Nieuw hier

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Nick ST
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 februari 2012, 17:46
Mijn mountainbike: Sprinter regatta

Goedemiddag heren/dames

ik wil men eigen even voorstellen , ik ben Nick 25 jaar kom uit Helmond, en ik ben helemaal nieuw in de MTB wereld.

heb een sprinter regatta (matrabike) , komt omdat ik graag nieuw wou rijden en omdat ik niet weet of ik t mtb'en wel leuk vind wil ik goedkoop beginnen.

de reden dat ik ben gaan fietsen is dat ik ong 6maanden geleden gestop ben met roken (na 12 jaar) , en t stoppen gaat me gemakkelijk af , maar er zijn toch wel enkele kilo's bijgekomen , en die wil er ook graag weer af hebben plus ik moet men conditie weer een beetje opbouwen want die is ook 0,0.

ik heb de afgelopen dagen al wat over verharde wegen heen gefietst , en moet zeggen dat ik echt moet wennen , want ik heb vanaf mn 19 niet meer op een fiets gezeten en zowiezo nooit een mtb gehad , als de vorst weg is wil ik ook wat bospaadjes pakken , het is zowiezo erg koud nu op de fiets.

dit was wel een beetje mijn intro , andere hobby's van me zijn men 2 poezen (2 ragdoll's , Guus en Bodhi) en auto's is eigenlijk altijd men grote pasie geweest , en ik rij dan ook een Ford Fiesta ST.

als ik verder nog vragen heb zal ik ze op dit forum melden , of als iemand tips heeft voor een beginner als mij , brand maar los zou ik zeggen

Groeten

Nick
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Welkom hier!

Je zal je verbazen hoe snel je weer aan de fiets gewend bent, ik was ook sinds langere tijd weer begonnen, met het beginnen ben ik gelijk gestopt met roken, echt geweldig, in plaats van roken fiets ik nu, en het gaat me goed af, de conditie gaat goed omhoog...

Ook mooie andere hobby's, is je auto hobby meer naar Ford gericht? Dan kunnen we elkaar een hand geven :)
Deze ruimte niet beschrijven.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Hoi Nick , goeie zet van je om je hier te laten informeren !

Lekker jezelf inlezen vwb conditie opbouw ! , en als ik je 1 tip mag geven alvast : Maak een potje voor een nieuwe bike ... , de fiets die je hebt is leuk voor wat asfalt tochtjes , maar zodra je dalijk onverhard gaat kan je wel eens tegen een aantal mindere zaken aanlopen , zoals bv je voorvork .
Blijkt dat het niets is voor je , het geld kan je dan bv steken in een blikkie kaviaar voor de katten :winkie:

Gegroet !

Remy
Nick ST
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 februari 2012, 17:46
Mijn mountainbike: Sprinter regatta

Daar heb je msschn wel gelijk in ja , tis voor mij de bedoeling dat ik t eerste jaar ervaring/conditie opbouw , waar ik m voor wil gebruiken is niet heel extreem ,crosscountry heet t volgens mij ? bospaadje hier heuveltje op en af daar , boomstronkje hier , en dat alles n beetje op snelheid , niet echt hele langzame technische stukken.

en dan over ong n 1/1.5 jaar n andere fiets met wat betere componenten , maar t valt me wel op , matrabike mag dan onbekend zijn , maar van de grotere merken (trek , xtrail ,etc) hebben fietsen van rond de 400 euro , maar die zijn dan vaak slechter of net zo slecht afgemonteerd als mijn fiets van minder als 300 euro ( fiets is volledig shimano acera , suntour xct v3 voorvork , promax mechanische schijfremmen) , tot nu toe fiets ik er met veel plezier op , en daar is t me ook om begonnen
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Matra bike is niet geheel onbekend, maar een fiets die 400 kost en dat voor een bekende merk is wel upgrade waardig
vergeleken danbij een matrabike. Ook heeft dit voordelen omdat een goedkopere fiets van een lbs vaak beter is afgemonteerd buiten de vorken om. Mede daarom beter bestemd zijn voor bosritjes.

Alles wat onder de groep van deore is eigenlijk niet bestemd voor bossige omgeving, dit omdat het niet soepel schakeld.
Mede doordat de achter derailleurs van acera groep nogal log en zwaar is waardoor er kans bestaat dat ze snel stuk gaan.

Maar plaats eens een foto van je fiets zodat wij er beter over kunnen oordelen, zodat wij je verder kunnen helpen.

p.s uit welke jaar komt die fiesta, ik heb namelijk ook een fiesta alleen dan de standaard slome versie. Het enige
voordeel is wel de uitvoering met 16" lm velgen 195/45R16
Nick ST
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 februari 2012, 17:46
Mijn mountainbike: Sprinter regatta

Deze fiets is t , maar dan met andere bestickering.

http://www.matrabike.nl/Fietsen/Mountai ... -Disc.aspx

en n fototje van de fiesta (2006)

http://img828.imageshack.us/img828/3705/p1020654w.jpg
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Vwb de fiets tja kan ik weinig van zeggen,maar als je er blij mee bent veel plezier ermee dan. :wink:

Die fiesta heeft de zelfe banden maat en mijn achterlichten zijn ietsie anders maar het zijn goede auto`s lekker snel.
Alhoewel deze motoren ook in de focus hangen.
Talon3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 16:35
Mijn mountainbike: Giant talon 3

leuke fiets, en natuurlijk de auto.
en welkom in ons midden.


gegroet, talon3 ( pascal )
eigenaar: giant talon 3
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

Welkom!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Nick ST
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 februari 2012, 17:46
Mijn mountainbike: Sprinter regatta

Vandaag bar ends gemonteerd , zodat ik tijdens t fietsen men handen wat kan verplaatsen , toch wel fijn
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

Rijd wel beter hé :wink:

Ik heb ze zelf ook en zeker op de weg rijdt het beter! :tong
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Welkom hier.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
JonasV
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 15 januari 2012, 18:39
Mijn mountainbike: Apex Reliq Evo

Welkom!
Tof zo'n Fiesta ST. Ga je ook wel eens het circuit op?
Wij gaan regelmatig richting de Nordschleife in Duitsland om te sporten ;) Deze zomer gaat de mountainbike ook mee die kant op!
muddytracks
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 16:13
Contacteer:

Beste Nick,
Mischien vind je het leuk om eens met ons mee te fietsen. Wij zijn een Helmondse mountainbikeclub, Muddytracks.
In een clubje fietsen is uiteraard gezelliger dan alleen op pad te moeten, en je hebt meer motivatie om te gaan fietsen.
Aan de foto van je auto te zien, kom je uit Mierlo-Hout. Wij hebben ook een aantal leden uit Mierlo-Hout, en we hebben als een van onze startlocaties Mierlo-Hout. Kijk maar eens op http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je zin hebt om eens een keer mee te fietsen om te kijken of het wat voor je is, dan laat ons maar wat weten.

Mischien ook interessant als beginner is onze FietsFit clinic die we 17 maart starten. Een 6 weken durende clinic voor de beginnende MTB'er, om zowel techniek als conditie bij te schaven. Info vind je hier: http://www.muddytracks.nl/index.php?opt ... Itemid=106" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie