Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Kasparta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 19:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6

Hallo,

Alhoewel ik al enige tijd meekijk op het forum me nu dan eindelijk ook geregistreerd.
Mijn naam is Kasper en mijn bouwjaar is 1984. Ik woon in de omgeving van Amersfoort en rijd sinds mijn 14e op de MTB. Samen met mijn vader hebben we destijds 2 Boulder 500's gekocht en bereden. Nog steeds rijden we samen en heeft ook mijn broertje de smaak van het modderhappen opgepakt.
Ikzelf rijd op een Gazelle W8 - Limited Edition, kort geleden overgenomen.

Daarnaast rijd ik op een Gazelle XR3 naar mijn werk. Ik werk als verpleegkundige.
In de lente en zomer fiets ik voornamelijk op mijn Peugeot Mont Blanc, waar ik een 105 groep op heb gebouwd.
Sinds 2 maanden bezit ik een Peugeot South Pacific (mtb variant) waar ik voor de winter het oude spul op laat en als de (sneeuw en) ijzel verdwenen zijn een nieuwe groep op wil bouwen. Ik heb hier al wel Big Apple's onder liggen en ga hem naast mijn Gazelle XR3 als wegfiets gebruiken.

O ja, en ik ben een Peugeot liefhebber... ieder zo zijn ding toch ;)
Trek Stache 7 (2016)
Trek Superfly 6 (2016)

Eat, Sleep, Work(out) & Repeat!
Maarten01
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 21 oktober 2012, 14:51

Hallo allemaal,

Weer een nieuwe op dit forum!

Ik ben Maarten, 30 jaar en woonachtig in Deventer en door vrienden besmet met het MTB-virus...
Nu zoekende naar een beginners bike en druk aan het inlezen op het forum.

Na een bezoek aan de lbs heb ik besloten, dat het een 29er gaat worden, budget technisch een 2e hands hardtail.
Ik hoop hier van de adviezen van de ervaren en/of pro MTB'ers gebruik te kunnen maken en hopelijk.... tzt ze zelf te kunnen geven.

Grtn Maarten
Leeuw
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 18 oktober 2012, 06:38

Hallo,

Mijn naam jorg en ben sinds 3 maanden begonnen met mountainbiken.
Was eerst altijd bang dat het schoon maken van de fiets lastig en tijdrovend is, maar uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en begonnen. het valt eigenlijk wel mee. Wel van te voren goed ingelezen op het forum.

43 jaren oud en woonachtig in soest. 300 meter van het parcour bij de lage vuursche dus daar mag ik niet over klagen.
Gebruik nu een Bulls copperhead 2 disc maar ga volgende week proefrijden op een canondale flash carbon 29.

Ben benieuwd. Uit de verhalen lees ik veel goede ervaringen met de overstap naar een 29 dus ga ik het zelf ervaren.

Groet
Jorg
Jaguar88
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 oktober 2012, 21:33
Mijn mountainbike: Felt Q200 2010

Hallo,

Ik ben Johan, 23 jaar en woon in het brabantse handel Liggend bij Gemert/Boekel!
Doordat ik vanuit thuis niet mocht gaan off the road rijden(met crosser) en verder geen sport heb als alleen af en toe voor de hobby crossen met 250 cc 2 takt over de maisplakken, leek me in diezelfde richting mountainbiken wel iets,
dus ben in 2010 gaan kijken voor een mtb, ik had totaal geen benul van dat soort spul en ik niet zeker wis als ik deze sport zou blijven doen, ben ik toch voor een nieuwe fiets gegaan maar wel een instap model, de Felt Q200 2010! waar ik momenteel nog steeds mee Mountainbike, en nog geen defecten aan gehad! Ik fiets meestal de stippelberg route of maak er zelf een, en sinds ik met botloos samen fiets meerdere routes zoals overloon en nijnsel!
Ik heb zondag als introduce van botloos mee gedaan aan de bikersdag als diesel en me fiets en ik zijn heel bij de bbq als afsluiting aangekomen! het was een topdag!
Ik hoop dat ik hier nog wat ervaring op doe en tips voor aanschaf Nieuwe Mtb in de toekomst!

Mvg,
Johan
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Hallo,

Mijn naam is Stefan, ik ben 39 lentes jong en woonachtig in het Westland (Een drukke streek aan de kust tussen Den Haag Rotterdam en Hoek van Holland in) ik ben sinds afgelopen zomer (weer) op de MTB geklommen.
Tot 4 jaar geleden was ik regelmatig op mijn Cube Reaction Race te vinden, maar nadat hij uit de schuur gestolen is samen met 3 andere fietsen en al mijn gereedschap heb ik geen nieuwe fiets meer gekocht.

Tot ik in mei dit jaar samen met een aantal van mijn brandweer collega's ben gaan reetfietsen, eerst een paar keer een fiets geleend en toen toch een nieuwe Cannaondale Caad8 gekocht. Sindsdien maak ik wekelijks mijn meeste kilometers op de reetfiets.
Dit jaar ben ik in de Ardennen op vakantie geweest (in de buurt van Bouillion) en daar heb ik een MTB gehuurd en ben ik lekker wezen fietsen, Man! wat was dat weer gaaf!! Nadat ik thuis gekomen ben heb ik van een kennis een maandje of 2 een Scott Scale LTD (Carbon HT) geleend en daarmee heb ik de Posbank gedaan en nog wat routes, dit is me zo goed bevallen dat ik toch op zoek ben gegaan naar een 2e hands MTB maar wel een fully omdat ik als rugpatient toch een klein beetje comfort wil. Na een poosje speuren is het uiteindelijk een Giant Trance 2 geworden. Heel wat anders dan de racy Scott maar ik vind de relaxtere zitpositie op de AM/enduro Trance wel prettig.
De reetfiets komt met de winter wat minder van stal en zal het nu voornamelijk de Giant zijn waar ik op te vinden ben.
Grtn. Stefan
Arjo S.
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 oktober 2012, 09:29
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29R 1.0
Contacteer:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arjo, ik ben 32 jaar en ik woon in Tilburg. Na ruim 10 jaar niet op een MTB te hebben gezeten, ga ik deze oude hobby toch weer oppakken. Destijds waren tijdgebrek, een paar flinke vallen en de jeugdige onbezonnenheid redenen om te stoppen. Gelukkig ben ik van twee van de drie af en hoop ik de derde voorlopig niet mee te maken.

Omdat ik bij de eerste oriëntatie al merkte dat er de afgelopen jaren nogal veel veranderd is op MTB gebied, ben ik eens goed gaan inlezen. Ik kwam al snel dit forum tegen, waar ik heel veel aan heb gehad. Reden voor mij om mij nu ook te registreren, omdat ik morgen eindelijk mijn nieuwe fiets kan gaan ophalen. Misschien dat mijn ervaringen ook nog iemand van nut kunnen zijn.

Morgen de nieuwe fiets dus. Het wordt een Focus Black Forest 29R 1.0. Model 2012, maar omdat de nieuwe collecties er al zijn of aankomen, kon ik hem voor een mooi prijsje krijgen. Nadere details volgen wel in SYS.

Ik kijk er ontzettend naar uit om weer te gaan rijden. Hier in de omgeving zijn een aantal mooie parcours: Dorst, Loonse en Drunense Heide en op de vliegbasis Gilze-Rijen. (Nee, die laatste is geen openbaar parcours...) Maar ook de incidentele trip naar Zuid-Limburg lijkt me weer erg leuk. Vroeger heb ik een aantal maal de Mergelheuvelland Tweedaagse gereden en die traditie moet maar weer in ere worden hersteld.

Groeten Arjo
Op een oude fiets moet je het leren!
Maar ze moet niet onder je reet wegroesten...
Night Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 14:45
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC Pro 29

Hallo,

Rob, alweer 46 jaar en sinds ca. 15 jaar actief MTB-er. (Sinds 2 jaar ook veel race, met zoon bij Reto Arnhem moet je wel proberen mee te gaan qua conditie).
Via een Merida en Stevens Manic (waar zoonlief inmiddels op gestart is als MTB-er), sinds deze winter op de Cube Reaction Pro GTC 29.

Woonachtig in Velp, dus met name Posbank/Oosterbeek gebied actief. Soms Montferland of andere toertocht. Tevens nu en dan Ardennen.
Stornie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 29 oktober 2012, 19:18

Hoi allemaal,

Na al enige tijd hier op het forum te hebben rondgekeken en wat onderwerpen met betrekking tot de eventuele aankoop van een nieuwe mountainbike te hebben doorgelezen, vond ik het tijd worden mijzelf ook eens aan te melden.
Ik ben Roel, en woon in Didam. In de zomer wissel ik het rijden op de MTB en de racefiets af, en in de winter ben ik vrijwel iedere week te vinden op de ATB route door het Montferland. Binnenkort wordt het tijd om voor het eerst sinds een jaar of 5... weer eens de Posbank route te gaan fietsen.

Groeten Roel
Pieter_B
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 21:17

Dag,

Na een paar weken van rond kijken op oa dit forum afgelopen weekend eindelijk mijn 1e MTB aangeschaft. Het is een Focus Cypress geworden.

Even voorstellen: Pieter, 28 jaar, woonachtig in Vianen met vrouw en kind (2 jaar). In januari verwachten we de 2e. Spannend weer dus.

Na 1,5 jaar van racefietsen nu dus een MTB aangeschaft voor in de wintermaanden. Erg beniewd hoe het zal bevallen. As weekend 1e toertocht fietsen. Ook spannend dus.

Voornamelijk reden is begin jaar volgend jaar super fit te zijn ivm Klimmen tegen MS (spierziekte). Doel is om 3x de Mont Ventoux te gaan beklimmen. Nu in de wintermaanden dus druk met RPM-en en mountainbiken. Erg veel zin in.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS
onslaught
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 20:06
Mijn mountainbike: Giant ATC 840 & Bulls Copperhead Supreme 29 2012
Contacteer:

welkome Stornie en Pieter_B
Buffalo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 22:56
Mijn mountainbike: Scott scale 960

Hoi hoi saampies,

Ik ben André, 28 jaar en woonachtig in Tilburg. Al langere tijd spookt de gedachte door mijn hoofd om een MTB aan te gaan schaffen. Enkele van mijn collega's zitten veel op de MTB en eigenlijk wil ik met ze mee doen. We doen al samen hardlopen enzo maar MTB'en is een volgende demensie aan de samenwerking zullen we maar zeggen.

Het aanschaffen van de fiets moet nog gebeuren. Eigenlijk staat alles nog open (zolang het een 29inch HT is). Dus van mij kun je nog veel 'domme' beginnersvragen verwachten maar ik probeer altijd te zoeken en probeer snel te leren.

Voor nu zeg ik de groeten en Till Next Time
cbrtweety
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 30 oktober 2012, 01:20
Mijn mountainbike: giant xtc 1 29er 2012

goeden nacht.

ik ben richard,44 jaar een woon in almere.
Ben in juni begonnen op de weg,en ga nu in de winter lekker op een mountainbike verder in de bossen.
ben opzoek naar een 29er,van ongeveer 1000 euro..
al is de leugen nog zo snel, je vrouw achterhaald hem wel
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

cbrtweety schreef:goeden nacht.

ik ben richard,44 jaar een woon in almere.
Ben in juni begonnen op de weg,en ga nu in de winter lekker op een mountainbike verder in de bossen.
ben opzoek naar een 29er,van ongeveer 1000 euro..
Ik denk dat je beste hier kan kijken. Verder zou ik eerst op verschillende modellen proefrijden, van wat je het lekkerst vind fietsen. Daarnaast is de geo van een mountainbike ook iets anders dan een
racefiets.
PietervG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 3 november 2012, 14:20
Mijn mountainbike: '01 Trek 810, met wat nieuwe spulletje's :-)

Hallo.

Ik ben Pieter, 23 jaar oud, en woonachtig in Den Haag.
Lees hier een tijdje mee, maar nu de intresse wat concreter wordt leek het me tijd ook een profiel aan te maken.
Ik ben al een jaar of zeven in het bezit van een oude stalen trek. Model 810 van naar ik schat eind 20e begin 21e eeuw ;-)
Gezien mijn hernieuwde interesse in het mtb'en ben ik van plan deze langzaamaan wat up te graden met nieuwere (evt tweedehands) onderdelen.
Het geld voor een nieuwe heb ik nu niet, en mocht dat er ooit wel van komen denk ik dat ik deze ernaast blijf houden als modder/strandbike.
Fiets is door de jaren heen een allegaartje van kwalitatief te wensen overlatende onderdelen geworden. (Kwam er bij schoonmaak achter dat mijn derailleurwieltjes van plastic zijn :-S),
en aangezien iedereen hier overstapt op 10sp, 29er's of shimano-xt/sram-x9 en beter zal er voor mij voor een klein prijsje vast wat onderdelen te scoren zijn.

Groet, P.
Toedeloes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 18:49
Mijn mountainbike: Cannondale Prophet SL, Cannondale Scalpel 3 2010, Cannondale Scalpel 2 Carbon, Niner EMD

welkom! veel plezier!
Plaats reactie