Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
bultbroezer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 september 2012, 22:21
Mijn mountainbike: Cannondale F1000 SL

sieger schreef:hey familie :P

is de slag alweer uit je achterwiel?
Hey familie,

Nee nog niet Gerrit zal deze week even kijken of hij tijd had.
Achter bandje moet er ook even beter om zit niet mooi slingert ook een beetje.

Ik ben wel hard op mijn bek gegaan kun jij mij misschien nog ff een keer helpen met de remmen want daar zit helemaal geen vrije slag in hij begint direct te remmen als je de hendel in knijpt ik denk zelf dat er te veel olie in zit, maar misschien is hij ook wel bij te stellen.


Mvg Erwin
As 't niet kan zo as 't mut, dan mut 't moar zo as 't kan.
bultbroezer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 september 2012, 22:21
Mijn mountainbike: Cannondale F1000 SL

hksmit schreef:Welkom mede-noorderling! In het 'Show your stuff' gedeelte op het forum verwachten wij uiteraard altijd foto's van ieder zijn fiets. Dus snel een paar foto's uploaden, foto's zeggen meer dan duizend woorden. :-q Oh en trouwens, er zijn hier ook voldoende routes, fietsgroepjes etc. etc. te vinden uit het noorden des lands in het 'Let's ride' topic. Genoeg leesvoer dus.
Ik zal even rond snuffelen op het forum hier deed ik ook al een poosje trouwens.
Foto's zal ik binnenkort ook even uploaden.

Mvg Erwin
As 't niet kan zo as 't mut, dan mut 't moar zo as 't kan.
SAM2012
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 september 2012, 21:29

Hallo!

Ik ben Hans, 41 jaar, samenwonend, 2 kids en woonachtig in West-Brabant. Ben paar jaar geleden gestopt met roken en wat kilo'tjes aangekomen. Heb nu gelukkig weer meer tijd om te sporten en loop en fiets (geen mountainbike) regelmatig. Mountainbiken lijkt me erg leuk en hier in de omgeving zijn volgens mij genoeg leuke routes en groepjes waarbij ik me kan aansluiten.

Ben op zoek naar een mountainbike dus wellicht dat ik na het doorzoeken van dit forum nog vragen heb. Goed dat er zo'n forum is want ik heb al aardig wat nuttige informatie gelezen.

Groet Hans
ryanvw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 21:06

Hallo,

Ik ben ryan 16 Jaar en woon in lelystad heb tot nu toe nog maar 1 keer de mtb route in leystad gereden maar ben dit van plan om elke week te doen.
Ik heb een Haibike Power SL afgemonteerd met Shimano Acera 24 Speed Schijfremmen voor en achter en alleen voorvering.

Groet Ryan
Mark73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Xtrail MUD 7.0

Hallo Allemaal,

Na veel gelezen te hebben, nu toch maar even voorstellen;

Mark, 39 jaar wonend in het mooie Breda en sinds een maand of 3 lekker aan het fietsen.
Mooi dat er zo'n forum is! Heb er al heel wat van geleerd :-)

Keep up the good work!

Groet, Mark
focus bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Focus ltd black raider

Hallo

Ik ben Mark kom uit het mooie limburg haha
Ik ben nu een paar maanden een beetje aan het mountainbike en bevalt zeer goed..
Heb een Focus mountainbike

en nu aan het rond snuffelen hier op dit mooie forum...

groetjes Mark
Laatst gewijzigd door focus bike op za 20 oktober 2012, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
noah06
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 16:51

hoi ik stel me even voor ik ben voor het eerst hier ben alexander ben 30 jaar ik ben sins kort weer begonnen met mountainbike ik heb een jaar motorcross gedaan maar nu wil ik weer gaan fietsen ik woon in tilburg ik heb 3 knapen jongens ik heb sins kort weer een fiets gekocht via markplaat ik wil wel een foto sturen maar ik krijg hem er niet op ik zou graag meer wilen weten van jullie en weer wat ervaring op doen ik hoop graag meer van jullie tehoren gr alexander je kunt me ook gewoon mailen
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Welkom beide heren leuk om jullie te verwelkomen:

@focus bike mountenbike=mountainbike
@noah06 voor jullie beide hebben wij http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=3" onclick="window.open(this.href);return false; lees het goed door, en lees vooral
goed in. Dit zal jullie zeker goed op weg helpen hier op het forum.
Pharlap
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 08:22
Mijn mountainbike: cube Attention 26 2013

Goede middag,

Na veel gelezen te hebben hier, mij toch maar aangemeld.

Ik heet Patrick en ben 43 jaar, ben 1.94 en weeg nu 108,8 Kg (3 weken geleden nog 115 Kg) door dieet en wil ook meer actief gaan biken.

Heb sinds vrijdag een Cube Attention 26 model 2013 en frame maat 22.

Afbeelding

Hier voor een no-name bike voor tussendoor, daarvoor (15 jaar geleden) een Giant.

Rij veel in het Balijbos en buytenpark te Zoetermeer. Tevens ook in Amerongen gereden (erg mooi parcour).

Hoop meer kennis op te doen m.b.t. biken.
Laatst gewijzigd door Pharlap op wo 17 oktober 2012, 08:17, 2 keer totaal gewijzigd.
noah06
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 16:51

hoi mensen ik zal me even voor stellen ik ben alexander 30 jaar woon in tilburg getrouwt 3 kinderen ik ben sins kort weer aan het fietsen tydje er uit geweest ga morgen avond mijn nieuwe fiets op halen maar als er nog meer mensen zijn uit tilburg dan hoor ik het graag gr
H@ns
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 21:30

Hallo mede-mtb'ers,

Ook ik wil me graag even voorstellen op dit forum.
Ik ben Hans, 43 jaar en ik woon in Malden bij Nijmegen. Sinds een paar jaar ben ik "recreatief" aan het MTB'en. Het virus is mede overgebracht door mijn broer, hier ook actief op het forum (mtbik).
Eerst een simpele 26er hardtail voor nog geen 300 euro gekocht, om te kijken of ik het mountainbiken wat vond. Dat vond ik en na een 2e 26er ben ik deze zomer overgestapt op een 29er (Cube LTD SL). Dat bevalt prima!
Ik fiets meestal in mijn thuis-omgeving van Malden (routes van Nijmegen), maar op vakantie in Limburg of buitenland gaat de mtb als het even kan ook mee!

Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

He Hans, eindelijk aangemeld. Zie je zondag wel... :wink:
petrav
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 augustus 2012, 18:34

Hallo,
Ik ben Petra, woon in Den Helder, word komende maandag 30 en bezoek regelmatig dit mooie forum vol met bruikbare tips en vermakelijke discussies. Hoog tijd om me voor de stellen dus! Mijn neefje Luuc91 heeft me deze zomer met zijn enthousiaste verhalen en mooie bikes met het mtb-virus besmet. Ben er nog steeds goed ziek van en vrees dat ik nooit mee beter word! :-D Had nog nooit gemountainbiked dus had me maar gelijk voor drie beginnersclinics ingeschreven (Mountainbike Challenge, MTB Cinic en ONYVA) en voor een beginnersweekend in de Ardennen (KNBV & Mountainbike Challenge). Heb veel geleerd en lol gehad. Vorig weekend nog de ATB-tocht Rondje Texel gereden, mooie tocht! Het is hoog tijd voor m'n eigen mtb! Op de Bikemotion bij veel merken even rondgekeken en adviezen gekregen. Ben met een dikke stapel brochures naar huis gegaan. Ik wil nog een aantal bikes gaan uitproberen voordat ik besluit welke ik koop. Wanneer ik eindelijk een mtb heb, zal ik er trots mee pronken in SYS.
Gebruikersavatar
Jager
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 15 oktober 2012, 16:52
Mijn mountainbike: is een fiets gemaakt om offroad te rijden, op onverharde wegen of paden.

Hoi,

Ook nieuw op het forum. Mijn naam is Dick, 48 jaar en woon in Apeldoorn. In het verleden heel veel op de MTB gezeten maar de lol was er op een gegeven moment af. Ik ben toen begonnen met hardlopen en doe dit of steeds 3 keer per week. Omdat hardlopen behoorlijk belastende is voor je lichaam is, ben ik het fietsen er weer bij gaan doen en heb het fietsen deze zomer weer opgepakt.
opp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 08:08

Hey,

Ook nieuw hier op het forum, (althans pas geregistreerd) las al een tijdje mee.
Ik ben Perry en woon in Middelburg en ben 39 jaar oud.
Ik ben pas begonnen, en heb oa al een paar keer de route in Burghaamstede gedaan, en moet zeggen "I Like It!"

Mijn vrouw fietst ook, maar die vind de afdalingen maar niets...gaat te snel :P
In iedergeval vond ik het wel tijd worden om me eens aan te melden.
Plaats reactie