Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hydrograaf (Bas)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 februari 2019, 10:37
Mijn mountainbike: Radon Jealous 29

Hallo allemaal,

Ik ben Bas, 51 jaar en woon op Walcheren. Ik lees ook al een tijdje mee op het forum. Ik heb in 2019 weer een MTB gekocht. Vroeger had ik er ook één. Dat was een eindexamen cadeau in 1990 denk ik. Samen met mijn broertje toen een twee weekse tocht op Corsica gemaakt. Het MTB-en stond toen nog in de kinderschoenen maar leuk was het wel.

Ik ben eigenlijk een windsurfer en fiets als ik vrij ben icm met (te) weinig wind. Ik fiets voornamelijk de Walcherse kustroute en Westerschouwen. Ik heb mijn Cube Aim 26" afgelopen week verkocht en hoop dat de Radon 29" deze week geleverd wordt maar volgende week mag ook want ik heb vandaag ook mijn schaatsen laten slijpen :)

Ik ga het fietsen dus wat serieuzer oppakken en hoop komend jaar ook wat andere routes te kunnen fietsen. En ik zou nog wel een clinic willen volgen want ik doe eigenlijk maar wat dwz ik lees en kijk es een youtube filmpje.

Groeten,
Bas
arendm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 februari 2021, 10:08
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 7

Hallo MTB-ers!

Ik heb stiekem al een topic gemaakt, maar hier nog even officieel voorstellen. Ik ben Arend woonachtig in Leiden. Sinds kort trotse eigenaar van mijn eerste mountainbike: een Trek X-Caliber 7 2021 editie. Ik ben begonnen met mountainbiken, omdat alle andere sporten stil liggen en ik ooit wel eens met veel plezier in de Ardennen een paar tochten heb gedaan. Voor de rest doe ik normaal aan voetbal en fiets ik eigenlijk nooit. Ik hoop dat ik wat van jullie kennis gebruik mag maken en op een nieuwe hobby die nog lang aanhoud.

Groet Arend
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Hydrograaf (Bas) schreef: ma 8 februari 2021, 22:36 Hallo allemaal,

Ik ben Bas, 51 jaar en woon op Walcheren. Ik lees ook al een tijdje mee op het forum. Ik heb in 2019 weer een MTB gekocht. Vroeger had ik er ook één. Dat was een eindexamen cadeau in 1990 denk ik. Samen met mijn broertje toen een twee weekse tocht op Corsica gemaakt. Het MTB-en stond toen nog in de kinderschoenen maar leuk was het wel.

Ik ben eigenlijk een windsurfer en fiets als ik vrij ben icm met (te) weinig wind. Ik fiets voornamelijk de Walcherse kustroute en Westerschouwen. Ik heb mijn Cube Aim 26" afgelopen week verkocht en hoop dat de Radon 29" deze week geleverd wordt maar volgende week mag ook want ik heb vandaag ook mijn schaatsen laten slijpen :)

Ik ga het fietsen dus wat serieuzer oppakken en hoop komend jaar ook wat andere routes te kunnen fietsen. En ik zou nog wel een clinic willen volgen want ik doe eigenlijk maar wat dwz ik lees en kijk es een youtube filmpje.

Groeten,
Bas
Hoi Bas,

Jij bent neem ik aan ook de "Hydrograaf" op het windsurfforum? Zie daar geregeld bijdragen van iemand met zelfde nick.

Groet,

Joop
Gebruikersavatar
Hydrograaf (Bas)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 februari 2019, 10:37
Mijn mountainbike: Radon Jealous 29

Klopt, dat ben ik :wink:

Nu ga ik mn nieuwe fiets uitpakken :-D
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Hydrograaf (Bas) schreef: di 9 februari 2021, 20:54 Klopt, dat ben ik :wink:

Nu ga ik mn nieuwe fiets uitpakken :-D
Welkom hier!

Ook maar even een SYS aanmaken in off topic dan... :wink:
Real men think straight and flat are boring :-D
JorenS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 11 februari 2021, 11:20

Hoi!

Ik heb het Voorsteltopic even over het hoofd gezien en gisteren al een vraag geplaatst. Excuses!

Ik ben Joren, 33 jaar oud en opzoek naar mijn eerste mtb. Ik fiets wel al een tijdje (meer dan 10 jaar), maar dan op de racefiets. In eerste instantie altijd gedacht dat ik ivm een slechte knie beter ver weg van mountainbikes kon blijven, maar naar meerdere keren proberen toch wel heel erg enthousiast geworden. Hopelijk kan ik snel mijn eerste mtb ervaringen met jullie delen!

Indien (on)ervaren mensen mij nog willen helpen met de aanschaf van mijn eerste mtb, heel graag! :-D Zie link hieronder:

viewtopic.php?f=7&t=149727

Alvast bedankt!

Fijne dag!

Groetjes, Joren
*Mies*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 16:41
Mijn mountainbike: Scott scale carbon met allegaartje❤

Hoi!

Al een tijdje lid van dit forum maar over het voorsteltopic heengelezen :-D

Ik ben Michel, 50 jaar, van origine fysiotherapeut, nu ergonoom. Mijn eerste heb ik langer dan 30 jaar geleden gekocht, een stalen Scott van 9097897 kilo. Daarna een Giant Cadex, de eerste met carbon buizen en alu lugs, met deze fiets heb ik de eerste veldtoertochten gereden en ook wel een verdwaalde wedstrijd, daarnaast is de fiets vooral voor fietsvakanties gebruikt. (deze is pas recent overleden, lijmverbinding liet los) Mountainbiken stond lang op een laag pitje, maar ik ben het weer aan het oppakken. Pas een tweedehands Scott Scale aangeschaft en tjonge wat fiets die lekker! Ik zit op het forum omdat ik geen idee had hoe al die moderne spullen werken en een probleem had met mijn diskbrakes. Dankzij jullie aanwezige kennis kan ik nu bleeden;-) Ook was ik bezig met de restauratie van een vintage Cannondale Killer V en via dit forum al aan een passende pen gekomen! Mijn speciale interesse gaat als fysio/ergonoom uit naar bikefitting. Daarnaast schaats ik en ben ik nogal een doe het zelver. Groetjes!
RunBikeJoost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 11:53

Hallo,

Even voorstellen: ik ben Joost, loop nu 14 jaar hard, heb sinds 5 jaar een racefiets (Canyon Ultimate) en wil nu een mtb aanschaffen. Vandaar dat ik regelmatig op jullie forum terechtkom voor informatie. En dat ik nu zelf een vraag ga stellen voor een maat fiets. DAt doe ik op het daarvoor bestemde plekje op het forum. Ik hoop tot snel in de bossen :P

Groet,
Joost
BarryZO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 9 februari 2021, 23:31

Ik zal mij nu eens netjes voorstellen (nadat ik al een topic had gemaakt over maatvoering van een Decathlon XC50 Rockrider).

Ik ben Barry, 42j, woon in Brunssum, Zuid Limburg.

Tot voor kort MTB-en nooit aangedurfd. Ik ben leiding bij scouting (jeugd 11-14), daar werd wel eens over MTB-en en ook gewoon fietsen gepraat. MTB-en vond ik te hoog gegrepen voor de jeugd, en fietsen zag ik zelf nooit zo zitten wegens mijn eigen niet zo'n goede conditie. Corona zorgde ervoor dat we toch zijn gaan fietsen. Ik had me een beetje voorbereid en ik verbaasde mij dat velen een nog slechtere conditie hadden dan ik 8) .

Ik werk in Noord Brabant, mijn werkgever stelt ruim voldoende sportmiddelen ter beschikking. De sportschool is gesloten wegens corona, maar we hebben ook een aantal MTB's ter beschikking waar we in Best mee kunnen gaan MTB-en. Keertje geprobeerd en dat was leuk :-D . En intussen met een paar scoutingmensen ook voorzichtig begonnen met de parkstad-route. Steeds trouwens voldoende afstand houdend; want ik vind dat hele corona best nog altijd eng.

Ik heb dus intussen een Rockrider XC50 maat L gekocht. Ontdanks dat het even "passen" was (en een kortere stuurpen uiteindelijk uitkomst bood), bevalt de fiets goed: Voor niet al te veel geld (EUR850) 12sp SRAM SX, RS Judy air silver vork, 29er boost wielen. Ik ben er erg tevreden mee.
Pindarots010
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 maart 2021, 14:15

Ik zal me ook even voorstellen,

Ik ben Danny, 47 jaar en kom uit Barendrecht.

Onlangs mijn electrische (dames) fiets "ingeruild" voor een Bulls Wild Card 2. Al wat langer over na zitten denken en uiteindelijk toch de stap genomen. Bevalt het me, dan gaan we zeker upgraden in materiaal of fiets (afhankelijk wat mogelijk is bij de "Baas").

En uiteraard net als andere (nieuwe) hobby's ook hier weer last van "GAS"...

Vooralsnog vaak op de weg, maar daar gaat snel verandering in komen...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pindarots010 schreef: vr 12 maart 2021, 14:06
En uiteraard net als andere (nieuwe) hobby's ook hier weer last van "GAS"...
Pas maar op...

Afbeelding
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Hilco schreef: di 12 januari 2021, 19:04
Alf schreef: za 5 december 2020, 09:14 Alf is back :lol:

In het verleden, zeg maar tot 2013, actief geweest op dit forum. Veel ritjes gemaakt op de 'oude' route Amerongen en let's rides met o.a. RobSter en Hilco met z'n ducky op z'n singlespeed :D I.v.m. een fotografieopleiding in 2013 de Focus black raider destijds verkocht en al heel snel spijt ervan. Toen gaan hardlopen, sportschool en als laatste bokszaktraining maar niets kon tippen aan de vrijheid op de mountainbike in de bossen op de Utrechtse Heuvelrug.
Nu m'n keuze gemaakt voor een nieuwe mountainbike dus wachten op de nieuwe voorraad. Tot die tijd lees ik lekker mee op dit forum.
Wellicht zien we elkaar eens op de routes van Utrechtse Heuvelrug

Groet, Edwin
sorry ik zat ff niet op te letten :winkie:

cool dat je er weer bent !!!!
Hey Hilco, dank je. Jij fietst dus ook nog steeds! :-q
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Ja niet weg te krijgen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Pindarots010
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 maart 2021, 14:15

TenZNL schreef: vr 12 maart 2021, 15:29
Pindarots010 schreef: vr 12 maart 2021, 14:06
En uiteraard net als andere (nieuwe) hobby's ook hier weer last van "GAS"...
Pas maar op...

Afbeelding
:D :lol:
Everon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 maart 2021, 18:22

Hallo, ik ben Everon (nickname), 38 jaar oud. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Van de zomer ben ik twee keer met mensen van karate gaan mountainbiken, ik leende een mountainbike. Dat vond ik zo leuk dat ik nu zelf ook een mountainbike wil. Ik hoop snel een leuke mountainbike te vinden, zodat ik kan beginnen.
Plaats reactie