HELP!!! (uit Amsterdam)

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Rosie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:48
Mijn mountainbike: Dawes Tamarak

Een stomme vraag, maar ik ben ook maar een beginner...

waar kan je een beetje degelijk fietsen in plat Noord Holland? Ik ben heuvelig Engeland en de bergen in Wales nu een beetje gewend (ach het omhoog duwen op de bergen van mijn MTB is ook ervaring) en wil nu graag in Nederland gaan fietsen maar wat kan ik doen in omgeving Amsterdam waar ik binnenkort weer ga wonen na verblijf in Engeland.

Help me out...
Beginnende biker, ervaring in Engeland opgedaan maar nog nooit in Nederland gebiked. 2004 wordt het jaar om dit te veranderen
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

De enige route die ik ooit in het westen van NL heb gereden is Schoorl.

En die is mooi en heuvelachtig (voor nederlandse begrippen)
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

kijk eens op www.mtbroutes.nl daar staan ze allemaal
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Schril contrast met wales, ben ik bang...
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Net ten Noorden van Amsterdam ligt het Twiske. Qua afstanden heb je weinig mogelijkheden...enkele klimmetjes in het Zuidoosten van het gebied(nabij Molen)...volgens mij redelijk vergelijkbaar met Spaarnwoude(al ben ik daar 1 x geweest) maar minder modderig. Vaag gerucht: er wordt gedacht aan een mountainbike route in dit gebied.

Succes

Paul :-q
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Met alle respect voor jouw mening maar het twiske is nog geen schim van Spaarnwoude. Het twiske is overbevolkt met dagjes mensen. Alleen de 'heuvel' met de hardloopbaan is aardig. Maar het twiske is alleen interessant om een stukje vlak te fietsen op de zondagmiddag.

Mountainbiken kan je in spaarnwoude veel beter. Dan ga ik wel uit van het spaarnwoude bij de skiheuvel en niet het recreatiepark verder.

Vanuit Amsterdam blijft het allemaal erg beperkt. Dan zit je toch snel in het Amsterdamse Bos achtige dingen. Ik raad je dan ook aan om een auto te regelen en een stukje te rijden. Binnen het uur zit je in Amerongen, Schoorl of ergens op de Utrechtse heuvelrug.

Het enige nadeel aan Amsterdam (naast het parkeergeld dan..) is dat je er niet of nauwelijks kan mountainbiken.

Dus beginnende mountainbikers in Amsterdam: Koop of regel een auto!
Bovendien zorgen de tramrails voor harde klappers...

Of koop een UA fiets en ga lekker door de gangen van het CS raggen...
Olga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 maart 2003, 15:03
Mijn mountainbike: Cube ltd 3, Specialized dolce

Misschien kom je met je dikke banden niet eens in de tramrails :wink: (nee hoor, ik weet het niet). Maar ik woon zelf ook in Amsterdam en ga altijd richting Amerongen of Soest. Ik heb nou niet echt het idee dat je fatsoenlijk eens een dagje kan mountainbiken in spaarnwoude, het is er vrij klein. Ik ben er ook één keertje geweest...
edit: oke, als je niet ver kan komen (zonder auto) is spaarnwoude wel een goed alternatief. Beter dan het centrum van Amsterdam in ieder geval :D
midazzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 00:48
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock

Ik beschreef het Twiske als alternatief, om per ATB vanuit Amsterdam te bereiken. En als je het goed aanpakt kan je er zelfs moe van worden. Maar qua mogelijkheden is het beperkt als je het vergelijkt met Amerongen e.d. Van het Amsterdamse bos weet ik niets...en Spaarnwoude...ach mijn laatste ervaring was "slecht onderhouden...en teveel baggeren" bovendien ben ik daar geweldig op m'n plaat gegaan op een spiegelglad houten bruggetje (zat plotseling in het parcours) Was dus niet leuk...daarna heb ik Spaarnwoude in de ban gedaan. Ga wel een keertje kijken als het een tijdje droog is geweest.

paul :-q
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Olga schreef:Misschien kom je met je dikke banden niet eens in de tramrails :wink: (nee hoor, ik weet het niet). Maar ik woon zelf ook in Amsterdam en ga altijd richting Amerongen of Soest. Ik heb nou niet echt het idee dat je fatsoenlijk eens een dagje kan mountainbiken in spaarnwoude, het is er vrij klein. Ik ben er ook één keertje geweest...
edit: oke, als je niet ver kan komen (zonder auto) is spaarnwoude wel een goed alternatief. Beter dan het centrum van Amsterdam in ieder geval :D
Trust me, met mijn geluk kom ik overal klem! Maar goed dat is een ander verhaal!(zie lounge)

Idd spaarnwoude is niet meer wat het was, Amerongen is ook een van mijn favouriete plekken.. Het centrum van Amsterdam moesten we maar mijden..

En de tip van die auto... laat maar zitten... die slepen ze toch weg!
brunette
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 januari 2004, 01:11

kom jij maar lekker hier bij ons, in de vlaamse of waalse ardennen fietsen!!! :D
Valley
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 10:08

brunette schreef:kom jij maar lekker hier bij ons, in de vlaamse of waalse ardennen fietsen!!! :D
Ja, je bent er zo vanuit A'dam....
Rosie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:48
Mijn mountainbike: Dawes Tamarak

Heb inderdaad geen vervoer dus wordt al moeilijk om ergens heen te gaan. Ben daarom ook op zoek naar mensen die e.v. met mij willen fietsen.


Zou graag Ardennen willen proberen maar moet wel met iemand mee, plus misschien ben ik nog niet fit of goed genoeg....
Beginnende biker, ervaring in Engeland opgedaan maar nog nooit in Nederland gebiked. 2004 wordt het jaar om dit te veranderen
Plaats reactie