Beginners kleding

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
dropkikker
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 9 november 2008, 17:09
Mijn mountainbike: Xtrail Full Xt

Hallo,

Het zal de zoveelste topic wel zijn over kleding, maar ik zie door de bomen het bos niet meer door de zeer ruime keuze aan kleding.

Ik krijg vrijdag mijn eerste MTB dus moet er ook kleding komen. Ik wil dat gaan bestellen bij cyclewear aangezien alles daar redelijk goedkoop is.

Nu was mijn vraag of jullie voor mij een kleding set kunnen samen stellen wat je minimaal nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen fietsen. Het hoeft echt geen top materiaal te zijn, met minder ben ik ook tevreden. Dus wat voor broek/trui enz..

Ik ben 1.85 lang en 86 kilo's licht :)

Alvast bedankt!

Groeten Mark
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Ik zou kiezen voor:

-Korte broek, met zeem.
-Lange broek met zeem(of één zonder die je dan over je korte broek aan kan), het kan nu nog wel is fris zijn.
-Thermo/zweet shirt, craft(is erg goed, vindt ik)
-Shirt korte mouw.
-Shirt lange mouw.
-Evt een windjack.
-Helm.(echt belangrijk met mtb)

Dat zou ik nemen, en mocht je ze nog niet hebben klikpedalen(spd, crank-brothers) en schoenen met plaatjes.
Cyclewear kan je goed kleding bestellen idd, heb er een wintershirt van erg warm en heb nog wat spullen van hun, moet bekennen wat duurdere kleding vindt ik wel fijner zitten, maar dat is bij jou geen punt dus.

Groeten tim
Flanders cx
Cube Litening super HPC race, sram red
dropkikker
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 9 november 2008, 17:09
Mijn mountainbike: Xtrail Full Xt

Heb je toevallig ook een paar voorbeelden van broeken en shirts, of maakt het niet zoveel uit welke je daar besteld?
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Kijk eens bij die agu kleding die ze nu verkopen
Goedkoop en het zal voor de prijs ook wel goed zitten
Uiteraard moet je het niet gaan vergelijken met de duurdere merken

Ik keek toch raar op toen ik fietsjacks zag op de site van cyclewear van 30,- terwijl ik vorige maand in zwolle een jack gekocht heb van een duurder merk wat me 130,- heeft gekocht
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Een bril met verwisselbare lenzen. Als bescherming tegen takjes, zand ed. Neem vooral wisselbare lenzen zodat je hem ook kunt dragen met donkerder weer. En eventueel een windstopper, is goedkoper dan een winddicht jack (€19,95 bij cyclewear laatst zelf gekocht) en helpt prima bij dagen met veel frisse wind
If you're going through hell, you better go fast
dropkikker
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 9 november 2008, 17:09
Mijn mountainbike: Xtrail Full Xt

Kijk een zonnebril, daar had ik nog nieteens aan gedacht!

Vrijdag eerst maar eens kijken bij fietssportief wat ze daar aan kleding hebben hangen (misschien krijg ik nog wat korting :) )

Ik heb al een mooi lijstje gemaakt met wat er moet komen, bedankt voor het meedenken!
Walter-Srad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 april 2008, 03:53
Mijn mountainbike: Kjoeb, mooi blue & white!

V.w.b. die fietsbril; bike2build heeft een leuke aanbieding; 15,95 euro met 3 paar lenzen. Donker, geel, en normaal. Zit goed strak, prima brilletje. Heb 'm ook sinds gisteren. :wink:
Alles of niets!
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Ik zou kiezen voor:

-Korte broek, met zeem.
-Beenstukken
-Thermo/zweet shirt, craft (is erg goed, vindt ik, idd)
-Shirt korte mouw.
-Shirt lange mouw.
-Evt een windjack.
-Helm.(echt belangrijk met mtb)

+ handschoenen, kort of lang, omdat als je valt je met je handen de val zult opvangen, of probeert...
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Ja die dingen was ik vergeten handschoenen en bril heb ze beide ook zelf.
Nu heb ik nog geen beenstukken dus geen ervaring mee vandaar dat ik aangaf de lange broek zonder zeem.
Flanders cx
Cube Litening super HPC race, sram red
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

Zeker als het je eerste keer is, zou ik naar een reguliere winkel gaan om te passen. Voor de prijs van de kleding hoef je het regelmatig niet te laten (in mijn ervaring).

Technische onderdelen wil ik nog wel online bestellen. Kleding wil ik toch zeker weten dat het goed zit en dat ik er blij mee ben.
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Beenstukken zitten op zich prima en ze zijn goedkoper dan een lange broek. Het gemak v been- en armstukken is dat je ze kunt laten zakken als de temperatuur oploopt. Ik gebruik ze wel als ik 's morgens vroeg ga en het later op de dag warmer word. Maar voor als het koud is gebruik ik liever een lange broek en jas omdat ie ook warmte geeft aan de rest
If you're going through hell, you better go fast
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Met beginnerskleding denk je aan 'niet al te dure kleding' ??

http://www.cyclewear.eu" target="_blank eens bekijken als je niet al te veel geld wilt uitgeven :-q
Voor een beginnende biker zeker geen verkeerde kleding.

Voor de rest kun je bij een fietswinkel voor kleding kijken en ook meteen passen.
Ik kijk zelf meestal bij http://www.chainreactioncycles.com" target="_blank en http://www.aktionsports.de" target="_blank

Ik weet verder niet waar je woont, maar anders eens bij een winkel van http://www.itek.be" target="_blank kijken, erg groot met veel kleding voor een lage prijs.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie