Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Edgar1235
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 juli 2015, 09:37
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 Super SL 27,5 Carbon
Contacteer:

Hi allen,

Edgar, 1973 en woon in Drenthe.

Ik ben in de jeugd begonnen met wielrennen van de nieuwelingen tm de amateurs en heb toen ook regelmatig de mountainbike gepakt.

Nu heel wat jaartjes later weer begonnen met fietsen, eerst op de racefiets en nu ook een MTB aangeschaft.
Gelijk maar voor een leuk fietsje gekozen, een Cube Stereo 140 Super SL 27,5 Carbon :-)

Ik merk dat er veel veranderd is in het fiets wereldje dus zou ook geregeld vragen stellen ;-)

Grt Edgar
merc
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 juli 2015, 21:05
Mijn mountainbike: Specialized Fatboy | Cannondale SL 29 | Centurion Cross Speed 2000

Hi,

Merc hier uit Brabant. Ben me aan het verdiepen in fatbikes en kwam zo op dit forum terecht.

Gr, Merc
Sbt-buck
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 10:39
Mijn mountainbike: Bulls King Cobra supreme 29

ook ik ben nieuw op het gebied van de bossen onveilig maken.
Mijn naam is mark woonachtig in schiedam.
Heb pas een een bulls king cobra supreme aangeschaft.
Ben eerst bezig om wat kilometers in me benen te krijgen.
Hoop hier de nodige informatie te kunnen vinden die een rookie nodig heeft.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

Hallo allemaal,

Mijn naam is Duncan, ben 39 en ben woonachtig in het prachtige Roosendaal, dus op fietsafstand van de MTB-routes Roosendaal Visdonk en Rucphen. Binnen 20 minuutjes ben ik bij 2 andere routes, dus kan mijn lol hier wel op.

Een jaar of 7 geleden had ik een mountainbike waar ik altijd in de bebouwde kom (woonde nog in Rotterdam) rondreed. Trappen, talud en meer van dat soort dingen. Ik reed meer recreatief en had dus geen aparte kleding, schoenen, etc. Uiteindelijk vanwege de liefde naar Roosendaal verhuisd en weinig meer op MTB-gebied gedaan. Sinds een klein half jaar ben ik me aan het inlezen welk materiaal ik allemaal nodig heb als ik wat serieuzer met MTB-en wil starten. Dat heeft me al een hoop info opgeleverd en uiteindelijk toch besloten om me dan officieel aan te melden.

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Cube LTD SL 29 en dan geheel standaard afgemonteerd (XT), behalve dan dat ik een 2x10 heb i.p.v. de standaard 3x10. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vooral aan het einde van de dag lekker wil gaan rijden op 1 van de nabije routes. Deels op de weg, maar vooral offroad. Veel buitenland zal het (voorlopig) niet worden, aangezien ik vader ben van 2 jonge kinderen. Ik heb vroeger echter veel geskate (skateboard, inlineskates, halfpipe, street, etc.), dus verwacht wel dat ik uiteindelijk weer ga voor de adrenalinekick. Ik ben in elk geval nu al bezig met bunnyhopping en zo lang mogelijk stilstaan op 1 plek. Niet dat dit al goed gaat, maar het begin is er :wink:

Ik hoop op dit forum veel info te vinden en (op termijn) te delen, gezelligheid te vinden en misschien ook wel contact te maken met MTB-ers uit de buurt om mee te rijden.
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
Stoelliam
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 6 augustus 2015, 10:25

Hallo allemaal,

Ik ben William, 21 jaar en kom uit Barneveld.
Heb jaren (vanaf m'n 8e tot m'n 18) actief gemountainbiked. Nu naar 3 jaar geen fiets gefietst te hebben wil ik het weer oppakken. Samen met m'n vriendin fietsen we nu een aantal keer per week op de mountainbikes van familie.
We zijn nu opzoek naar eigen bikes. (Gelijk ff n topic geopend http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=122048" onclick="window.open(this.href);return false;:) )

Als iemand nog tips heeft voor n goeie bike! :)
twanneke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 10:05

Goedendag allemaal
Zoals iedereen in dit topic ben ik ook een nieuweling.
Ik ben Twan en bijna 50 ( ik heb het opa topic nog niet gevonden) en kom uit Rosmalen (n-br)
Ik ga recreatief mountainbike nadat ik van een neef een goede fiets voor mijn zoon had overgenomen omdat die stopte met voetballen na een dubbele beenbreuk.
Op de camping ff heerlijk de mtb geleend voor stukkie duinen en fietsroute hier te fietsen omdat hardlopen niet gaat door blessure.
En dat is eigenlijk zo goed bevallen dat ik zelf ook een mtb ga aanschaffen zodat we samen lekker door de bossen thuis kunnen toeren (zoon is nog herstellende en moet dus toch rustig aan doen).
Mitchell_trek
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 13:37

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum lees al een tijdje anoniem wat dingen
Ik ben sinds maart dt jaar compleet verslaafd aan Mtb
Ik heb nu een trek x Caliber 7
Ik ben nu aan het zoeken naar een nieuwe trek
De volgende wordt sowieso een trek superfly alleen zit ik nog in twijfel welke het wordt denk een 6/7

Eerste kilometers gereden op de Veluwe
daarna naar Italië op vakantie en Oostenrijk heel veel gereden.
Singeltracks gereden dat was geen succes op de hardtail

Iemand nog tips voor volgende fiets superfly 6 of 7
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

12go heeft de 2016 en de 2015 in de aanbieding.
De 7 van 2015 was mijn keuze, maar omdat ik in Spanje woon was er hier geen meer in mijn maat.
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Heej Mensen

Mijn naam is Gerrit. Ik ben op dit moment 27 jaar.
Ik lees het forum ook al een tijdje maar iets actiever nu ik weer terug ga naar Nederland.
Op dit moment ben ik nog woonachtig in China. Hier mountainbike/downhill ik op een UCC Compeditor 2
Ik keer weer terug naar mijn geboortedorp Poederoijen waar ik voornamelijk ga mountainbiken in de Loonse en Druinense Duinen. Moet nog even vragen wat ik het beste in Nederland kan kopen dus ik zal binnenkort ook wel een topic openen. Ik wil namelijk weer gaan mountainbiken om te trainen voor wintersport wat ik ook erg graag doe
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hoi,

Las hier al regelmatig maar door omstandigheden (gevonden sigma) geregistreerd. Laat ik me gelijk voorstellen.

Douwe, 30, overgelopen wielrenner sinds iets meer dan een maand, Canyon Spectral 8.9 gekocht en ben totaal verslaafd. De MTB geeft me fietsen met een subtiel snowboardgefühl. Lekker. Nu op Schoorl, Drunen, Dorst, Rheden, Zeist en Rijssen gebiked.
De Giant TCR hangt al een maand aan de wilgen, of de muur.

See ya.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Hi,

Ik ben Marco, ik lees hier al vrij lang de forums door en het leek me toch tijd worden om zelf ook in te haken als forumlid. Goeie bron van kennis is dit en dat is top...mijn waardering voor alle inzet en enthousiasme hier!

Ik rij al op een MTB sinds de jaren 90 maar destijds vooral op de weg; nu sinds een paar jaar een nieuwe bike gekocht en ook echt offroad gegaan nu de trails zo ruim vertegenwoordigd zijn. Begin steeds meer verslaafd te raken en dat voelt goed!

Tot later :-q
MTB-Jeeper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 13:47

Hoi,ik zal me ook even voorstellen,ik heet wouter ben 46 jaar en woon in Halle in de achterhoek.
Sinds kort met mountainbiken begonnen,met een trek xcaliber 9.
Naast met de fiets door het bos rijden rijdt ik ook regelmatig met mijn jeep door het bos.
Gebruikersavatar
etsan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 15:10

Hallo ik ben marije en sinds 2.5 maand nieuw in het mountainbiken.
Een collega vroeg of ik zin had een keer mee te gaan op de mountainbike. Dat leek me wel wat, maar ik had nog geen mtb. Daarom heb ik heb via mp een goedkope atb gekocht om eens te kijken of het wat voor mij zou zijn. En ik moet zeggen dat het buiten de zadelpijn om bevalt.
Nu is de bike die ik heb geloof ik niet bedoeld voor in de bossen crossen. En dat is nu net wat ik leuk vind. Hoelang de mountainbike het vol gaat houden, geen idee. Maar tja ik lees dat budget van 300/350 wel weinig is. Dus zal nog even met deze door moeten ploeteren tot de mountainbike van ellende uit elkaar valt, of tot ik genoeg heb voor een leuke beginnersmtb.
Ik las dat je voor 500€ een redelijke mtb kan kopen. Dus hou ik het "te koop" topic intussen goed in de gaten
1 vraag; klopt het dat ik met een binnenbeenlengte van 77cm uitkom op een maat s of 42cm mtb ?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MTB-Jeeper schreef:Naast met de fiets door het bos rijden rijdt ik ook regelmatig met mijn jeep door het bos.
...maar dan ga je toch niet met je Jeep over de single tracks hoop ik? :o :winkie:
etsan schreef:1 vraag; klopt het dat ik met een binnenbeenlengte van 77cm uitkom op een maat s of 42cm mtb ?
Marije, als je google checkt op framemaat mtb vind je rekenmodules waarmee je dit kan checken...succes en veel plezier met biken!
tcp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 augustus 2015, 10:20

hallo, ben tine 37 jaar en woon in friesland, laatst een tochtje gehad op een mtb en meteen verslaafd.
nu op zoek naar een eigen mtb en dan maar genieten!!
Plaats reactie