Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
EstelleX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 25 november 2020, 16:13

Hi,

Mijn naam is Estelle, 30 jaar en sinds kort lijkt het mij te gek om hobbymatig af en toe op de mtb te stappen.
Daarom heb ik ook een mtb aangeschaft, geen hoogwaardige fiets, maar ik hoop er voor in het begin plezier mee te kunnen hebben.
Afgelopen maandag heb ik mij voor het eerst op de route van de Lage Vuursche begeven, en ik moet eerlijk toegeven, dat ging best hard.
Zijn er misschien nog meer beginnelingen die de mogelijkheid hebben om doordeweeks vroeg op de ochtend een rondje te gaan doen? En dit uiteraard ook leuk zouden vinden..

Gr. Estelle
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Alf is back :lol:

In het verleden, zeg maar tot 2013, actief geweest op dit forum. Veel ritjes gemaakt op de 'oude' route Amerongen en let's rides met o.a. RobSter en Hilco met z'n ducky op z'n singlespeed :D I.v.m. een fotografieopleiding in 2013 de Focus black raider destijds verkocht en al heel snel spijt ervan. Toen gaan hardlopen, sportschool en als laatste bokszaktraining maar niets kon tippen aan de vrijheid op de mountainbike in de bossen op de Utrechtse Heuvelrug.
Nu m'n keuze gemaakt voor een nieuwe mountainbike dus wachten op de nieuwe voorraad. Tot die tijd lees ik lekker mee op dit forum.
Wellicht zien we elkaar eens op de routes van Utrechtse Heuvelrug

Groet, Edwin
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

Goedenavond,

Ik ben Ricardo, 34 (bijna 35 >.>) jaartjes oud en sinds begin dit jaar een mountainbiker. Het was de bedoeling om hier ook redelijk serieus mee bezig te gaan en wat gewicht te verliezen etc. De mountainbike die ik heb aangeschaft hiervoor is een Orbea Alma H30.

Ben der ondertussen al redelijk verslaafd aangeraakt en ben bij noord sleen al een beetje begonnen met oefenen van de drops. Al staat voor volgend jaar wel een clinic of 2 op de planning, als ik er aan toe kom :).

Ik rijd voornamelijk in de omgeving van assen, appelscha en af en toe noord sleen, maar ben zeker van plan om meerdere routes te gaan doen.

Groet,

Ricardo
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Hoi,

TJ, omgeving Dordrecht.

Sinds vandaag begonnen met mountainbiken (-minus de mountains dan) Snowboarden en skateboarden hebben enkels gebroken, dus fietsen schijnt gezonde activiteit te zijn, met minder belasting. Oh en moest echt weer gaan sporten. Was heerlijk vandaag, als iemand die 12 jaar (naast auto) alles met longboard heeft gedaan, is de snelheid en mogelijkheid om elk terrein te verkennen een heerlijk nieuwe vrijheid, je ziet letterlijk je omgeving op een heel andere manier.

Nog geen plannen om echt naar trails te gaan, dus vooral cardio en alle dijkjes hier op en af rijden. Rustig beginnen met skils opbouwen (manuals, wheelies, stoppies, etc) en steeds meer op gang te komen, zelfde met gear waarschijnlijk. Nu cheapo begonnen met Cannondale Trail 8 2021 en direct nieuw zadel erbij, en zit na 1 dag echt te twijfelen om een dropper post te nemen.. Al veel geleerd van Youtube videos (berm peaks oa) en hier voor wat specifieke vragen :-D

joe :-q
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Hallo,

Mijn naam is Vincent en kom uit de mooie achterhoek. Fiets puur recreatief op MTB en af toe op de racefiets.
Gebruikt dit forum al jaren annoniem als een naslagwerk. Omdat ik van wat meer functies van het forum gebruik wens te maken ten behoeve van de opbouw van mijn Karate Monkey frame heb ik mij nu geregistreerd.
Wie weet tot ziens op het forum of on the road.
:bier:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Hoi allemaal, ik ben Erwin uit de regio Drachten, 51 jaar en al jaren recreatieve MTB-er. Momenteel doe ik dit nog op een 26" B1 van 1993. Enige tijd geleden heb ik echter een 29" Cotic frame gekregen wat ik nu aan het opbouwen ben. Hierdoor ben ik ook qua fanatisme aan het opschalen.
Real men think straight and flat are boring :-D
Dave024
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 22 december 2020, 19:04
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced 2016

Hallo allemaal ,

Ik ben Dave , 39 jaar oud , woonachtig in omgeving Nijmegen en sinds afgelopen zomer besmet geraakt met het MTB virus.
Na de zoektocht naar een goede fiets heb ik een nette Giant XTC 2016 LTD gevonden .
Inmiddels ben ik deze aan mijn wensen aan het aanpassen en geniet ik elk weekend van de bossen en het mooie landschap dat Nederland ons bied .
Ik ben hier terecht gekomen omdat na vele zoektochten op Google over voornamelijk technische dingen ik elke keer op dit forum uitkom.

Ik hoop hier nog veel te lezen en hopelijk in de toekomst mijn steentje bij te dragen .
Just do it ...
jbt
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 december 2020, 14:08

Hoi,

JBT, 49 jaar jong en woonachtig in Tilburg.

Laat ik het er maar meteen uitgooien, ik heb een hekel aan fietsen :D
Nou ja, op straat fietsen dan. Heb altijd het idee dat ik wind tegen heb, welke richting ik ook kies.

Mijn passie is motorrijden.
Jarenlang op straat, maar de laatste jaren heb ik het circuitrijden ontdekt en sinds 2 jaar race ik met de motor wedstrijden op het circuit.

Heb altijd gevoetbald, maar doordat er geen kraakbeen meer in mijn linkerenkel zit, zo'n 10 jaar geleden moeten stoppen.
Hierdoor kan ik geen sporten meer doen waarbij ik moet rennen, helaas.

Dus mijn conditie werd steeds minder en de omvang van mijn buik steeds groter :o


De enige sporten die ik nog kan doen zijn zwemmen, fitness en fietsen.
Maar ik houd vooral van het spelelement bij sporten en die mis ik bij bovenstaande sporten.

Maar goed, je moet iets, dus Ik heb pas geleden geprobeerd te gaan skeeleren, maar dat was geen succes.
Voordat ik de deur uit was, had ik de hordeur al gesloopt :o
Wanneer ik door ga met skeeleren, is het een kwestie van tijd voordat ik iets breek, bij mezelf of iets anders,...

In de afgelopen jaren regelmatig gedacht dat mountainbiken wel iets voor mij is.
"Bietje door de bagger heen ploeteren", dat leek me wel lachen.
Alleen nooit doorgezet, omdat ik geen vele honderden euro's wil uitgeven voor iets wat ik misschien maar 1x ga doen, wanneer ik het toch niet leuk vind.

Maar 2 weken geleden met het gezin wezen wandelen in De Loonse en Drunense duinen, waar veel mountainbikers rondreden.
En eerlijk gezegd zag ik dat toch wel zitten.
Dus hier op het forum info gezocht (en gevonden) en online zoeken naar een nieuwe of gebruikte fiets.

Ook maar info gevraagd aan mijn zwager, die regelmatig mountainbiket, en wat bleek, hij heeft er 2 en ik mag er eentje een tijdje lenen, om te kijken of het me bevalt.
Het is een redelijk goede fiets (van Decathlon, niet de goedkoopste, niet de duurste)
Dus vanaf volgend jaar ga ik ervoor.

Een voordeel is dat MTB stadsbos 013, letterlijk, bij mij om de hoek loopt en andere, zoals de Loonse en Drunense duinen en Oisterwijk ook niet te ver weg zijn.

Nu maar hopen dat het mountainbiken net zo leuk is als ik me voorstel :wink:
Nielsvs87
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 januari 2021, 12:40

Goedemiddag allemaal en uiteraard de beste wensen voor 2021.

Ik zal mezelf even voorstellen Niels 33 jaar woonachtig in Den Haag.
Na een aantal jaar intensief gemountainbiked te hebben in bergen op zoom en burghaamstede (ik woonde toen in zeeland) is het het mountainbiken op een laag pitje gezet omdat ik het zo druk kreeg met mijn eigen bedrijf en verhuizing naar Den Haag etc .
Het mountainbiken is wel altijd blijven kriebelen maar er helaas niet van gekomen.
Nu het nieuwe jaar is begonnen wil ik het na jaren afwezigheid weer op gaan pakken.
Ik heb toendertijd een nieuwe Trek 6500 uit 2012 gekocht die ik nu weer klaar wil maken(Nieuwe remmerij want de remcilinder is gaan lekken op de seal).
Leuk om een oude hobby weer op te pakken en in eerste instantie MTB routes te gaan rijden rondom Den Haag.

Groeten Niels
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Alf schreef: za 5 december 2020, 09:14 Alf is back :lol:

In het verleden, zeg maar tot 2013, actief geweest op dit forum. Veel ritjes gemaakt op de 'oude' route Amerongen en let's rides met o.a. RobSter en Hilco met z'n ducky op z'n singlespeed :D I.v.m. een fotografieopleiding in 2013 de Focus black raider destijds verkocht en al heel snel spijt ervan. Toen gaan hardlopen, sportschool en als laatste bokszaktraining maar niets kon tippen aan de vrijheid op de mountainbike in de bossen op de Utrechtse Heuvelrug.
Nu m'n keuze gemaakt voor een nieuwe mountainbike dus wachten op de nieuwe voorraad. Tot die tijd lees ik lekker mee op dit forum.
Wellicht zien we elkaar eens op de routes van Utrechtse Heuvelrug

Groet, Edwin
sorry ik zat ff niet op te letten :winkie:

cool dat je er weer bent !!!!
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
RonG
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 januari 2021, 13:50

Hoi Allemaal.
Mijn naam is Ron en kom uit Eindhoven.
Ik ben een echte nieuwkomer en absolute leek op gebied van mountainbiken. Ik heb hier dus veel huiswerk.

Ben 55 jaar en was een fanatieke motorrijder (Harley Davidson) totdat ik februari 2018 een herseninfarct kreeg.
Ben nu bijna klaar met revalidatie en ben permanent thuis. Mag niet meer werken. Op eerste gezicht zul je niets aan me zien , maar het infarct heeft wel wat onzichtbare schade aangericht.
Nu had ik letterlijk teveel aan mijn hoofd om aan sporten te denken en wilde eerst alles voor mezelf op een rijtje hebben voordat ik mijn energie op iets anders ga storten. Ondertussen is mijn lichamelijke conditie echt erg slecht, moet dit weer gaan opbouwen.

Ben opzoek gegaan wat ik graag wilde gaan doen qua sport om mijn conditie op te krikken. Van darten alleen kom ik niet ver.
Ik moet met veel dingen rekening houden. Fitnesscenter is geen optie meer voor me, te veel prikkels. na half uur kan ik naar huis. Hardlopen ook niet, mijn linker been doet niet altijd wat ik wil dus dat viel ook af.
Tijdens revalidatie heb ik altijd voorkeur gehad om te fietsen en dat ging me best goed af. Zodoende het idee opgepakt om te gaan mountainbiken. Wel op mijn voorwaarden, mijn tempo en tijd.
Omdat ik het effect nog niet weet of ik het wel kan blijven volhouden heb ik gekozen om een 2e hands fiets te gaan zoeken. Want beetje fatsoenlijke mountainbike kost een ribje of 2.

Samen met een vriend die al jaren fiets hebben we een mooie fiets voor me gevonden.
Het is een Olympia Bulls twentyniner geworden. Een Italiaans design en echt een prachtige fiets en gewoon in nieuwstaat. Hier kan ik wel mee vooruit.

Zo ga nu dit forum verder doorspitten en kijken wat ik allemaal kan leren.

Ron
RonMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 26 januari 2021, 20:53

Hoi,

Mijn naam is Ronald en woon in De Bilt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd meer wielrenner dat MTB ‘er was. De MTB routes reed ik op de cyclo-crosser. Vorig jaar de crosser ingeruild voor een MTB. Sinds de komst van de MTB bijna niet meer op de racefiets gereden.

Af en toe help ik mee op de MTB routes van de Utrechtse Heuvelrug, voornamelijk de route Zeist.

Dit jaar wil ik de Bart Brentjes Challenge en Drenthe 200 rijden. Hopelijk gaat het dit jaar lukken en zijn we van corona ellende af.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ha allemaal,
In het verleden meerdere keren met een gehuurde mtb diverse routes gereden (oa Schoorl, Sallandse Heuvelrug, Exloo) en liep al een aantal jaar met het idee om er zelf een aan te schaffen. Stalling was altijd mn drempel aangezien ik in Amsterdam woon maar daar is inmiddels een oplossing voor gevonden en inmiddels is de kogel is door de kerk.
Stiekem lees ik al een tijdje mee (super forum dit! ) met verschillende onderwerpen en heb ik mn keuze gemaakt. Eind maart komt mijn nieuwe vriend binnen. Het is een Trek x-caliber 8 geworden in het grijs/zwart. 8) Nu lekker bezig met de voorbereidingen en tot die tijd nog maar even huren.
Ik zal vooral Twiske (om de hoek), Spaarnwoude, Noordwijk, Schoorl en de Hoge/Lage Vuursche gaan rijden.
Tzt zal ik een Show your ride topic aanmaken om een beetje stoer te doen met mn nieuwe fiets en evt plannen die ik er mee heb met jullie te delen en te toetsen. :-q

Gr Robbert
Joris v B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 10:40

Goedemorgen!

Ik ben Joris en sinds kort bezig met MTB. Jaren lang op de racefiets gezeten maar bij het gebrek aan kennissen die het ook doen om samen een rondje te doen de overstap naar MTB-en aan het maken. Afgelopen weekend in Ruurlo een eerste rondje gemaakt met een geleende Trek Fuel (26" en 3x8)maar hopelijk (gezien de leveringsproblemen) over niet al te lange tijd met een eigen fiets.

Fietsen zal veel in de Achterhoek / Twente zijn met af en toe een uitstapje naar een bikepark.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Goedenavond,

Mijn naam is Wayne en ik kom uit Tiel.
Ben vaak te vinden op de UHR en in het Rijk van Nijmegen.
Heb een hekel aan klimmen :wink: , maar houd des te meer van afdalen!!
Ook ben ik niet vies van een uitstapje naar Willingen.

Ik rijd op een Trek Fuel ex 9 (2016) en fiets af en toe ook op de racefiets.
Ook van een potje sturen op de motor ben ik niet vies van :-q
Plaats reactie