Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Martounbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 maart 2021, 20:01

Hi Allen,

Hier ook een introductie, Mart en ik ben een zogenaamde Corona fietser :oops: Een mountainbike vorig jaar geleend en na enkele keren, mijn eigen fiets weten te bemachtigen. Nu vooral bezig met mijn conditie aan het opbouwen en oefenen op mijn techniek :-D
Rookie Rider
RoyalCowboy
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 18:17
Mijn mountainbike: Ednine VHE+ 27.5 met LAUF voorvork

Howdy :cowboy: allemaal! :lol:

zojuist direct aangemeld nadat ik, eerst wekenlang Google had misbruikt, het meest simpele domeinnaam bedacht om op te zoeken :oops:

Aangemeld om mij vooral in te lezen via diverse topics. Tot mijn 18e woonde ik in Apeldoorn en als 8 jarige al helemaal in de ban van het mountainbiken op de Veluwe. Flinke benen aan overgehouden en dat is het sindsdien eigenlijk wel. Werk, wereldreizen en uiteindelijk mijn gezin hebben mij weggetrokken en gehouden van het fietsen. Sja, Corona gaf wat tijd tot denken en daarom besloten om met het oog op na deze pandemie het roer om te gooien. Want de benen heb ik nog,.. maar de conditie en kracht zeker niet. Woon inmiddels al enkele jaren in Assen dus tijd om Drenthe eens goed te ontdekken.

Als het goed is komt morgen mijn nieuwe Ednine VHE+ 27.5 (29ers komen ook) met LAUF voorvork. Proef rit was echt geweldig en ben een beetje een sucker voor bijzondere producten. 8)

Wellicht volgen er leuke gesprekken en ritten met medeforumers, maar heb een zeer snelle allergie voor "discussie-rotondes". Ik ga er niet overheen, houd mij netjes aan de regels, maar zal de eerst mogelijke afslag nemen om hem snel achter mij te laten. :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welkom allemaal.
Gaat vast goed komen.

Veel plezier, hier en op de fiets :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Soepie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 14:32
Mijn mountainbike: Staat meestal in de schuur.

Ik zal me ook maar een keer voorstellen na al een hele lange tijd lurken hier.

Marco uit het mooie Amerongen, dus leuk fietsgebied in de achtertuin.

Ooit in de jaren '80 toen ik nog en Zwolle woonde begonnen met "boscrossen" (toen mocht het gewoon nog overal) maar na een hernia operatie gestopt met sporten.
Nu in de corona crisis vorig jaar weer een MTB gekocht en vind het toch wel weer leuk.
Fiets nu voornamelijk nog even op het asfalt en gravel om weer een beetje conditie op te doen (hij is nu echt van een erwt) maar pik af en toen al een stuk trail mee (je komt er hier toch langs :D)

Vorig jaar ook al een nieuwe fiets besteld en die mag ik dan eindelijk morgen ophalen.
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

Morgen allemaal. Ook ik hem me aangemeld op het forum dankzij het Covid-19 virus. Ik ben begin dit jaar verhuisd naar Veenendaal, en dankzij de sportclubs die nog steeds dicht zit (voorheen trainde ik bij een atletiek vereniging) en minder motivatie voor hardlopen, wilde ik toch het mountainbiken oppakken. Aangezien ik zo enorm dicht bij de UHR woon is dat geen gek idee. Mijn oude MTB is na 17 jaar helaas wel aan vervanging toe.

Aangezien Corona flinke leveringsproblemen veroorzaakt, en ik met mijn 1.95 nou niet de meest courante maat heb, is het aanbod enorm beperkt. Gelukkig heeft de lokale BS net een Merida 600 binnengekregen. Eigenlijk wel wat overkill voor mij, maar als die net zo lang mee gaat als mijn huidige, dan is het geen verkeerde investering. Maar eerst even proefrit maken en passen.

Wat me wel opvalt, ik kan nergens in de buurt een actieve MTB club vinden. Ik zou zeker in het begin namelijk wel wat training nodig hebben. Ik heb er best een aardige zoektocht op zitten, maar wellicht zoek ik helemaal op de verkeerde plekken, wellicht hebben hier mensen nog tips? Zie wel een hoop clinics, maar dat gaat al snel flink in de papieren lopen als je daar meerderen van wilt doen (een of twee lijkt me wel nuttig, daar niet van).
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Welkom heren :bier:

De grote vraag is natuurlijk wat je verwacht van een MTB club. In Veenendaal zitten de valleirenners, die lijken me redelijk actief. Zie ze ook wel eens in het bos.

Als je maatjes zoekt om mee te rijden, kan een oproep op het forum of facebook iets zijn. Heb ik laatst ook gedaan en daar is een gezellig app groepje uit ontstaan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

Voornamelijk inderdaad mensen om mee te fietsen en vooral ook leren van anderen qua techniek e.d.. weet dat er bijv. In Nijmegen een aparte MTB club is waar ze dat soort dingen ook echt actief trainen. De valleirijders heb ik wel opgezocht maar kon niets vinden over een trainingsgroep specifiek voor MTB/trails. Wel de winterrijders die in de zomer liever op de weg zitten. Maar dat zoek ik dus niet.

Je suggestie neem ik zeker ter harte! Is natuurlijk net zo gemakkelijk en je hoeft geen club te hebben om van elkaar te leren.
Mw de Poldertoerist
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 maart 2021, 23:58

Ik lees al een tijdje mee hier en zal me ook eens voorstellen. Ik ben Antoinet aka Mw. de Poldertoerist. Inderdaad, de vriendin van de Poldertoerist die hier al wat langer rond hobbelt.
Na een paar jaar op een Liv Tempt 3 gereden te hebben, nu sinds een paar maanden de gelukkige bezitster van een Merida one-twenty 9.xt edition.
Hele technische routes met drops, jumps, wip-waps en meer van dat soort ttf's zijn (nog) niet voor mij weggelegd, maar ik geniet met volle teugen van routes als Vlierden, Liessel, Helmond, Rucphen, Best, Austerlitz, Staphorst enz.
Ik hoop in de toekomst misschien nog wat meer technieken onder de knie te krijgen, zodat ik ook wat drops en jumps durf te nemen ipv er om heen te rijden (hele kleintjes durf ik wel, maar zodra ze wat hoger worden, blokkeer ik....)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

StefanG schreef: wo 14 april 2021, 18:26 Voornamelijk inderdaad mensen om mee te fietsen en vooral ook leren van anderen qua techniek e.d.. weet dat er bijv. In Nijmegen een aparte MTB club is waar ze dat soort dingen ook echt actief trainen. De valleirijders heb ik wel opgezocht maar kon niets vinden over een trainingsgroep specifiek voor MTB/trails. Wel de winterrijders die in de zomer liever op de weg zitten. Maar dat zoek ik dus niet.

Je suggestie neem ik zeker ter harte! Is natuurlijk net zo gemakkelijk en je hoeft geen club te hebben om van elkaar te leren.
Mocht je bij mijn/ons app groepje willen, stuur maar een berichtje.
Ik ben ook recent naar Veenendaal verhuisd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
MTBee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 april 2021, 18:29

Hi all, hier nog een nieuwe MTB rookie. En ja, ook ik ben door covid in aanraking gekomen met de sport.

Door een gesloten sportschool en omdat hardlopen toch niet helemaal mijn ding is ben ik aan fietsen gaan denken. Een paar keer een mountainbike gehuurd en was bij de eerste keer al om! :winkie:

Vandaag na wekenlang de Canyon website refreshen dan ook eindelijk m'n eerste mtb kunnen bestellen. Het is een Spectral 29 geworden, waarvan waarschijnlijk tzt ook nog wel een SYS zal verschijnen!

Tot nu toe al redelijk veel gelezen en geleerd hier, dus ik zal hier nog wel vaker terugkomen. In het begin denk ik vooral om jullie te bestoken met vragen :wink:

Gr. MTBee
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

Hoi allemaal,

Ik heb mij een paar maanden geleden hier al aangemeld en ik zal mij eens even voorstellen. Ik ben Bas, 41 jaar en woonachtig in de omgeving Helmond. Ik fiets nu ruim 3 jaar op de MTB.

Ik heb heel lang gevoetbald en een tijdje hardgelopen. Door een blessure kon ik dat niet meer doen en ben mede door toedoen van mijn zwager overgestapt op MTB'en. Allereerst met een geleende oudere bike (26") van hem en nadat op 1 van de ritjes, ergens midden in het bos, de ketting knapte heb ik zelf een 29"er aangeschaft, een Merida big Nine.

Ik maak mijn rondjes voornamelijk hier in de omgeving op routes als Helmond, Vlierden, Deurne, Liessel, Nuenen, Geldrop en St Oedenrode. Ik ben iemand die op de bekende routes mijzelf probeer te verbeteren qua tijden (wel strava, maar niemand van zijn sokken rijdend), mits de omstandigheden dit toelaten. Graag ontdek ik ook nieuwe routes in de omgeving of den lande. Ook vind ik het steeds leuker om lange tochten te maken. Voordeel voor mij is dat ik onregelmatig werk en vaak door de weeks, als het wat rustiger is op de trails, kan gaan biken.

Ik hoop op dit forum een hoop informatie te vinden m.b.t. aankoopadvies, onderhoud enz.
MoYo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 12:02

Goedemiddag,

Ik ben inmiddels 40 jaar maar op m'n 16e begonnen met mountainbiken in 1996/1997 op een, ik geloof stalen frame, van Cycletech zonder vering. Enthousiast geraakt door het Olympisch goud van Bart Brentjens. Destijds kende ik alleen Spaarnwoude en ben ik daar regelmatig te vinden geweest, later ook wat rondjes Schoorl toegevoegd. Na een paar jaar m'n interesse verlegd naar de kroegsporten zoals bier drinken, sigaretten roken en achter de meisjes aan. 6 jaar geleden toch maar weer eens een mountainbike gekocht, een Polygon Siskiu29 7, erg veel plezier mee gehad (en nog steeds). Schoorl doe ik nog steeds regelmatig, maar ook de routes op de Utrechtse Heuvelrug en zo nu en dan wat nieuws. Ik fiets ongeveer 2 a 3x in de week en ben nu op zoek naar een nieuwe mountainbike, vandaar dat ik hier terecht gekomen ben. Ik ga op m'n gemak het forum eens doorlezen op zoek naar tips m.b.t. een nieuwe mountainbike. Waarschijnlijk zal ik wel wat stomme vragen stellen waar hopelijk slimme antwoorden op volgen!
Prmbos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 15:04
Mijn mountainbike: Scott spark 960

Hallo ,

Volledig nieuw in het mountainbike,

Mijn naam ; Patrick
Woonplaats; Veendam
Op de wereld gezet in 1965 , niet de jongste opstapper ,maar wel een sportief verleden.

Recent aangekocht een Scott Spark 960 ; 2021

Altijd willen doen maar door verschillende redenen nooit van gekomen , jong van geest
Maar het lichaam voelt al wat ouder .

Ik hoop hier veel op te steken , dat kan al snel voor een groentje .
Conditie opbouwen is voor mij het belangrijkste ,en genieten van de omgeving .

Andere hobby's; motorrijden ; veerbuks en pcp schieten ; fpv racing ; rc nitro en electro buggy 1/8; wandelen en fietsen nu dus.

Soms lastig om keuzes te maken ;Werkweek te lang en Weekenden te kort.

Alle info is welkom ,tips graag .

Grtjs Patrick
Scott spark 960
een_andere_naam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 mei 2021, 10:54

Hallo daar!

Even voorstellen:

Al jaren heb ik sporadisch een MTB geleend en afentoe een rondje over bospaadjes gefietst met iemand die het vaker doet, ongeveer 2 maanden geleden heb ik een oude (~25jaar?) Trek MTB geleend en wat meer kunnen fietsen. Zelf heb ik dan afgelopen maand toch maar zelf een MTB gekocht (Cube Analog '21), en fiets nu 2/3x per week tussen de 20/30km per keer met ongeveer 1/3e daar van ook daadwerkelijk over MTB paden. Mijn partner leent die oude MTB nu en fietst ook regelmatig mee, maar zij is er iets minder mee bezig dan mij.

Tot nu toe vind ik het fantastisch en ben ik blij met de beweging die ik krijg op deze manier!

Ik kijk uit naar een leuke fietscarriere en vind het leuk nu bij dit forum mee te kijken!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Welkom allemaal, weer een hoop nieuwe members erbij :-q
Plaats reactie