Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

ik lurk hier al even, maar heb me nog niet voorgesteld.
Sinds een paar maanden heb ik een mountainbike en ben ik begonnen met regelmatig rondjes maken op de trails. (vnl Zeisterlitz)
Mijn conditie begint al wat te komen en het rijden blijft super tof!
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Heer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 16:40

Ook mij even voorstellen naar al nuttige informatie en een voorvork opgedaan via het forum.
Jordi, 38 en woon in Oisterwijk dus de duinen, vennen en Tilburgse bos liggen in de buurt om te kunnen fietsen.
Pas net begonnen om gewoon afentoe even los te kunnen gaan.
Test gedraaid op een rockrider st520 27,5 maar nu een scott scale 910 2e hands over gekocht.
Nog ff wennen aan spd pedalen en ook al een aantal keer kramp gehad. Hopen dat dit met wat trainen overgaat.
Heb 1 vaste vriend waar ik mee rijd maar sta open als er in de buurt ook een beginner eens wil mee rijden.
DanielP99
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 mei 2021, 11:46
Mijn mountainbike: Superior XP 909

Hallo allemaal,

Mijn naam is Daniel ik heb sinds 2 weken een hardtail, nu lekker de trails in de buurt aan het verkennen. Een keer op vakantie in Spanje downhill gereden en vroeger op de motorfiets aan trailen gedaan. Vandaar begonnen met nieuwe hobby en conditie opbouwen. Ik kom uit zuid-holland en ben van plan in de weekenden parcours op te gaan zoeken. Ook wil ik winterberg ooit eens bezoeken alhoewel waarschijnlijk op een andere fiets.

Veel plezier
Mheijkamp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 5 juni 2021, 20:17

Ik zal me ook even voorstellen.
Matthijs hier uit gouda,
Na een wilier tristiena 26 inch gehad te hebben nu een giant xtc advanced 3 2017.
M'n zoon is begonnen met mountainbiken, en na jaren niks gedaan te hebben heb ik het nu ook maar weer terug opgepakt.
Erg leuk weer om te doen.
M'n zoon is parcour wezen rijden in Bergschenhoek en heeft inmiddels de coenecoop ook gevonden. Hij heeft de hobby wel weer een beetje aangewakkerd.
Hij rijdt een rockmachine xc fun series. Verder zijn we nog een beetje aan het ontdekken wat er zoal voor leuke routes/parcours zijn in de omgeving.
Groet,
Matthijs
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Welkom allen!
Sneeuwmonster
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Hallo mountainbikers,

Ik ben Willem Jan, een splinternieuwe gebruiker. Kom uit Ederveen, ben 21. heb al enige ervaring met mountainbiken in Lunteren, Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel :-{ , op een geleende fiets. Gisteren avond een Trek top fuel 9.9 2020 XXL van marktplaats geplukt, die ik komende tijd wil gaan opbouwen. Hier kan ik dus wel wat hulp bij gebruiken! Wil dit uiteraard gelijk goed doen.
Ik vind mountainbiken tof, zeker op de nieuwe bike verwacht ik volop te gaan fietsen op de bekende parcours, en er valt in de omgeving nog wel wat te ontdekken.

Mvg. Willem Jan van Manen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Hey een Willem Jan... en we hebben ook al een Jan Willem :D
Hoop niet dat het voor verwarring gaat zorgen :winkie: :bier:

Wellicht kun je bij je omgekeerde naamgenoot eens je licht opsteken, die heeft een schat aan informatie onder zijn vingertippen :-q

Veel plezier alle nieuwelingen :bier:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel bijzonder dit. Of toch niet.
Een 2020 Trek Top Fuel 9.9 XXL.
Onderdelen vinden gaat lukken.
Opbouwen gaat lukken.
Wielen knopen gaat lukken.
Het juiste kleuradviesje vereist wat extra aandacht :D
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Meegs schreef: do 10 juni 2021, 12:31 Hey een Willem Jan... en we hebben ook al een Jan Willem :D
Hoop niet dat het voor verwarring gaat zorgen :winkie: :bier:

Wellicht kun je bij je omgekeerde naamgenoot eens je licht opsteken, die heeft een schat aan informatie onder zijn vingertippen :-q

Veel plezier alle nieuwelingen :bier:
Goed opletten...
Die omgekeerde naam genoot is pa :-D
Willem Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 8 juni 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Trek top fuel

Jan Willem schreef: do 10 juni 2021, 13:28 Heel bijzonder dit. Of toch niet.
Een 2020 Trek Top Fuel 9.9 XXL.
Onderdelen vinden gaat lukken.
Opbouwen gaat lukken.
Wielen knopen gaat lukken.
Het juiste kleuradviesje vereist wat extra aandacht :D
We gaan er een prachtige bike van maken!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:-q Gaat lukken!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De verschrikkelijke sneeuwman is ook familie, toch?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Klopt :-q
Ik fiets altijd achteraan.
Op vaste punten wachten ze dan geduldig op mij tot ik na 10min ook eens aan kom kakken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Fatty Mc Lunchbox
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 juni 2021, 00:00
Mijn mountainbike: Kona Honzo DL '21

Hallo,

Ik ben Rubin, geboren in 1983 en na veel omzwervingen bij MTB uitgekomen.

Voorheen veel trailrunning gedaan maar door een reeks blessures steeds verder afgegleden, uiteindelijk een aantal jaren geleden begonnen met bierbrouwen met de zwager.
Dan blijven die kilo's maar opstapelen en moet er iets gebeuren, schoonfamilie reden al regelmatig wat routes rondom Apeldoorn en uiteindelijk een instapmodelletje gekocht.

Na een half jaar op dit instapmodelletje wil het groepje waarmee ik rij steeds verder en nadat ik me broek volgescheten had in Groesbeek besloten om een #grotemensenfiets te kopen.
Met een mooie Kona Honzo DL 2021 uiteindelijk een fijne HT weten te bemachtigen, direct het een en ander ge-upgrade waaronder ook de remmen.
Bleek een van de remmen een productiefout in de handle te hebben (magura natuurlijk) en hier op het forum iemand gevonden om zijn oude handles over te nemen.

In het dagelijks leven werk ik als mechanical test engineer en ook de techniek op de fietsen doet mijn hart wat sneller kloppen.

Nu woon ik in Eindhoven maar ieder weekeinde ben ik wel ergens in de richting van de Utrechtse heuvelrug te vinden.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Hi all!

Na een handvol posts tijd om me even netjes voor te stellen.

Qua mountainbiken ben ik sinds afgelopen december een heropstapper. Heb vroeger (jaren '90) vele onverharde kilometers in de Brabantse bossen weggetrapt op mijn XC's. Mijn eerste fiets was een 'stalen ros' van Raleigh. Daarna op Merida's gereden.

Tussen 2000 en 2005 ben ik wat radicaler gaan fietsen (Specialized Enduro en Kona Stinky) met als hoogtepunt een zomerse road trip langs bikeparken door Duitsland en Oostenrijk in 2005. Ergens in de jaren erna verdwenen de bikes (vanwege andere sporten) naar de achtergrond tot ze uiteindelijk op Marktplaats belandden.

Ondertussen het Brabantse land verruild voor Arnhem. In december weer een fiets aangeschaft om te ontsnappen aan allerlei lockdown-perikelen. Zowel techniek als conditie bouwen weer redelijk vlot op. Ben nog redelijk oldschool wat MTB betreft en wilde graag weer een fully met 26" wielen. Maak nu de trails rondom Arnhem onveilig op een mooie Specialized Stumpjumper van 2009. Helemaal happy mee!

///FR
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie