu ga ik wat actiever bezig.:P
meridaathens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:20

yo lol :lol:

welkom hier op het forum, kijk inderdaad even in de verschillende topic's over xtr. zorg wel dat je alles een beetje op elkaar afstemd, dus geen alivio combineren met xtr, dat gaat je nog weinig helpen. Maar mijn ervaringen met xtr zijn erg goed. :-q Alleen als je het qua prijs vergelijkt met xt, tjah dan is het toch wel ranzig duur.
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ik vind de XT 2008 eigenlijk nog zelfs iets vetter dan de XTR. Meeste mensen pakken alleen de goedkopere onderdelen XTR omdat het anders vrij in de papieren kan lopen(complete set XTR kost al gauw 750 euro voor de v-brake versie), dus een XTR ketting (maja dat ziet niemand) en een achterderrie. Met 65 euro voor een normale XTR of 100 voor een shadow versie is het nog goed te doen en je zult er ook relatief het meeste van merken denk ik.

Shifters zijn al asociaal duur helemaal dual control en ook de crankset is met zo'n 250 euro ook niet bepaald de cheapste.

Verder zijn de XTR onderdelen allemaal wat lichter, en exclusievere technologie en zou het ook nog ietjes langer mee moeten gaan. Ook vind ik persoonlijk XTR heerlijk schakelen, dus niet goed, maar echt heeeeeeeerlijk :)
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
nippelmeister
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 11:55
Mijn mountainbike: is niet meer
Contacteer:

hey lol ten eerste welkom op t forum. XTR is wel wat verfijnder dan XT mits je componenten goed weet te combineren. dus als je goedkope shifters hebt dan laat de XTR achterderrie maar lekker in de winkel liggen want dan heeft deze totaal geen zin. de looks van XTR vind ik ten opzichte van de nieuwe XT niet zo heel erg overtuigend. ik heb zelf wel dual control shifters en schijfremmen van XTR maar helaas nog niet gemonteerd op mijn fiets. het is dat ik deze via een vriend van me goedkoop kon aanschaffen anders had ik het echt niet gedaan. als je echt XTR wilt aanschaffen kun je ook eens op het forum gaan kijken er zullen vast wel leden XTR onderdelen verkopen deze zijn meestal wel goed.
succes ermee :-q
gazelle project is af is echt vet zie SYS
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Oke, zal eens kijken of er iets te koop is....
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

lol schreef:Oke, zal eens kijken of er iets te koop is....
Mooie XTR voorrem misschien? 8)

Laat het vooral afhangen wát je wil kopen. Het ene XTR onderdeel is gewoon een zinvoller investering dan het andere.

Wellicht handig om een lijstje te maken met wat je concreet zoekt voor onderdelen?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
RicardoRonkes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 16 september 2005, 20:59

ik heb na dat ik een tijdje met deore schakelhendels gereden te hebben er vorig jaar xtr hendels en v-brakes op gezet en ik moet zeggen dat dit super bevallen is.
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Ik ben vooral voor de remmen en shifters aan het kijken. De derries van XT die ik nu heb zijn wel goed genoeg vind ik. De remmen uiteindelijk ook wel maar XTR is zowiezo mooier en als hjet ook beter is kan het goed. Weet iemand misschien een fietsenwinkel omgeving Noordoostpolder (flevoland) waar ze XTR verkopen?
meridaathens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:20

lol schreef:Ik ben vooral voor de remmen en shifters aan het kijken. De derries van XT die ik nu heb zijn wel goed genoeg vind ik. De remmen uiteindelijk ook wel maar XTR is zowiezo mooier en als hjet ook beter is kan het goed. Weet iemand misschien een fietsenwinkel omgeving Noordoostpolder (flevoland) waar ze XTR verkopen?
Als je XTR onderdelen gaat kopen bij een 'normale' fietsenzaak gaat dit erg duur worden kan ik je alvast vertellen. Shifters moet je van zo'n 120 eu uit gaan ( per setje ) en schijfremmen 120 eu per rem ongeveer dan nog 2 schijfjes á 35 eu per stuk.
nippelmeister
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 11:55
Mijn mountainbike: is niet meer
Contacteer:

ik zou echt niet in de winkel gaan kopen. dan ben je echt vet duur uit zoals medridaathens al zegt. dat is misschien leuk voor als je echt de wat extremere kant op wil. of je moet natuurlijk geld te veel hebben :D ik ben echt voorstander van kopen op het forum maar dat is natuurlijk ieder zijn keus :tong ik heb al wat mooi spullen voor een leuk prijsje kunnen kopen hier waaronder dus XTR! maar je moet het zelf weten. natuurlijk hebben winkels wel de garantie en je koopt het spul echt nieuw maar mij maakt dat niet zovel uit.

trouwens erg mooie fiets heb je, XTR zou wel een mooie aanvulling zijn :-q
gazelle project is af is echt vet zie SYS
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

nippelmeister schreef:-
hoe heet ie? :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Ik had al een beetje rondgekeken maar nog niet echt iets gevonden bij Te koop op het forum. En nee, ik heb geen geld teveel. In tegendeel juist :P . XTR is inderdaad een leuke aanvulling :-D
Plaats reactie